حاکمیت موازی ۶ حکومت طلبی بیت العدل آرمانی یا عملیاتی ؟ ( عهود = اقدامات عملیاتی برای کسب قدرت )
فیلم نقد :
عهود بهایی شامل چند نقشه می باشد که از حالت آرمانی تبدیل به اقدامات عملی می گردد و تمام ۱۷ نقشه تشکیلات بهایی از ۱۹۱۶ ( عبد البهاء ) تا کنون و لو در ظاهر نامش به نقشه های ملکوتی و تبلیغاتی موسوم شده است اما تمام نقشه برای طی کردن مراحل هفتگانه شوقی که آرمانی است با نقشه های ۱۷ گانه تا کنون عملیاتی و برای رسیدن به قدرت با اقدامات سازمانی و توسعه منابع سازمان ارزیابی می شود به عبارتی با توجه به مقوله عهود که اسنادش را شاهد هستید فعالیتهای سازمانی تشکیلات بهایی از تبلیغ و هم باور کردن مخاطب تبدیل به سمپاتی برای جذب افراد به سازمان در راستای کسب قدرت می باشد و اولین اشکال این روند شفاف نبودن این اهداف در اساسنامه سازمان است زیرا این سازمان واجد سه عنصر است
عنصر اول : به دنبال کسب قدرت و حاکمیت مستندات 👈👈 لینک اول – لینک دوم – لینک سوم – لینک چهارم
عنصر دوم : وجود نقشه و اساسنامه و طرح های عملیاتی برای رسیدن به اهداف نقشه و رسیدن به قدرت در بستر نقشه های ملکوتی که در بازه های زمانی عهود مختلف جاسازی شده است
مستندات 👈👈 لینک ۱ – لینک ۲ – لینک ۳ – لینک ۴ – لینک ۵ – لینک ۶ – لینک ۷ – لینک ۸ – لینک ۹ – لینک ۱۰ – لینک ۱۱ – لینک ۱۲ – لینک ۱۳ – لینک ۱۴ – لینک ۱۵ – لینک ۱۶ – لینک ۱۷ – لینک ۱۸ – لینک ۱۹ – لینک ۲۰ – لینک ۲۱ – لینک ۲۲ – لینک ۲۳ – لینک ۲۴ – لینک ۲۵ – لینک ۲۶ – لینک ۲۷ – لینک ۲۸ – لینک ۲۹ – لینک ۳۰ – لینک ۳۱ – لینک ۳۲ – لینک ۳۳ – لینک ۳۴ – لینک ۳۵ – لینک ۳۶ – لینک ۳۷ – لینک ۳۸ – لینک ۳۹ – لینک ۴۰ – لینک ۴۱ – لینک ۴۲ – لینک ۴۳ – لینک ۴۴ – لینک ۴۵ – لینک ۴۶ – لینک ۴۷ – لینک ۴۸ – لینک ۴۹ – لینک ۵۰ – لینک ۵۱ – لینک ۵۲ – لینک ۵۳ – لینک ۵۴ – لینک ۵۵ – لینک ۵۶ – لینک ۵۷ – لینک ۵۸ – لینک ۵۹ – لینک ۶۰ – لینک ۶۱ – لینک ۶۲ – لینک ۶۳ – لینک ۶۴ – لینک ۶۵ – لینک ۶۶ – لینک ۶۷ – لینک ۶۸ – لینک ۶۹ – لینک ۷۰ – لینک ۷۱ – لینک ۷۲ – لینک ۷۳ – لینک ۷۴ – لینک ۷۵ – لینک ۷۶ – لینک ۷۷ – لینک ۷۸ – لینک ۷۹ – لینک ۸۰ – لینک ۸۱ – لینک ۸۲ – لینک ۸۳ – لینک ۸۴ – لینک ۸۵ – لینک ۸۶ – لینک ۸۸ – لینک ۸۹ – لینک ۹۰ – لینک ۹۱ – لینک ۹۲ – لینک ۹۳ – لینک ۹۴ – لینک ۹۵ – لینک ۹۶ – لینک ۹۷ – لینک ۹۸ – لینک ۹۹ – لینک ۱۰۰ – لینک ۱۰۱– لینک ۱۰۲ – لینک ۱۰۳ – لینک ۱۰۴ – لینک ۱۰۵ – لینک ۱۰۶ – لینک ۱۰۷ – لینک ۱۰۸ – لینک ۱۰۹
لینک
عنصر سوم : وجود هسته و سازمان مرکزی در سطح ملی و شعبه های مرتبط با آن و عملیات در راستای عضو گیری برای رسیدن به قدرت
به منابع عنصر اول و دوم مراجعه شود
بزرگترین نقد به این روند این است که ماهیت این سه عنصر در هر کشور لازمه اش در بستر احزاب تعریف می شود و تشکیلات بهایی در کمال ناباوری منکر حزب بودن خود می باشد و در هیچ کشوری تحت این عنوان ثبت نام نکرده است و لذا کلیه فعالیتهای تشکیلات غیر قانونی است و با توجه به اینکه محافل ملی خود شعبه ای از بیت العدل می باشند و احزاب به هیچ وجه نباید عامل نهاد های فراملی باشند ماهیت تشکیلات بهایی جنبه ضد امنیتی هم پیدا می کند زیرا عامل رسیدن نهاد های فرامنطقه ای با نقشه ای که در خارج از مرزهای برای به حاکمیت رسیدن طراحی شده حاصل خرد جمعی و جناح های بومی آن کشور نمی باشد و در واقع تحمیل اراده نهاد های غیر ملی بر کشور می باشد
توجه عزیزان را به مستندات عهود و نقشه های جاساز شده در آن با زمان بندی مشخص شده را جلب می نمایم :
====
اصل فایل فلوچارت عهود مختلف
دانلود کنید 👈👈👈👈 سه جدول تکاملی مدنیت الهیه_۲۱۰۴۲۲_۱۵۱۸۳۷
===
====
۱ – اشاره به سه عهد متوالی و عهد پنجم
تاریخ پیام بیت العدل ۶۹۲ ۲۰۰۶-۰۴-۲۱ ۶
حضرت ولیّ امراللّه پیشبینی فرمودند که در عهود بعدی عصر تکوین، بیت العدل اعظم سلسله مشروعاتی جهانی را آغاز خواهند کرد که مجهودات محافل ملّی را «متّحد و هماهنگ نموده و نشانهای از وحدت» آن محافل خواهد بود. حال در طول سه عهد متوالی، جامعه بهائی با جدّیت بسیارو در چهارچوب نقشههای جهانی بیت العدل اعظم، موفّق به استقرار الگویی از حیات بهائی شده است که رشد روحانی فرد را ترویج و قوای گروهی اعضایش را در جهت احیای روحانی عالم انسانی هدایت میکند….. به طور فزایندهای به امورات اجتماع پرداخته و انجام تعداد معتنابه از پروژههای توسعۀ اجتماعی و اقتصادی را به عهده گرفته است. علیالخصوص بعد از آغاز عهد پنجم در سال ۲۰۰۱، جامعه گامهای قابل توجّهی برای ازدیاد نیروی انسانی خود از طریق برنامۀ آموزشی که در سطح محلّی انجام میشود برداشته و به روشها و لوازمی برای پیاده کردن الگوئی برای رشد مستمرّ دست یافته است.”
به دلیل اهمیت اصل پیام در راستای مشخص شدن اقدامات عملیاتی در عهود و آرمانی نبودنش کامل تقدیم می گردد
اشاره به عهد ها تا عهد پنجم
پیام رضوان ٢٠٠۶
[A Translation of the Riḍván 2006 message of the Universal House of Justice]
ترجمهای از پیام بیت العدل اعظم الهی خطاب به بهائیان جهان
رضوان ۲۰۰۶ میلادی (۱۶۳ بدیع)
[از: مرکز جهانی بهائی]
یاران و یاوران حضرت رحمن در سراسر عالم ملاحظه فرمایند
دوستان عزیز و محبوب،
عید اعظم رضوان سال ۲۰۰۶ ایّامی مشحون از احساس ظفر و امیدواری است. پیروان حضرت بهاءالله در سراسر عالم میتوانند به وسعت فتوحاتشان در طیّ نقشۀ پنجسالهای که حال رو به اتمام است افتخار نمایند و قادرند با اطمینان به آینده چشم دوزند، اطمینانی که صرفاً نصیب نفوسی میشود که از راه تجربه عزمشان جزم شده است. تمعّن دربارۀ دامنۀ اقدامات مشروع پنجسالهای که در پیش است، عظمت تعهّد و مسئولیّتی که لازمۀ اجرای آن خواهد بود، و توفیقاتی که مقدّر است نصیب شود، جامعۀ جهانی بهائی را به اهتزاز آورده است. این جمع در تقدیم ادعیۀ خالصانه به آستان جمال اقدس ابهی به سپاس موهبت مشاهدۀ تحقّق تدریجی مشیّت الهیّه برای نوع بشر، شریک و سهیم شما عزیزان است.
در پیام مورّخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۵ خود خطاب به مشاورین مجتمع در ارض اقدس که همان روز به محافل روحانی ملّی مخابره شد، ویژگیهای نقشۀ پنجسالۀ آینده را که از سال ۲۰۰۶ تا ٢٠١١ ادامه خواهد داشت توصیف نموده به احبّا و مؤسّسات امری مطالعۀ دقیق آن را توصیه نمودیم و شما عزیزان بدون شک با مفاد آن کاملاً آشنا هستید. حال از فرد فرد شما دعوت میکنیم که قوای خود را در طیّ پنج سال آینده برای موفّقیّت هدف نقشه یعنی شروع برنامههای فشردۀ رشد در حدّ اقل ۱۵۰۰ محدودۀ جغرافیائی در اطراف و اکناف عالم صرف نمائید. سرعت و سیستماتیک بودن تمهیدات اوّلیّه جهت اجرای نقشه در عرض چند ماه بعد از عزیمت مشاورین از ارض اقدس در بسیاری از کشورها، نشاندهندۀ اشتیاق جامعۀ بهائی به انجام وظائف محوّله میباشد. اگرچه در این مقال به تفصیل بیشتر دربارۀ لوازم و احتیاجات نقشه نیازی نیست، ولی ضروری میدانیم جهت ملاحظه و تمعّن آن عزیزان، چند نکته را دربارۀ وضع عمومی جهانی که در آن مجهودات فردی و گروهی خود را دنبال خواهید کرد تذکّر دهیم.
بیش از هفتاد سال پیش حضرت شوقی افندی توقیعاتی راجع به نظم جهانی صادر و در آن بررسی دقیقی از قوای فعّالۀ عالم را ارائه فرموده و با فصاحتی که مختصّ آن هیکل انور است، دو فرایند عظیم منبعث از ظهور حضرت بهاءالله را توصیف نمودند — یکی مخرّب و دیگری سازنده — که هر دو نوع بشر را به سوی نظم بدیعی که موجد آن جمال اقدس ابهی است سوق میدهد. حضرتش تذکّر فرمود که مبادا “کندی دردناک استقرار تدریجی مدنیّت جهانی” که به کمال اهتمام در حال تأسیس است ما را به اشتباه اندازد و مبادا “مظاهر فانی و زودگذر رفاه و آسایش که گاه ظاهراً قادر است اثرات مضرّ امراض مزمنهای را که بر مؤسّسات عصری منحطّ عارض گشته خنثی نماید” ما را فریب دهد. هیچ بررسی و مطالعهای در خصوص سیر رویدادهای دهههای اخیر، نمیتواند شتاب گرفتن فرایندهائی را که هیکل مبارک با چنان دقّتی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادهاند نادیده بگیرد.
برای آگاهی به اینکه تا چه حدّ قوای تخریب، تار و پود جامعه را از هم گسسته است، میتوان بحرانهای فزایندۀ اخلاقی که اهل عالم را احاطه کرده مورد نظر قرار داد. مگر نه آن است که شواهد خودپرستی، سوء ظنّ، خوف و تدلیس که حضرت ولیّامرالله آن را واضحاً مشاهده فرمودند، چنان شیوع یافته که حتّی در نظری اجمالی به سهولت مشهود و آشکار است؟ مگر نه آن است که خطر تروریسم که حضرتش به آن اشاره نموده، با چنان شدّتی سایۀ شوم خود را بر صحنۀ بینالمللی افکنده که اذهان پیر و جوان در هر گوشه از جهان را به خود مشغول کرده است؟ مگر نه آن است که عطش ارضاناپذیر و اشتغال به شئونات باطل دنیوی و مال و منال و لذّت آن چنان قدرت و نفوذ یافته که ارزشهای انسانی از قبیل سرور، وفاداری و محبّت را تحت سلطۀ خود درآورده است؟ مگر نه آن است که سستی وحدت خانواده و بیقیدی در امر ازدواج به حدّی رسیده که موجودیّت این نهاد بنیادی اجتماع را به مخاطره انداخته است؟ “تباهی طبیعت بشر، تدنّی اخلاق انسان، فساد و زوال مؤسّسات دنیوی” که حضرت ولیّ عزیز امرالله راجع به آن هشدار دادهاند، متأسّفانه “پستترین و زنندهترین جنبههای خود” را ظاهر ساخته است.
هیکل مبارک سقوط اخلاقی نوع بشر را بیش از هر چیز نتیجۀ انحطاط مذهب به عنوان قوّهای اجتماعی میشمرند و توجّه ما را به بیان جمال مبارک معطوف میدارند که میفرمایند: “اگر سراج دین مستور ماند هرج و مرج راه یابد نیّر عدل و انصاف و آفتاب امن و اطمینان از نور باز مانند”. دهههای بعد از صدور توقیعات مبارک نه تنها شاهد اضمحلال مستمرّ نفوذ مذهب در اخلاقیّات بلکه شاهد خیانت مؤسّسات مذهبی به عامّۀ مردم از طریق اعمال ناشایسته بود. سعی و کوشش برای تجدید قوای دین صرفاً باعث ازدیاد تعصّبات شده است، تعصّباتی که اگر از آن جلوگیری نشود قادر است شالودۀ روابط حسنۀ مدنیّه بین مردم را براندازد. تضییقات وارده بر احبّای ایران که اخیراً شدّت یافته، به تنهائی نشانهایست کامل از سماجت قوای ظلمت بر اطفاء شعلۀ ایمان، در هر جا که فروزان گردد. اگرچه به فتح و ظفر نهائی امرالله اطمینان مبرم داریم، امّا نباید انذارات حضرت ولیّامرالله را فراموش کنیم که دیانت بهائی ناگزیر با دشمنانی قویتر و مکّارتر از آنچه در گذشته بر هیکل امر نازنینش تاختهاند رو به رو خواهد شد.
نیازی به اظهار نظر مفصّل دربارۀ مسئلۀ ضعف زمامداری، مطلب دیگری که حضرت ولیّامرالله در توقیعات نظم جهانی آن را با کاردانی مورد بررسی قرار دادهاند، نیست. گسترش اختلاف مکنت و ثروت میان غنی و فقیر، استمرار خصومتهای دیرینه بین ملّتها، ازدیاد فزایندۀ تعداد آوارگان، افزایش فوقالعادۀ خشونت و جنایات سازمانیافته، شیوع احساس ناامنی، اختلال خدمات اوّلیّه در مناطق بیشمار عالم، و بهرهبرداری بیحساب و نسنجیده از منابع طبیعی تنها معدودی از جمله علائم عدم توانائی رهبران جهان در یافتن تدابیر عملی برای تسکین آلام و اسقام عالم انسانی است. البتّه این بدان معنی نیست که تلاشهای صادقانهای در این زمینه صورت نگرفته و یا این تلاشها در دهههای متوالی ازدیاد نیافته است. معذلک این مجهودات هر چقدر هم متفکّرانه و مبتکرانه باشد به هیچ وجه نمیتواند “ریشۀ فسادی را که موازنۀ جامعۀ کنونی را گستاخانه بر هم زده” از بین ببرد. به فرمودۀ حضرت ولیّامرالله “حتّی نفس تشکیل سازمانی برای ایجاد اتّحاد سیاسی و اقتصادی جهان … به خودی خود عاجز از این است که نوشداروی سمّ مهلکی گردد که حیات اجتماعی مردم و نظم ملل را تهدید میکند”. آن حضرت مؤکّداً میفرمایند: “چه راه حلّی به جز قبول بی قید و شرط برنامۀ الهی” که حضرت بهاءالله آن را اعلام فرمودهاند و “اصول آن همانا نقشۀ مقدّر خداوند متعال جهت حصول وحدت نوع بشر در این عصر و زمان است، توأم با اعتقاد راسخ به شایستگی قاطع هر یک از اجزاء مرکّب آن، سرانجام قادر است در مقابل نیروهای جانکاهی که اگر چاره نشود، جسم علیل و مأیوس جامعۀ انسانی را بالاجبار بکلّی به تحلیل خواهد برد، مقاومت نماید”.
توصیف حضرت شوقی افندی از فرایند تحلیل و تخریب روزافزون جهان حقیقتاً دقیق و نافذ است. بررسی هیکل مبارک از قوای مربوط به فرایند ترکیب و سازندگی نیز به همان نسبت از دقّت خارقالعادهای برخوردار است. هیکل اطهر از “ترویج تدریجی روح اخوّت و اتّحادی که خود به خود از میان آشفتگیهای جامعهای از هم گسیخته برخاسته”، به عنوان تجلّی غیر مستقیم اصل وحدت عالم انسانی امر حضرت بهاءالله سخن گفتند. انتشار این روح اخوّت و اتّحاد در طیّ دهههای متوالی ادامه داشته و اثرات آن امروز در تحوّلات گوناگونی، از ردّ تعصّبات شدید نژادی گرفته تا طلوع هشیاری نسبت به جهانوطنی، از ازدیاد آگاهی نسبت به محیط زیست تا مجهودات دستهجمعی در جهت ترویج بهداشت عمومی، از توجّه به حقوق بشر تا پیگیری منظّم تعلیم و تربیت عمومی، از ترویج فعّالیّتهای بینالادیان تا شکوفائی صدها هزار سازمان محلّی، ملّی و بینالمللی که به اقدامات اجتماعی مشغولند، آشکار است.
ولی برای پیروان حضرت بهاءالله چشمگیرترین تحوّلات در فرایند ترکیب و سازندگی، پیشرفتهائی است که مستقیماً در ارتباط با امر مبارک حاصل شده و بسیاری از آنها به دست توانای حضرت ولیّ عزیز امرالله پایهریزی و در مقایسه با مراحل ابتدائی خود، رشد فوقالعادهای نموده است. از جمع کوچک پیروان امرالله که هیکل مبارک اوّلین نقشههای تبلیغی خود را به آنان ابلاغ فرمودند، حال جامعهای جهانی در هزاران نقطۀ عالم پدیدار گشته که هر یک الگوئی منظّم و متین از اقداماتی که مبادی و مقاصد امرالله را تجسّم بخشیده دنبال میکند. بر اساس شالودۀ نظم اداری که آن حضرت در چند دهۀ اوّل قیادت خود با زحمت و دقّت فراوان تأسیس فرمودند، شبکۀ عظیم و یکپارچهای از محافل روحانی ملّی و محلّی به وجود آمده که با جدّیّت و پشتکار، به ادارۀ امور امریّه در بیش از ١٨٠ کشور مشغول است. از اوّلین گروههای اعضای هیئت معاونت برای صیانت و تبلیغ امرالله که به وسیلۀ هیکل مبارک به وجود آمد، سپاهی متشکّل از قریب هزار نفر از خادمین راسخ امر الهی که در تحت اشراف ٨١ مشاور قارّهای و در ظلّ هدایت مدبّرانۀ دارالتّبلیغ بینالمللی به خدمت مشغولند به پا خاسته است. سیر تکاملی مرکز اداری بینالمللی بهائی، در جوار مرکز روحانی جهانی امر الهی — فرایندی که هیکل مبارک نیروی زیادی را وقف آن نمودند — با استقرار بیت العدل اعظم در مقرّ خویش در کوه کرمل و به دنبال آن اتمام بنای دارالتّبلیغ بینالمللی و مرکز مطالعۀ نصوص و الواح، از مرحلهای مهم و سرنوشتساز عبور نموده است. مؤسّسهٴ حقوقاللّه، تحت سرپرستی ایادی عزیز امرالله دکتر علیمحمّد ورقا که پنجاه سال پیش از طرف حضرت شوقی افندی به مقام امین حقوقالله منصوب شدند، بیوقفه در حال پیشرفت بوده و با تشکیل هیئتی بینالمللی، در سال ۲۰۰۵، جهت ترویج و استمرار این حکم عظیم که منبعی از برکات لانهایۀ الهیّه برای جامعۀ انسانی است، به مرحلۀ مهمّی از پیشرفت خود رسیده است. مساعی حضرت ولیّامرالله برای ارتقاء عزّت و رفعت امر مبارک در عرصۀ بینالمللی، منجرّ به استقرار سیستمی برای تماس با اولیای امور شده که قادر است هم از مصالح امرالله دفاع کند و هم پیام جهانیش را گوشزد خاصّ و عام نماید. احترامی که امر بهائی در مجامع بینالمللی، هر وقت نمایندگانش به ایراد نطق قیام میکنند، از آن برخوردار میباشد، دستاوردی بسیار مهم و قابل توجّه است. وفاداری و تمسّک به عهد و میثاق حضرت بهاءالله از طرف اعضای جامعهای که تنوّع تمامی نوع بشر را منعکس میسازد، منبع قدرتی است که نظیر و مثیل آن را هیچ گروه سازمانیافتۀ دیگری نمیتواند مدّعی شود.
حضرت ولیّامرالله پیشبینی فرمودند که در عهود بعدی عصر تکوین، بیت العدل اعظم سلسله مشروعاتی جهانی را آغاز خواهند کرد که مجهودات محافل ملّی را “متّحد و هماهنگ نموده و نشانهای از وحدت” آن محافل خواهد بود. حال در طول سه عهد متوالی، جامعۀ بهائی با جدّیّت بسیار و در چهارچوب نقشههای جهانی بیت العدل اعظم، موفّق به استقرار الگوئی از حیات بهائی شده است که رشد روحانی فرد را ترویج و قوای گروهی اعضایش را در جهت احیای روحانی عالم انسانی هدایت میکند. جامعه قابلیّت آن را یافته است که پیام الهی را به تعداد کثیری از نفوس مستعدّه ابلاغ کرده، آنان را به شریعۀ ایمان وارد نماید و ادراکشان را نسبت به اسّ اساس دیانتی که پذیرفتهاند عمیق سازد. همچنین آموخته است که چگونه حکم مشورت را که از فم شارع امر الهی نازل شده به عنوان وسیلهای مؤثّر برای تصمیمگیری دستهجمعی به کار گیرد و اعضای خود را در استفاده از آن تعلیم دهد. برنامههائی برای تربیت روحانی و اخلاقی اعضای جوان خود طرحریزی نموده و استفاده از آنها را نه تنها به کودکان و نوجوانان بهائی، بلکه به نسل جوان امروز عرضه کرده است. از گنجینۀ مهارتهای موجودش استفاده کرده موفّق به تهیّۀ مجموعهای غنی از کتب و نوشتهها به زبانهای مختلف، شامل مجلّداتی دربارۀ نیازهای جامعۀ بهائی و مسائل مورد علاقۀ عامّۀ مردم، شده است. به طور فزایندهای به امورات اجتماع پرداخته و انجام تعداد معتنابه از پروژههای توسعۀ اجتماعی و اقتصادی را به عهده گرفته است. علیالخصوص بعد از آغاز عهد پنجم در سال ۲۰۰۱، جامعه گامهای قابل توجّهی برای ازدیاد نیروی انسانی خود از طریق برنامۀ آموزشی که در سطح محلّی انجام میشود برداشته و به روشها و لوازمی برای پیاده کردن الگوئی برای رشد مستمرّ دست یافته است.
ضرورت پیشبرد فرایند یدخلون فی دین الله افواجا باید با توجّه به تأثیرات متقابل قوائی که در این مقال بررسی شده مطمح نظر قرار گیرد. نقشۀ پنجسالهای که اکنون آغاز میشود مستلزم آن است که شما عزیزان قوای خود را در این فرایند متمرکز کنید تا دو حرکت مکمّل مرکزی آن مطمئنّاً شدّت و سرعت گیرد. این تمرکز قوا باید مشغلۀ فائقۀ شما عزیزان باشد. به مرور که مجهودات شما به ثمر میرسد و دینامیک رشد جامعه ابعاد جدید و پیچیدهتری بخود میگیرد، چالشها و فرصتهائی در عرض پنج سال آینده برای مرکز جهانی پیش خواهد آمد تا به اقداماتی در زمینههائی از قبیل تماس با اولیای امور، توسعۀ اقتصادی و اجتماعی، امور اداری، و اجرای احکام الهی، بپردازد. رشد جامعه هماکنون ایجاب کرده است که ترتیبات جدیدی اتّخاذ گردد تا تعداد زائرین از اکتبر سال ۲۰۰۷ به دو برابر، یعنی ۴۰۰ نفر در هر گروه، افزایش یابد. پروژههای دیگری نیز باید دنبال گردد از جمله: توسعۀ حدائق حول روضۀ مبارکۀ حضرت بهاءالله و باغ رضوان و قصر مزرعه، مرمّت بنای دارالآثار بینالمللی، تعمیر ساختمان مقام مبارک حضرت ربّ اعلی که میزان کامل کار آن در حال حاضر روشن نیست، و بنای ساختمان مشرقالاذکار شیلی، آخرین امّالمعابد قارّهای مورد نظر حضرت ولیّامرالله. با پیشرفت تدریجی این مجهودات، و با وقوف بر اینکه امکانات و منابع امر باید حتّیالمقدور صرف احتیاجات نقشه گردد، گاه به گاه از شما عزیزان برای مساعدت مالی و استفاده از قابلیّات تخصّصیتان دعوت خواهیم کرد.
دوستان عزیز: این واقعیّت را نمیتوان انکار کرد که قوای مخرّبۀ تحلیل از هر نظر رو به افزایش است. این نیز واضح است که توانائی جامعۀ پیروان اسم اعظم با تأییدات ید غیبی الهی مستمرّاً در حال ازدیاد است و حال باید به شمار اعضای خود بیفزاید و منابع خویش را فزونی بخشد. مسیری که نقشۀ پنجساله معیّن کرده روشن است. با این حال، چگونه ممکن است نفوسی از اهل بهاء که به وضع اسفبار عالم انسان واقف و به جهت حرکت تاریخ آگاهیم به جان قیام ننماییم و تمامی قوا و استعداد خود را وقف تحقّق اهداف نقشه نکنیم؟ مگر نه این است که بیان حضرت ولیّامرالله “میدان خدمت مهیّا” که در ایّام اوّلین نقشۀ هفتساله از قلم مبارک صادر شد، امروز همان قدر صادق است که آن زمان صادق بود؟ باشد که کلام مبارکش را به سمع جان بشنوید که میفرماید: “وقت تنگ است درنگ منمائید”. “جائی برای شک و ارتیاب نیست”. “این چنین فرصتی بینظیر است”. “همّت و عزم جزم ضامن فتح و ظفر عظیم است”. به ادعیۀ متتابعۀ این جمع در اعتاب مقدّسه برای هدایت و عون و صیانت خود مطمئن باشید.
]امضاء: بیت العدل اعظم]
پیامها و دستخطهای بیت العدل اعظم | پیامها (payamha-iran.org)
۲ – اشاره به عهد ششم
[A Persian translation of the Riḍván message 2022 of the Universal House of Justice
to the Bahá’ís of the world]
ترجمهای از
پیام بیت العدل اعظم خطاب به بهائیان جهان رضوان ۲۰۲۲ میالدی )۱۷۹ بدیع( )هیئت بینالمللی ترجمه به زبان فارسی( ستایندگان اسم اعظم در سراسر عالم مالحظه فرمایند
دوستان عزیز و محبوب،
سالی مشحون از تدارک و تأ مج ّدانه به پایان رسیده است، سالی که وجه امتیازش ّمل و همچنین کوشش ّا در سراسر جهان
تالش احب برای گرامیداشت صدمین سال صعود حضرت عبدالبهاء از جمله اعزام نمایندگانی
جهت شرکت در مراسمی ویژه برای بزرگداشت آن حضرت در ارض اقدس بود. بر اثر این تالشها حیات حضرت
عبدالبهاء الهام بخش نه تنها بهائیان بلکه نفوس بی شمار دیگری گردی د. دل سوزی هیکل اطهر برای هر یک از
اعضای خانوادۀ بشری، سعی ایشان در امر تبلیغ، ترویج مجهودات برای تعلیم و تربیت و رفاه اجتماعی، اعانت
شایان هیکل مبارک به گفتمان ها هم در شرق و هم در غرب، تشویق صمیمانۀ آن حضرت در اجرای مشروعات
ّ بنای مشارق اذکار، شکل دادن و هدایت نمونه
ّولی
های ا ۀ نظم اداری بهائی، پرورش جنبههای مختلف حیات
ب مک ّمل در حیات مبارک شان نمایان گر تعّهد مستمر و کامل آن وجود نازنین به خدمت به
جامعه — همۀ این جوان
ّش آستان الهی و عالم انسانی بود. أن اخالقی و منشأ عظیم القدر بینش
فراتر از یک مرجع رفیع ال های روحانی،
زهی بودند برای بسط قوای روحانی منبعث از ظهور حضرت بهاءاهّلل در عالم بشری.
ّ
حضرت عبدالبهاء واسطۀ من
برای درک نیروی اجتماع سازی آیین بهائی کافی است که به توفیقات حضرت عبدالبهاء در دوران قیادت آن
حضرت و اثرات تقلیبکنندۀ هدایاتی بنگریم که مستمّرًا از کلک اطهرشان جاری بود. سرچشمۀ بسیاری از
پیشرفت های شگفت انگیز جامعۀ بهائی کنونی که در پیام رضوان گذشته بررسی شد را می توان در اقدامات،
تصمیمات، و هدایات حضرت عبدالبهاء یافت. …….
……
گشته ، بود اینک در تعداد فزاینده ای از جوامع به صورت یک حس مسئولیت واقعی برای پیشرفت روحانی و مادی گروه های به مراتب بزرگتری در اجتماع فراتر از عضویت جامعه بهائی، شکوفا گردیده است. مساعی دوستان در جامعه سازی، در اشتغال به اقدام ،اجتماعی و در مشارکت در گفتمانهای رایج در اجتماع، تماماً در یک مشروع جهانی با هم منسجم شده، در یک چارچوب عمل مشترک با هم مرتبط گردیده و متمرکز بر این هدف است که نوع بشر را یاری دهد تا امورش را بر پایه اصول روحانی برقرار نماید اهمیت پیشرفتهای توصیف شده را که صد سال پس از آغاز نظم اداری بهائی به این مرحله رسیده نمیتوان نادیده گرفت این مشتاقان، در افزایش فوق العاده قابلیت که در طول دو دهۀ گذشته حاصل شد و این امکان را به وجود آورد تا عالم بهائی مجهودات خود را با دید ظهور و بروز بخشیدن به نیروی اجتماع سازی امر مبارک بنگرد، شواهد قاطع ورود امر الهی را به ششمین عهد عصر تکوین مشاهده می نماییم در پیام رضوان سال گذشته اعلان نمودیم که پدیده گسترده شرکت تعداد کثیری در فعالیت های بهائی، تنویر قلوبشان به نور ،ایمان و اکتساب مهارتها و تواناییها برای خدمت به جوامع شان، نشانه آغاز سومین عهد نقشه ملکوتی حضرت عبدالبهاء بود بنا بر این نقشه یک ساله که در آن زمان آغاز و حال به پایان رسیده است، نمایانگر مجموعه ای از پیشرفتهای تاریخی توسط جمع مؤمنین باوفایش گشت. اینک در متحد پیروان جمال مبارک آماده است تا امکانات وسیع موجود را غنیمت آستانه مأموریتی جدید و عظیم، جمع شمرده در تحققش بکوشد.
از جمله ویژگیهای برجسته عهدی که حال خاتمه می یابد بنای آخرین مشرق الاذکار قاره ای و شروع پروژه هایی برای تأسیس این معابد در سطوح ملی و محلی بود. پیروان جمال قدم در سراسر عالم معانی زیادی در باره مفهوم مشرق الاذکار و تلفیق عبادت و خدمت که این بنیان رفیع مظهر آن است، آموخته اند. در طول ششمین | عهد عصر تکوین تجربه بیشتری درباره مسیری از توسعه جامعه که حیات روحانی در آن شکوفا گردیده و الهام بخش خدمت ،است و نهایتاً به ایجاد مشرق الاذکار منتهی میگردد کسب خواهد شد مشورت با تعدادی از محافل روحانی ملی آغاز شده و با ادامه این مشورتها نقاطی را که در آنجا مشرق الاذکار در سال های آینده بنا خواهد شد گاه به گاه اعلان خواهیم نمود.
….
۳ – اشاره به عهد اول تا چهارم
۴۵۰ ۱۹۸۶-۰۳-۲۱
نقشه شش ساله که از رضوان امسال شروع می شود در سال ۱۹۹۲ مطابق با سنه ۱۴۹ بدیع یعنی بعد از یک قرن از افول شمس حقیقت در عالم ادنی پایان می پذیرد. در آن سال عظیم که خاتمه مجهودات شش ساله اهل بهاست مقرر است که دومین کنگره جهانی بهائی در مدینه میثاق با حضور دهها هزار از پیروان اسم اعظم از جمیع اقطار انعقاد پذیرد و به ذکر و ثنای جمال رحمن و شکر و سپاس تأییدات بی قیاسش که نصیب اهل بها فرموده اختصاص یابد.
باری ای دوستان الهی، با این همه ترقیات محیرالعقولی که نصیب امر الهی گشته هر صاحب بصیرتی در می یابد که عالم بهائی وارد مرحله ای جدید در مراحل تدریجی نظم اداری امرالله گشته است. لهذا این هیأت طی پیام مورخ ۲ ژانویه ۱۹۸۶ اعلام داشت که حال عهد چهارم از عصر تکوین آغاز گردیده و مرحله جدیدی درحیات روحانی جامعه بهائی به وجود آمده است که خود طلیعه عهدهای آینده این عصر نورانی خواهد بود و تا ظهور عصر ذهبی نظم بدیع جهان آرای الهی امتداد خواهد داشت.
بر اهل بها پوشیده نیست که مولای عزیز توانا حضرت ولی امرالله در تبیین مراحل نشو و ارتقا امر اعظم و نظم جهان آرای الهی به همان قسم که عصر رسولی را به سه عهد اعلی و ابهی و عهد مرکز میثاق جمال کبریا تقسیم فرموده اند، عصر ثانی یا عصر تکوین را که امتدادش نامعلوم و ختامش با شروع عصر اخیر و ثالث دور بهائی یعنی عصر ذهبی مقارن است به مراحلی منقسم ساخته و بیان داشته اند که عهد اول عصر تکوین با افتتاح الواح وصایای حضرت عبدالبها آغاز شد و قریب به ۲۵ سال امتداد یافت. در این عهد عظیم به هدایت و قیادت مرکز ولایت امر حضرت احدیت اساس نظم اداری امرالله مرتفع شد و به فرموده حضرتش به تدریج قوه قدسیه که در عصر رسولی دور بهائی تولد یافته … در مرحله اولای عصر تکوین در تشکیلات و مؤسسات این نظم بدیع متدرجاً حلول نموده و متجسد گردید. عهد ثانی یا مرحله ثانیه عصر تکوین مقارن با سنین اولیه قرن دوم بهائی آغاز گردید و تا تأسیس بیت العدل اعظم در سنه ۱۲۰ بدیع ادامه یافت. در این عهد تشکیلات نظم جهان آرای الهی که به فرموده مبارک به منزله ادوات و قنوات مشخصه معینه اند کل حامل و واسطه ایصال فیض نامتناهی الهی به این جهان پروحشت و انقلاب گردید و یاران به مدد آن وسائط فعاله نقشه های تبلیغی ملی را تدارک دیدند و خویش را آماده جولان در میادین بین المللی در ظل نقشه دهساله جهاد جهانی روحانی نمودند که به فرموده مبارک خود مقدمه تأسیس و استحکام نظم بدیع الهی و اقامه ارکان دیوان عدل الهی در جمیع ممالک و بلدان عالم بود.
عهد سوم از عصر تکوین با خاتمه نقشه دهساله و انتخاب بیت العدل اعظم اعلان گردید و قریب به ۲۳ سال ادامه یافت و شاهد رشد و نمو سریع امرالله و انتشار انوار هدایت کبری و بسط مؤسسات مبارکه علیا در بسیط غبرا گردید. در این مرحله محافل روحانیه ملیه و محلیه از حیث تعداد و استعداد ترقیات عظیمه یافتند و بر قبول مسؤولیتهای خطیر جدید قادر گشتند. هیأتهای منتصبه مشاورین به وجود آمدند تا به ادامه وظائف هیأت جلیله ایادی امرالله علمداران سپاه نجات پردازند و به اقتدا از آن نفوس نفیسه در ترویج و محافظه امرالله ساعی و جاهد گردند.
تعداد محافل روحانیه ملیه که ارکان بیت العدل اعظم محسوبند که در بدایت عهد ثانی فقط ۸ محفل بود در خاتمه عهد ثالث به ۱۴۸ محفل ملی بالغ
شد یعنی به بیش از ۱۸ برابر افزایش یافت
====
۴ – اشاره به عهد چهارم
پیام بیت العدل تاریخ ۴۹۴ ۱۹۹۰-۱۲-۲۹
وقایع ۵۷ موجب ورود به عهود بعدی شد در همین برهه از زمان بود که عهد چهارم از عصر تکوین دور بهائی آغاز شد و مبدا تحوّلات عبرت
انگیزی گشت و فصل نوینی را در تاریخ پرحادثه عالم انسانی بوجود آورد. ذکر تمام این فتوحات و انتصاراتی که وفا و استقامت و شجاعت و بسالت
عزیزان ایران حاصل آورده در این مقال امکان ندارد همینقدر اجمالاً میتوان گفت که آن وقایع هائله از جمله سبب تطهیر جامعه بهائی ایران شد و
جمعی از عاشقان جان بر کف در صف مقرّبان جمال رحمن مجتمع گشتند و معدودی نفوس سست عنصر محروم ماندند و چون شاخ و برگی خشک
از شجره طیّبه ثابته الهیّه جدا شدند و بدست باد خروشان امتحان و افتتان سرافکنده بکنج نیسان افتادند و برعکس دوستان قدیم آن اقلیم که بر عهد و میثاق ثابت و مستقیم ماندند بچنان انجازاتی نائل آمدند که باعث تنبّه و اعجاب بسیاری از هموطنان شدند و نفوس عدیده که بکلّی از اصل امر بیخبر و حتّی بالقا دشمنان دیرین نسبت بآئین نازنین بدبین و ظنین بودند ببرکت استقامت و خلوص نیّت و شجاعت آن قهرمانان میدان هدایت بکلّی تغییر عقیده دادند و از راستی و حقیقت پرستی اهل بها اطمینان چنان یافتند که در مواقع ضرورت بحفظ و حمایت و همکاری و معاضدتشان پرداختند. حتّی تعداد بیشتری از اولیا امور که بغلط جامعه بهائی را اهل سیاست و مخالف دین و ملّت میشمردند حال مطمئن گشتند که بهائیان خیرخواه عمومند و متوکّل بفیوضات لا نهایه حضرت قیّوم، مطیع قوانین حکومتند و رعایا صدیق مملکت.”
==
۵ – اشاره به عهد ها تا عهد چهارم
۱۶۲۶ : اعصار و عهود امر الهی
حضرت ولی امرالله مایلند اینجانب روشن سازم که میان عهود مربوط به نقشه ملکوتی
حضرت عبدالبهاء الواح تبلیغی) و عهود متعلق به امر الله، ارتباطی وجود ندارد. همانگونه که در آثار هیکل مبارک تشریح شده است، دور بهائی منقسم به سه عصر می باشد؛ که عبارتند از عصر ،رسولی عصر تکوین و عصر ذهبی عصر رسولی یا قهرمانی با صعود حضرت عبدالبهاء خاتمه یافت عصر تکوین نیز خود به عهودی تقسیم شده است. اولین عهد آن ۲۵ سال امتداد داشت و ما اکنون در دومین عهد عصر تکوین بسر میبریم و در این لحظه در چهارمین عهد آن م). اینکه عصر تکوین تا چه مدتی ادامه خواهد داشت؛ معلوم و مشخص نیست. آنچه محرز است این است که این عصر عهود متعددی را شامل خواهد بود….
(توقیع منبع صادره از جانب حضرت ولی امرالله خطاب به محفل روحانی ملی ایالات متحده مورخ
۱۸ ژانویه (۱۹۵۳)
۶ – اشاره به عهد دوم و اشاره به عهد ها بشکل کلی
پیام ٢٨ نوامبر ٢٠٢٣
[A Persian translation of the message of the Universal House of Justice
dated 28 November 2023 to the Bahá’ís of the world]
ترجمهای از
پیام بیت العدل اعظم خطاب به بهائیان جهان
(هیئت بینالمللی ترجمه به زبان فارسی)
۲۸ نوامبر ۲۰۲۳
دوستان عزیز و محبوب،
در آرامی و تاریکی نیمهشب ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱، قریب به ششصد نفر از نمایندگان محافل روحانی ملّی و شوراهای منطقهای بهائی به همراه اعضای بیت العدل اعظم و دارالتّبلیغ بینالمللی و همچنین خادمین مرکز جهانی بهائی برای ادای احترام و برگزاری صدمین سال صعود حضرت عبدالبهاء، در جوار مقام مقدّسش گرد هم آمدند. در طیّ آن شب و با چرخش کرۀ زمین، جوامع بهائی در سراسر جهان نیز در شهرهای کوچک و بزرگ در محلّهها و دهکدهها، و در کمال خضوع جمع شدند تا شخصیّت مقدّسی را که در تاریخ ادیان بی نظیر و مثیل است تجلیل نمایند و در بارۀ توفیقات قرنی که ید مبارکش آن را به جریان انداخت به تفکّر و تعمّق پردازند…….
بعد از صعود حضرت شوقی افندی، ایادیان امر الله مسیری را که آن حضرت مشخّص نموده بودند دقیقاً دنبال کرده اتمام موفّقیّتآمیز نقشۀ روحانی دهساله را تضمین نمودند. با به کار بردن درسهای آموخته شده تحت هدایات حضرت ولیّامرالله دستآوردهای حاصله در نشر نفحات الله در طول یک دهه، از توفیقات حاصله در قرن پیشین فراتر رفت. امر مبارک به ١٣١ مملکت و سرزمین جدید انتشار یافت و تعداد نقاطی که بهائیان در آن ساکن بودند از یازده هزار تجاوز نمود و تعداد محافل ملّی جمعاً به پنجاه و شش و محافل محلّی به بیش از ۳۵۰۰ بالغ گردید. با انتخاب بیت العدل اعظم توسّط اعضای آن محافل ملّی بر طبق تمهیدات حضرت عبدالبهاء این مشروع روحانی به نتیجۀ نهایی رسید……..
بیت العدل اعظم بعد از تأسیس، اجرای سیستماتیک نقشۀ ملکوتی را ادامه داد و با گسترش تدریجی و افزایش دامنۀ فعّالیّتهایی که توسّط حضرت ولیّامرالله به جریان افتاده بود عهد دوّم آن نقشه را آغاز نمود، جنبههای مختلف کار را بسط داد و یا به آن اضافه کرد و اقدامات همۀ محافل ملّی را هماهنگ و متّحد نمود. از جمله مواردی که لزوم تأکید بر آن آشکار گردید یا مورد توجّه بیشتری قرار گرفت، مشارکت عمومی افراد در خدمت به امر مبارک و افزایش درک عمیقتر آنان از احکام و تعالیم بود. به علاوه، فرایند تحکیم و تقویت مؤسّسات امری بر همکاری بین هیئتهای جدید التّأسیس مشاورین قارّهای و محافل ملّی و همچنین همکاری بین اعضای هیئت معاونت و محافل محلّی تأکید نمود. حیات جامعه با تمرکز بر کلاسهای کودکان، ارائۀ فعّالیّتهایی برای جوانان و زنان و تشکیل مرتّب جلسات محافل روحانی غنیتر شد. ابتکارات دیگر شامل اعلان وسیع عمومی امر مبارک و ترویج آن از طریق رسانهها، توسعۀ مراکز یادگیری از جمله مدارس تابستانه و مؤسّسات آموزشی برای نشر نفحات الله، مشارکت بیشتر در حیات اجتماع، و ترویج دانشپژوهی بهائی بود.
….
امر الهی در عهد اعلی در دو کشور مستقرّ گردید. در زمان حضرت بهاءالله جمعاً به پانزده کشور گسترش یافت و در انتهای قیادت حضرت عبدالبهاء به سی و پنج کشور رسیده بود. در طیّ سالهای پرتلاطم جنگ جهانی، حضرت عبدالبهاء یکی از ارزشمندترین میراثهای خود یعنی الواح نقشۀ ملکوتی را که طرح عظیم هیکل مبارک برای تنویر روحانی کرۀ ارض از طریق انتشار تعالیم حضرت بهاءالله بود صادر فرمودند. این منشور دعوتی بود برای مجهودات جمعی و روشمند، امّا این دستورالعمل تا زمان صعود آن حضرت به ندرت در افکار و اعمال جامعۀ بهائی رسوخ نموده بود و تنها معدودی از قهرمانان فوقالعادۀ آیین الهی که بارزترین آنان میس مارثاروت (Martha Root) بود به اجابت این دعوت قیام نموده بودند.
اجرای نقشۀ ملکوتی صادره از قلم حضرت عبدالبهاء به مدّت بیست سال در بوتۀ تعویق ماند تا زمانی که احبّا با هدایات حضرت شوقی افندی توانستند تشکیلات اداری امر الله را تأسیس و عملکرد صحیح آن را ترویج نمایند. هنگامی که ساختار اوّلیّۀ نظم اداری استحکام یافت، این امکان فراهم شد که حضرت ولیّامرالله دیدگاهی از بسط و گسترش امر الله را بر مبنای نقشۀ ملکوتی حضرت عبدالبهاء به روشنی بیان نمایند. در حالی که نظم اداری با گذر از مراحلی مشخّص از پیچیدگیهای فزاینده تکامل مییافت، تلاش برای ارائه و به کارگیری تعالیم حضرت بهاءالله نیز به طور ارگانیک تکامل مییافت و منجر به پیدایش الگوهایی جدید از حیات جامعه میگردید که میتوانست تعداد دائم التّزایدی از افراد را در بر گیرد، احبّا را برای مقابله با چالشهای بزرگتری آماده سازد و تقلیب و تحوّل فردی و اجتماعی را پیش برد.
…..
طیّ عهود و قرون آینده، نظم اداری به تکامل ارگانیک خود برحسب رشد امر الله و مقتضیات اجتماع که در حال تغییر و تحوّل است ادامه خواهد داد. حضرت شوقی افندی پیشبینی فرمودهاند که ”هنگامی که اجزای تشکیلدهنده و مؤسّسات ارگانیک آن با قدرت و کفایت شروع به کار کنند، “نظم اداری ”تصریح دعوی خود نماید و قابلیّت خود را نه فقط به عنوان هستۀ مرکزی بلکه در مقام الگوی موثّق نظم جدید جهانی نشان خواهد داد، نظمی که مقدّر است در میقات معیّن تمامی جامعۀ بشری را در بر گیرد. “(ترجمه) بدین ترتیب متبلور شدن نظم حضرت بهاءالله سبب خواهد شد تا طرق نوین و سازندهتری برای سازماندهی امور نوع بشر ارائه گردد. در طیّ این تکامل ارگانیک، روابط بین افراد، جوامع و مؤسّسات در جهتهای جدید و گاهی در مسیرهای غیر منتظره بسط و گسترش خواهد یافت. امّا صون و حمایت مستمرّ پروردگار که شامل بیت العدل اعظم است تضمین خواهد نمود که عالم بهائی از میان تلاطماتِ مهلکترین دورۀ تکامل اجتماعی نوع بشر، بدون انحراف از صراطی که حیّ قیّوم تعیین کرده عبور کند.
…
پیامها و دستخطهای بیت العدل اعظم | پیامها (payamha-iran.org)
۷ – اشاره به عهد ها بشکل کلی
۸ – اشاره به عهد ها بشکل کلی
پیام بیت العدل تاریخ ۸۸۳ ۲۰۱۶-۰۳-۲۶
“نقشه ملکوتی عبد البها و توضیح و تشریح دقیق مهم هلو – پروتکل هفتگانه :::
پاسخ اوّلیّۀ احبّا به الواح نقشۀ ملکوتی محدود به اقدامات بارز چند نفر چون مارثا روت آن روح جاودانی بود که هر یک مستقلاًّ قیام کردند. حضرت شوقی افندی بهائیان عالم را مدد فرمودند تا اهمّیّت این منشور را به تدریج درک نموده و به نحوی سیستماتیک به اجرای الزامات آن بپردازند.
اجرای نقشۀ ملکوتی قریب بیست سال یعنی دورانی که نظم اداری در حال شکلگیری بود، معوّق ماند. جوامع بهائی سپس با صبر و شکیبایی به اجرای نقشه های ملّی از جمله دو نقشۀ هفت ساله در امریکای شمالی که اوّلین مراحل نقشۀ ملکوتی را تشکیل میداد هدایت شدند تا آنکه سرانجام در سال ۱۹۵۳ همۀ بهائیان عالم توانستند متّحداً در اوّلین نقشۀ جهانی، یعنی نقشۀ دهسالۀ جهاد کبیر اکبر مشارکت نمایند. حضرت شوقی افندی به سالیان بعد از آن دهۀ سرنوشتساز ناظر بودند یعنی به زمانی که آغاز مشروعاتی جهانی است که مقدّر است در عهود آیندۀ عصر تکوین توسّط بیت العدل اعظم به مرحلۀ اجرا درآید، مشروعاتی که مساعی محافل ملّی را متّحد و هماهنگ نموده و نشانهای از وحدت آن محافل خواهد بود. (ترجمه)
مجهودات کنونی برای اجرای نقشۀ ملکوتی متمرکز بر ایجاد الگویی از حیات جامعه است که بتواند هزاران هزار نفر را در محدودههای جغرافیایی سراسر عالم در بر گیرد. هر یک از احبّای عزیز الهی باید بیش از پیش به این نکته واقف باشند که تمهیدات مرحلۀ بعدیِ نقشۀ ملکوتی که در پیام اخیر این جمع به کنفرانس مشاورین مطرح گردیده شامل الزامات خطیر زمان حاضر است. این الزامات که هم فوری و هم مقدّس است و وقتی با فداکاری و پشتکار دنبال شود ظهور عصر ذهبی را که شاهد اعلان صلح اعظم و بسط مدنیّت الهی جهانی است، مدنیّتی که ثمر و مقصد اصلی صلح اعظم است سرعت بخشد. (ترجمه)
====
۹ – اشاره کلی به عهود
تاریخ پیام بیت العدل ۶۱۷ ۲۰۰۰-۰۴-۲۱ ۱۴
بنا بر این اکنون به پلی رسیدهایم که این دو مرحله زمانی را به یکدیگر متّصل میسازد. استعدادات و امکاناتی که در اثر کوشش و فداکاری جمعی قلیل از عشّاق دلباختهی حضرت بهاالله بوجود آمده حال باید صرف اجرای وظایف باقیمانده عصر تکوین گردد عصری که عهود متعدّد اقدامات بلا انقطاعش به عصر طلایی امرالهی منجر خواهد شد یعنی زمانی که صلح اعظم کره ی ارض را فراخواهد گرفت.”
۱۰ – مواردی را که در سایت کتابخانه مراجع و آثار بهایی بهایی پیرامون عهود آمده تقدیم می گردد
توقیعات مبارکه (١٩۵٢-١٩۵٧): صفحه ۸۲ |