چرا باید مراقب همسایگان بهایی بود ؟ طرح همسایه در پیامهای بیت العدل

فیلم نقد فقرات زیر :

بیت العدل در راستای نیل به اهداف نقشه هایی ( جاسوسی و بر اندازی )  که بر مبنای داده های اعضای سازمان خود توسط نهاد اطلاعاتی  دار التبلیغ  و تشکیلات زیر مجموعه آن یعنی هیئت های معاونت و مساعدین در اسرائیل طراحی شده یکی از طعمه های مهم برای تامین منابع انسانی تشکیلات خویش اقدامات سمپاتی در حوزه همسایگان می باشد لذا اسناد این فرامین غیر انسانی را در پیامهای زیر شاهدیم و توجه بهایی پژوهان را به آن جلب می نمایم

سند اول

تاریخ پیام :  ۸۷۶ ۲۰۱۵-۱۲-۲۹-

“عملکرد لجنه تبلیغ – بسیار مهم – کار اطلاعاتی جاسوسی قرائت منطقه تجزیه و تحلیل اطلاعات – کلاستر – جامعه سازی – تجاوز به حقوق کودک – پل به والدین از کودک – عملکرد لجنۀ تبلیغ ناحیهای نیز به سطح جدیدی ارتقا مییابد. این لجنه به بررسی کاملتر اوضاع در تمامی محدودۀ جغرافیایی میپردازد:

از یک طرف قابلیّت های جامعه و اثرات حاصله از رشد پایدار و از طرف دیگر پیامدهای درازمدّت واقعیّات اجتماعی برای جامعه سازی را به دقّت ارزیابی مینماید؛ در برنامه ریزی هایی که در هر دور انجام میدهد اتّکای شدید به نفوسی دارد که بزرگترین قسمت کارِ ترویج و تحکیم را به دوش دارند امّا با توجّه به افزایش تعداد افرادی که به نحوی از انحا با الگوی فعّالیّت مرتبط هستند، مجموعهای از سؤالات متنوّعی درخور توجّه بیشتری میباشد:

چگونه میتوان تمامی جمع مؤمنین را در جهت حمایت از اهداف تبلیغی بسیج نمود؟ چگونه میتوان ملاقات دوستان در منازل را به طور سیستماتیک سازمان داد تا از تزیید معلومات و بحثهایی که آنان را با جامعه مرتبط میسازد بهرهمند شوند؟ چگونه میتوان پیوندهای روحانی با والدینِ کودکان و نوجوانان را قویّ ساخت؟ چگونه میتوان علاقۀ کسانی را که نسبت به امرالله حسن نیّت نشان میدهند ولی در فعّالیّتها هنوز شرکت نکردهاند پرورش داد؟ مسئلۀ قابل توجّه دیگر چگونگی ترویج برگزاری گستردۀ جلسات دعا است تا از این طریق صدها و در نهایت هزاران نفر به همراه خانواده ها و همسایگان خود به دعا و نیایش مشغول شوند. لجنه البتّه نهایتاً خواهان آنست که دامنۀ مجهودات جامعه را دائماً گسترش دهد تا نفوس بیشتری با پیام شفابخش حضرت بهاالله آشنا شوند. برای ادارۀ امور پیچیدۀ مربوط به وظایف خویش از جمله جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطّلاعات آماری و دیگر امور، لجنه از مساعدت افرادی به غیر از اعضای خود استفاده مینماید. انجام این وظایف پیچیده بیش از پیش همکاری نزدیک با
محفل روحانی محلّی را نیز ایجاب میکند.”

سند دوم

تاریخ پیام :  ۸۲۰ ۲۰۱۳-۰۱-۱۳-

“اقدام اجتماعی – مکالمه هدفمند :::

در مکالمات هدفمند خود با همسایگان، دوستان، آشنایان، همکاران و همفکران کنجکاو خود، در مورد آنچه موجب توانمندی انسان برای کمک به رفاه مادّی و معنوی دیگران میشود، به تبادل افکار پرداخته، سهم خود را در بنای جهان و ایرانی متحّد، آباد و آزاد بیش از پیش ادا مینمایند. برادران و خواهران روحانیشان نیز در سراسر عالم با الهام گرفتن از خدمات و فداکاریهای آنان با عزمی راسخ و روحی مصمّم در میادین خدمت به پیش میروند. وسایل پایان کامل تضییقات و آزادی امر مبارک در آن سرزمین نیز در میقات معیّن به ید غیبی الهی مهیّا خواهد شد. مطمئن باشید.”

سند سوم :

تاریخ پیام :  ۷۹۸ ۲۰۱۰-۱۲-۲۸-

برنامه ای برای رشد – تحقق شاخصه فرایند رشد پایدار – تحقق چهار امر در یک کلاستر – اشاره به نماد رشد اول :::::::

فرصتهایی که شرایط شخصی مؤمنین درگیر در فعّالیتها، یا شاید یک مهاجر تنهای داخلی، برای ورود به گفتگویی متمایـز و معنادار با سکنۀ محلّی، ایجـاد میکنـد؛ بدون استثنا، تعیین کنندۀ این است که فرایند رشد در یک کلاستر چگونه شروع میشود. حلقۀ مطالعه ای متشکل از تعدادی دوستان یا همکاران، کلاسی منعقد برای چند نفر کودک موجود در همسایگی، گروهی شکل گرفته برای نوجوانان در طول ساعات بعد از مدرسه، جلسۀ دعایی برای بستگان و دوستان؛ هر یک از این فعّالیتها میتواند محرّکی برای فرایند رشد باشد. امّا آنچه بعد از آن پیش میآید، از هیچ روند از پیش تعیین شده ای تبعیّت نمیکند. ممکن است شرایط توجیه کند که یک فعّالیت اساسی به بقیه ترجیح داده شود و با سرعتی بیش از آنها تزاید یابد.
نیز میسّر است که هر چهار فعّالیت با سرعتی قابل قیاس با هم پیش بروند. میتوان از تیمهای دیدار کننده خواست تحرّک لازم را برای بعضی فعّالیتهای تازه آغاز شده، فراهم کنند. امّا، منهای موارد خاصّ، نتیجۀ نهایی باید یکی باشد. درون هر کلاستر، سطح همبستگی حاصل میان فعّالیتهای اساسی باید چنان باشد که در مجموع، یک برنامۀ تازۀ اوّلیه برای ترویج و تحکیم پایدار امرالله بتواند به تصوّر آید. پایدار به این معنی که با هر ترکیبی و با هر تعداد قلیلی، جلسات دعا، کلاسهای اطفال، و گروههای نوجوانان حفظ شود و این کار به کمک کسانی صورت گیرد که در دورههای متوالی مؤسّسه در حال پیشرفتند و به آن منظر تغییر و تحوّل فردی و جمعی که ایجاد میکنند متعهّدند. این ورود اوّلیۀ منابع انسانی به میدان اقدام منظّم، تعیین کنندۀ اوّلین مورد از شاخصه ای متعدّد، برای یک فرایند رشد پایدار است.”

سند چهارم :

تاریخ پیام :  ۷۷۵ ۲۰۰۹-۰۹-۱۸

“اعتراف به اجرای نقشه – گفتمان هدفمند :::::

در مواردى نیز احبّا وارد گفتگوهاى هدفمندی با دوستان، اقوام، همسایگان و هم کاران خود می شوند و دربارۀ ماهیت اجتماع و پیشبرد تمدّن صحبت می کنند. البته طبیعی است که طرز فکر بهائیان، همان طور که انتظار می رود، عمیقا ً تحت تأثیر تعالیم و نوشتجات دیانت شان و تجربۀ جامعۀ بهائی در راه تأسیس جامعه ای جهانی و متنوّع ولی متّحد باشد. به عبارت دیگر گفتمان هاى بهائی تحت تأثیر اصول و عقایدی از این قبیل می باشد: ترویج وحدت نوع انسان، رفع تعصّبات، ایجاد جامعه اى بر اساس تساوی حقوق زن و مرد، قبول دین و علم به عنوان دو منبع شناخته شدۀ دانش و بینش براى تأسیس جامعه ای نوین، ترویج آموزش و پرورش عمومی. اگر چه این چنین گفتگوهایی ممکن است از طرف دیگران تبلیغ غیر مستقیم قلمداد شود ولی هدف اصلی آن کمک خالصانه به گفتمان هایی است که مقصود آن تأسیس جوامعی پیشرو و مرفّه، و پیشبرد تمدّنی سازنده و تحکیم فرهنگی بر پایۀ یگانگی است. بهائیان هم چنین دوستان و فامیل خود را دعوت می کنند تا در صورت تمایل در فعّالیت های دسته جمعی جامعۀ بهائی شرکت کنند. هدف از این کار، ارائه بدون قید و شرط نتایج و ثمرات مجهوداتشان در راه ایجاد جامعه ای پویا و پیشرفته است. به عنوان مثال آن چه بهائیان را وا مى دارد که از دوستان خود دعوت کنند تا در حلقه های مطالعه دربارۀ چگونگى به کار بردن اصول روحانی در زندگی خود به تفکّر و تعمّق بپردازند آرزوى قلبی و اعتقاد راسخ ایشان است که از این طریق به پیشرفت تمدّن و بشریت کمک مؤثرى خواهند نمود. به این طریق بهائیان بدون
شک در ارتباط خود با دیگران درک و فهم خود را گسترش می دهند و از تجربیات دیگران بهره مند می شوند.”

سند پنجم :

تاریخ پیام :  ۷۲۶ ۲۰۰۷-۱۰-۰۷

جاسوسی   “فرمان به اجرای نقشه بیت العدل در ایران ::::

دوره های متوالی هفتگانه و فعّالیّت های مرتبط آن در نقشه ی پنج ساله وسیله ای مؤثّر برای رشد جامعهی بهائی با روشی آرام، ولی سریع است. این وسیله اکنون در دست شماست و لازمه ی موفّقیّت در رسیدن به نتیجه ی مطلوب، تمرکز قوا و اقدام به عمل سیستماتیک و مداوم میباشد. انجام رسالت تاریخی که به عهده ی شما گذاشته میشود، در این لحظه ی حسّاس تاریخ، نمیتواند به تعویق افتد. کمر همّت بربندید و همّتی بنمایید، در سبیل حقّ چالاک شوید و جانفشانی کنید، زمان عمل فرارسیده است. بشتابید و تأخیر و تمهّل روا مدارید و فرصت گرانبها را از دست ندهید. قیام نمایید و تعداد فزایندهای از خویشاوندان، همسایگان، دوستان و همکاران معتمد خویش را به این دوره ها دعوت کنید.”

سند ششم :

تاریخ پیام :  ۷۲۶ ۲۰۰۷-۱۰-۰۷—

جاسوسی   “فرمان به اجرای نقشه بیت العدل در ایران ::::

بیتالعدل اعظم از شما به عنوان یکی از راهنمایان تعلیم دیده و یکی از عاشقان باوفای جمال اقدس ابهی که برای انجام وظیفه ای خطیر و مخصوص در این ایّام تاریخی، به ید قدرت الهی و به برکت دما مطهرّه ی شهیدان ایران تعلیم یافته اید دعوت مینماید که با قلبی راسخ و عزمی جزم و روحی مستبشر و پر از ایمان، برای فتح و ظفر امرالله قیام نمایید و با دعوت افراد معتمد و نزدیک از میان خویشاوندان، همسایگان، همکاران و دوستان خود به فعّالیّتهای سه گانه ی نقشهی پنج ساله، روحشان را با زیارت آیات مبارکه و دریافت پیام حیات بخش حضرت بهاالله به اهتزاز آرید و از این طریق فیوضات و عنایات لانهایه ی ابدیه ی الهیه را از آن خود سازید.”

سند هفتم :

تاریخ پیام :  ۹۰۰ ۲۰۱۷-۱۰-۱۷

“میلاد بها الله مطالبی که باید مورد گفتمان برای جذب افراد به سازمان شوند :::

همان طور که در پیامهای اخیر نیز ذکر نمودهایم عصارۀ تعالیم دیگر حضرت بهاالله یگانگی نوع انسان، طرح و مسیر تحقّق آن، مفهومی جدید از دینِ الهی متناسب با دوران بلوغ جمعی نوع بشر، و پایه گذاریِ تمهیدات لازم برای رفاه عالم بر اساس اتّحاد، عدالت و صلح است. آثار مبارکه این نکتۀ مهم را تأکید مینماید که ثمرۀ دین باید ترویج وحدت و همبستگی باشد و اگر دین موجب نزاع شود البتّه عدم آن بهتر است. بدون شک مذاکرات شما با دوستان، همکاران و همسایگان در این ایّام فرخنده یادآور این مطلب خواهد بود که چطور آرمانهای والای امروزِ همۀ مردم ایران انعکاسی است از همان اهداف عالیه ای که همواره انگیزۀ اصلی زندگی شما و نیاکان روحانی شما بوده و هست.”

سند هشتم :

تاریخ پیام :  ۸۹۶ ۲۰۱۷-۰۸-۰۶ ۱

میلاد بها الله و استفاده از آن برای اجرای نقشه در جذب اطرافیان :::

دویستمین سالگرد میلاد حضرت بهاالله فرصتی گرانبها برای عاشقان جمال اقدس ابهی است تا با گفتگو در بارۀ ظهور، مقام و زندگی پیامبر الهی برای این عصر مشعشع یزدانی و شرح اثرات سازندۀ تعالیم وحدتبخش آن حضرت در سراسر عالم، قلوب را به نور امید و شادمانی منوّر سازند. این قبیل اقدامات در ایران البتّه باید با رعایت کامل حکمت، با در نظر گرفتن حرمت شرایط محلّ اقامت از طریق اقدامات فردی و جمعی ولی بدون تحریک احساسات عمومی انجام شود. هر فرد و هر خادم مؤمن باید شرایط خود را بسنجد تا در صورت امکان تعداد هرچه بیشتری از اقوام، دوستان، همسایگان، همکاران و آشنایان خود را از ظهور نفس مقدّسی که از میان هموطنانشان برخاسته است مطّلع سازد، نفسی که پیام مبارک او حال سرلوحۀ زندگی فردی و اجتماعی تعداد کثیری از مردم عالم از هر قوم، قبیله و نژاد و رنگی میباشد”

سند نهم :

تاریخ پیام :  ۸۸۶ ۲۰۱۶-۰۵-۱۸

میلاد باب و بها الله -پل برای گفتمان و خروج از مجهولیت – تبلیغ هجومی :::

بیت العدل اعظم در پیام مورّخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ خود خطاب به کنفرانس مشاورین، توجّه دوستان را به دو سالگرد قریب الوقوع به مناسبت گذشت دویست سال از میلاد حضرت بهاالله و حضرت اعلی جلب نمودند و حال مقتضی میدانند که بررسی بیشتری از نحوۀ برگزاری جشنهای این دو عید فوقالعاده مهم صورت گیرد و تهیّۀ تدارکات لازم آغاز گردد. همان گونه که در پیام ۲۹ دسامبر آمده است، این ایّام متبرّکه را باید فرصتی مخصوص دانست برای تماس با اقشار هر چه وسیعتر اجتماع و با همۀ اشخاصی که به نوعی با آنان ارتباط دارند خواه ارتباط فامیلی یا علایق مشترک، همکاری شغلی یا مطالعاتی، روابط همسایگی، و یا صرفاً آشنایی تصادفی تا جمیع از ظهور نفس مبارکی که دقیقاً دویست سال پیش متولّد شد و مقدّر بود حامل پیام جدیدی برای نوع بشر گردد به وجد و سرور آیند.
محلّ برگزاری این جشنها باید عمدتاً در سطح محلّی باشد. بیت العدل اعظم امیدوارند که یاران الهی در نقاط بیشماری از جهان، چه در محدودههای روستایی و چه در مراکز شهری، طرق مبتکرانهای برای تجلیل شایسته از دو مظهر ظهوری بیابند که حیات و رسالت مقدّسشان در این جشنها زینتبخش خاطرهها خواهد بود. برای اقدامات در سطح ملّی نیز فرصتهایی همچون گردهمایی برای دعوت اشخاصی برجسته و عالیمقام که با امر الهی به نحوی ارتباط دارند وجود خواهد داشت. امّا بارزترین وجه ممیّز این جشنها شکوفاییِ فعّالیّتهای بهائیان و دوستانشان در جوامع محلّی خواهد بود. این نکته را نیز باید در نظر داشت که اگرچه هر یک از این سالگردها در رابطه با یکی از دو مظهر ظهور الهی برگزار خواهد شد امّا
هر یک باید هر دو میلاد را در بر گیرد و برنامه ها میتواند به تمامی دو روز گسترش یابد. بزرگداشت این ایّام متبرّکه در مرکز جهانی بهائی نیز طبیعتاً توسّط زائرین، مسافرین، و خادمین ارض اقدس برگزار خواهد شد. “

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.