اختلاف فرزام ارباب با علی نخجوانی در تعطیلی مرکز مطالعات امری و ابقای طرح اشغال سرزمین با طرح روحی

سخنان علی نخجوانی در مخالفت با طرح انحصار گرایانه فرزام ارباب تحت عنوان «طرح های توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی» و تفکراتی که منجر به اخراج این عضو دست پرورده مستقیم شوقی افندی از بیت العدل شد

 

اصل بیانات علی نخجوانی :

 

 

سخنان علی نخجوانی در مخالفت با طرح انحصار گرایانه فرزام ارباب تحت عنوان «طرح های توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی» و تفکراتی که منجر به اخراج این عضو دست پرورده مستقیم شوقی افندی از بیت العدل شد :

Now, what I would like to say now is I hope I have the time. I’ve spoken about teaching; I’ve spoken aboutScholarshipI have spoken about true understanding of this thing from knowledge. I want to tell you friends thatUnfortunately, I have seen in the Baha’i community in recent years things that have surprised me. I went to the United States, I saw the problem there. I went to Japan, I saw the problem there, I went to Canada I saw the problem there. recently I have been travelling for three months when I came back from my travels,

هم اکنون ، آنچه تمایل دارم بگویم این است که امیدوارم وقت کافی داشته باشم (عمرم کفاف بدهد ) . در مورد تبلیغ ، آموزش و تحقیق قبلا صحبت کرده ام . در مورد درک درست از این موارد و تمایز این چیزها از آگاهی صحبت کرده ام . می خواهم به شما احبا بگویم که متاسفانه ، در سال های اخیر در جوامع بهائی چیزهایی دیده ام که مرا مبهوت و شگفت زده کرده است .به آمریکا رفتم مشکل را آنجا دیدم ، به کانادا رفتم ، مشکل را آنجا دیدم ، به ژاپن رفتم مشکل مذکور را آنجا دیدم . اخیرا سه ماه مداوم در سفر بوده ام . وقتی از سفر برگشتم،

I was so weak I could not eat I had lost my appetite. What was the problem? The problem was, That, Because the House of Justice has given us the institute process, that is the only thing we have to do, that is wrong. That is where the mistake is, your friends, the House of Justice, has never said that the core activities are the only things we have to do.There is no such thing in the writingsThat instead of having firesides, we have study circles that the idea of class is an old style. This is the old method. The new method is that this is wrong. There is no such thing in the writings of the House of Justice. Never. My dear friends, the faith of God runs on two lines, just like a train. Two lines. Not one line, one is institutional, one is individual.

آنچنان ضعیف شده بودم که نمی توانستم چیزی بخورم . اشتهایم را از دست داده بودم . مشکل چه بود ؟ مشکل این بود که : از آن جایی که بیت العدل روند موسسه(فعالیت آموزشی تشکیلاتی– طرح روحی ) را به ما داده بود(تنفیذ کرده بود ) ، پس تنها کاری که ما باید می کردیم همان روند موسسه بود ( صرفا آموزش تشکیلاتی). مشکل از همین جا آغاز می شود . یاران ، بیت العدل هرگز نگفته است که فعالیت های صادره از مرکز ، تنها کارهایی است که ما باید انجام دهیم . همچنین چیزی در نوشته جات نداریم که به جای برگزاری فایرساید ها ، به برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی بپردازیم و ایده کلاس های آموزشی را قدیمی ( با اصالت و منصوصه ) معرفی کنیم . این متد جدید اشتباه است . این اشتباه است . همچنین چیزی در نوشته جات بیت العدل نیست . احبای گرامی ،دین خداوند مانند قطاری است که بر روی ریلی متشکل از دو لاین، به جلو می رود. دو امتداد نه یک امتداد . یکی خط موسسه وار ، یک خط فردی .

 

Both are meant to work together. They do not are not meant to cancel each other, know that they have meant to complement each other, not cancel each other, not nullify each other. There should be coherence. Coherence means one side should be coherent to consider consistent about the needs of the other. And this one should also be consistent and about the work of the other to work together. Bahaullah says that you have to teach because every individual has to teach(the cause)

هر دو باهم کار می کنند . همدیگر را لغو و کنسل نمی کنند بلکه همدیگر را تکمیل می کنند . باید انسجام وجود داشته باشد . انسجام یعنی یک طرف باید منسجم و در ارتباط تنگاتنگ و مداوم با نیازهای دیگری باشد ، و دیگری نیز باید ثابت قدم و پابرجا برای انجام کار با دیگری باشد . بهاء الله می گوید که شما باید آموزش بدهید ، چون هر فردی ملزم به آموزش (امر) است .

Abdul-Baha, you have to teach the course(cause) in such a way so that you bring one person every year to the cause. Do I doit?Atablet of Abdul-Baha, the House of Justice has said, forget the tablets of Abdul-Baha now only the core activity !!! is that what they have said?Shogi effendi praised the firesides. Is there anything the writings of the House of Justice stop firesides? Maybe an assistant to a board member may have told you this. This does not make it a text

عبدالبهاء : شما باید امر الهی را به گونه ای آموزش دهید و تبلیغ کنید که هر سال یک نفر را داخل ظل امر بیاورید .آیا من چنین می کنم . بیت العدل می گوید الواح عبدالبهاء را فراموش کنید و در حال حاضر فقط به فعالیت های ارائه شده از مرکز بپردازید .این چیزی است که باید بگویند ؟ شوقی افندی فایر ساید ها را ستایش می کند . آیا هیچ چیزی در نوشته جات بیت العدل مبنی بر توقف فایرساید هست ؟ شاید یکی از اعضای هیات معاونین چنین چیزی گفته باشد که این هم ، آن را تبدیل به نص نمی کند .

 

Tell the auxiliary member show me the text. No such thing. The House of Justice speaks about firesides as necessary. If everything had to be bundled and forgotten, why do we have this association for Bahais studies? why they have not stopped it? Why? Why have they not stopped summer schools and winter school? Why? was there as part of Bahai life? The House of Justice has never said anything likethis. It may be this assistant of the auxiliary board member may have said.

به آن عضو هیات معاونین(احیانا فرزام ارباب) بگویید سند و نص مربوطه را به من نشان دهد . همچین چیزی نیست . بیت العدل در مورد فایر ساید به عنوان یک ضرورت صحبت می کند . اگر قرار است همه چیز جمع شود و فراموش شود چرا ما چنین انجمنی برای مطالعات بهائی داریم ؟ چرا آنها جلوی این کار (انجمن) را نمی گیرند ؟ چرا ؟ چرا جلوی مدارس تابستانه و یا زمستانه را نمی گیرند ؟چرا ؟اینها جزئی از زندگی بهایی است؟ بیت العدل هرگز چنین چیزی نگفته است . این ها را این عضو هیات معاونین (فرزام ارباب) گفته است .( لحن تحقیر آمیز )

Please, dear friends, understand the two go together as a community. You are supposed to do both. Now, as an individual, I maybe I cannot do both. The House of Justice has told me that if you cannot go and knock on doors and read a presentation, it doesn’t matter. Don’t do it. when they say don’t do it, does it mean go and sit at home and do nothing? No, I’m not saying that you say if you can’t do this, in other words, continue doing the other things that you have been doing all your life.

یاران عزیز متوجه باشید این دو باهم به مثابه یک اجتماع پیش می روند باید هر دو را انجام دهید. اکنون ، به عنوان یک فرد ، شاید نتوانم هر دو را انجام دهم. بیت العدل به من گفته است که اگر نمی توانی به درب منازل بروی و در را بزنی و تبلیغ کنی ، مهم نیست، انجامش نده .وقتی می گویند این کار را نکن ، آیا به این معنی است که برو در خانه بنشین و کاری انجام نده؟ نه ، من همچین چیزی نمی گویم . او می گوید اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، انجام ندهید .به عبارت دیگر ، کارهای دیگر را که در طول زندگی انجام داده اید ادامه دهید.

 

Instead, I go, what do I do, I sit down and say, oh, thank God there is a new method now the old method is finished. I have nothing to do. Finish. If somebody tells me they have done this, I’m ready to applaud. I’m ready to clap. I’m ready to encourage, but I do nothing. That’s wrong. Who has said this the house of justice , certainly( does not say this)? There are two-line institutional individuals, both are in for.

به جایش میروم چه می کنم ؟ می شینم و می گویم خدا را شکر . متد جدیدی وجود دارد و روش قبلی منقضی شد . دیگر کاری ندارم انجام دهم . اگر کسی به من بگوید چنین کرده اند ، من آماده ام هلهله کنم و تشویق کنم و کف بزنم . اما کاری نمی کنم . این اشتباه است . چه کسی چنین فرمایشاتی کرده است . بیت العدل قطعا چنین چیزی نگفته است . دو امتداد وجود دارد . تبلیغ موسسه ای و تبیلغ فردی .

https://www.youtube.com/watch?v=Zuza5aum1nk

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.