آسیب شناسی طرح روحی
مجموعه سخنرانی ها پیرامون طرح روحی
بررسی یکی از کانون نهای امنیتی تشکیلات بهایی
بررسی اسناد و فعالیت ها براندازانه بیت العدل بهائیت طی ٢٠ سال گذشته
استاد حسن ارشاد
کارشناس بهائیت
قسمت اول:
بهائیان بر این باورند با وجود حکومت جمهوری اسلامی دیگر نمیتوانند باورها و اعتقادات خود را که براندازی رژیم و تشکیل حکومت اقدس بهایی است نهادینه کنند به همین خاطر شروع به عضو گیری افراد در پوشش موسسات خدماتی کردند.
یکی از راههای از بین بردن هویت و فرهنگ جوامع مختلف برای چپاول ثروتهای آنان ایجاد فرقه های مختلف از سوی استعمارگران است، از جمله این فرقه ها “فرقه ضاله بهاییت” است، که در واقع یک تشکیلات برانداز است و رابطه دیرینه ای با انگلیس و صهیونیسم دارد … تشکیلات «رگ حیات» خود را در عضو گیری می بیند و با استفاده از مبلغان دوره دیده، دست به تبلیغات فریبنده و خزنده در امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جهت عضو گیری و اقدامات براندازی میزند ، تشکیلات بهایی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی جامعه، بر روی افکار تأثیرگذاشته و آنان را جذب می کند و در مواقع لزوم از آنها برای اقدامات براندازی و ضد امنیت ملی استفاده میکند، بدون آنکه به اعضا بگویند هدف، استقرار حکومت اقدس بهاییت و براندازی حکومت اسلامی است که این کاری غیرانسانی است؛ با تحلیل دقیق از منابع اطلاعاتی تشکیلات، می توان از این حوادث جلوگیری کرد و اطلاع رسانی بموقع انجام داد؛ در این گفتگو به بررسی اسنادی در این رابطه می پردازیم.
قسمت دوم:
“حسن ارشاد” کارشناس حوزه بهائیت درباره اقدامات براندازانه تشکیلات بهایی در ۲۰ سال گذشته گفت: نقشه و برنامه براندازی که از سال ٢٠٠٠ کلید خورده بود در سال ٢٠٢١ به پایان رسید و نقشه ٢٠ سال بعدی برنامه ریزی و اجرا میشود، برنامه هایی که باعث رخ دادن اتفاقات زیادی در سراسر ایران شد،این اتفاقات که بصورت پازلی بهم ریخته است را کنار هم چیده تا برای مقابله آگاهی رسانی کنیم.
ارشاد درباره نقشه ٢٠ ساله بیت العدل (مقر تشکیلات سازمانی بهاییت) و اقدامات براندازانه فرقه افزود: بهائیان بر این باورند با وجود حکومت جمهوری اسلامی دیگر نمی توانند باورها و اعتقادات خود را که براندازی رژیم و تشکیل حکومت اقدس بهایی است نهادینه کنند؛ به همین خاطر شروع به اقدامات ضد حکومتی و امنیت ملی و عضو گیری افراد در پوشش موسسات خدماتی کردند، قبل از انقلاب آنان محدودیتی برای تبلیغ نداشتند و بسیاری از آنان در مسند دولت و قدرت بودند، اگر همچنان آزاد بودند ، اشخاص بهتر میتوانستند با اقدامات براندازانه آنان آشنا شوند و با برگزاری مناظره ها و اطلاع رسانی بیشتر از روند پیشرفت آنان، افراد خود در جهت شناخت انان برایند
قسمت سوم:
آقای ارشاد با بیان اینکه بهائیت از بعد انقلاب اسلامی کمترین آسیب را نسبت به گروههای دیگر مثل “منافقین” متحمل شد، اظهار داشت: از سال ۸۱-۸۰ برنامه ۲۰ ساله بیت العدل کلید خورد و بلافاصله در همه نقاط ایران اتفاقاتی رخ داد؛ بطور مثال در شیراز عده ای بهائی در هیات یاران بهاییان دستگیر شدند از جمله خانم مهوش ثابت از مبلغان معروف بهاییت؛ و تقریبا موج دستگیری ها شروع شد اما با توجه به اینکه شهروندان بهایی در ایران ازادانه زندگی میکنن، علت دستگیری ها چه بود؟
طبق سند پیام ٢٨ دسامبر ٢٠١٠ بیت العدل، مقدمه طرح ٢٠ ساله از سال ٨٠ خطاب به نهادهای امنیتی تشکیلات “یادآور” شد که ، مراحل ٧ گانه طرح براندازی را بین مردم برای براندازی و عضو گیری و تشکیل حکومت بهایی اجرا کنید؛ مراحل ٧ گانه شامل:
١- مجهولیت
٢- مظلومیت و مقهوریت
٣- انفصال شریعت الله از ادیان عتیقه
۴- استقلال دین الله و مساوات آن با دیگر ادیان
۵- رسمیت آیین بهائی و شناساندن آن بعنوان دیانت رسمی
۶- ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام الهی
٧- در سطح بین المللی استقرار سلطنت جهانی و جلوه سیطره ظاهری و روحانی امر الهی سپس صلح اعظم و آغاز عصر ذهبی.
قسمت چهارم:
به گفته جناب ارشاد، تشکیلات بهائیت با استفاده از کلاسهای “طرح روحی” (کلاس های آمادگی به جذب بهاییت) برای شروع ابتدا مجموعه آسیب پذیرتر یعنی کودکان را هدف قرار داد؛ در مرحله بعد والدین آنها و در نهایت مرتبطان آنها؛
ارشاد محیط زیست را از جمله مهم ترین اهداف بهائیت عنوان کرد که از سال ٨٣ در این حوزه بسیار فعالند، از جمله بهاییان جاسوس دستگیر شده میتوان، سودابه حقیقت، نورا پور مرادیان و بهاره قادری را نام برد.
تشکیلات با شایعه پراکنی بطور تلویحی در کلاسهای طرح روحی و هنگام عضوگیری در پوشش خیرخواهانه عنوان می کنند که، حکومت مخالف از بین بردن فقر است، و این در صورتی است که آنان برای تخریب نظام ، شایعاتی تفرقه انگیز در بین مردم منتشر و به دنبال آن تبلیغات انجام کارهای خیرخواهانه ولی به نیت براندازی بودند. بطور مثال با هماهنگی در سایت یوتیوب، عده ای از مردم را در میدانی در شیراز جمع کردند و در پوشش کمک رسانی به روستای مهدی آباد به آنجا رفتند و برای مردم محروم، مواد غذایی، لوازم مورد نیاز زندگی و بازی و تفریحات بردند و دست به خدمات رسانی زدند.
آنان در این بین شروع به برگزاری کلاس های طرح روحی کردند.
قسمت پنجم:
آقای ارشاد در ادامه گفت: از جمله کانون های هسته مرکزی و مؤثر تشکیلات بهایی، استان البرز بود، که با پوشش فعالیت های زیست محیطی اقدام به تشکیل گسترده کلاسهای طرح روحی کردند؛ از دیگر جاهایی که بهائیت بر آنها نفوذ یافته است، بنیاد محک (مهندس ضیاء متحدان از اعضاء هیئت مدیره محک) و جمعیت امام علی است که به بهانه انجام کار خیر، در این موسسات نفوذ کرده و اقدام به تبلیغ بین اعضای آنها می کند.
ارشاد با بیان اینکه کلاس های طرح روحی ٢٠ ساله، سال ٢٠٢٠ تمام و وارد ٢٠ سال بعد می شود، افزود: بهائیت به دروغ می گوید ما تشکیلاتی در داخل ایران نداریم، آنان می خواهند ایران را به سوی ادغام نظام اداری تشکیلات در نظام کشوری ببرند. تشکیلات در طول ۴١ سالی که از انقلاب می گذرد، هیچ گاه ضیافت های خود را در داخل ایران تعطیل نکرده است ؛ طبق اسنادی منتشر شده از شوقی افندی نوه “عبدالبهاء” در کتاب توقیع جلد٣ ، که شوقی قبل از کودتای ٢٨ مرداد در محفل محلی بهاییان عنوان کرد ، مواظب باشید چون در ایران اتفاقاتی در حال روی دادن است که ما باید از این فرصت استفاده و به فتح اقالیم بپردازیم، و در مرحله اخر حکومت بهایی را برپا کنیم
قسمت ششم:
کارشناس حوزه بهائیت در پایان گفت: بهائیان داخل ایران که نمی دانند هدف اصلی تشکیلات، براندازی است، ندانسته در فعالیت های به اصطلاح “انسان دوستانه” فرقه شرکت می کنند، اما در حقیقت بیت العدل از آنها برای رسیدن به اهداف خود جهت فتنه گری و براندازی استفاده می کند.
تحلیل درست و دقیق با اطلاع رسانی به موقع از هجوم و یورش تشکیلات بهایی به منابع انسانی در اینده میتواند بسیار مؤثر در جهت مقابله با انها باشد.
در مقالهی «علی نخجوانی که بود؟»، به توضیح این نکته پرداختیم که نخجوانی با توجّه به مصاحبت با شوقی ربّانی در اواخر عمر ایشان، سابقهی طولانی عضویّت بیت العدل بدلی و تظاهر به حالات روحانی، توانست با چربزبانی و نقل داستانهای خیالی و ساختگی، اصل اساسی حضور ولیّ امر در رأس جامعه و تشکیلات امری را وارونه جلوه داده و لزوم استمرار آنرا به کلّی انکار نماید.
او با برگزاری کنفرانسهای مختلف و درج مقالات گوناگون، وانمود کرد که بیت العدل میتواند به تنهایی رهبری جامعه بهائی را بر عهده داشته و فعال ما یشاء باشد. هرچند نخجوانی توانست با بحثهای مختلف، ذهن بسیاری از بهائیان را از اصل ولایت امر، منحرف نماید؛ ولی این بیم همواره وجود داشت که احبّاء با مراجعه به متون اصیل امری، نظیر الواح وصایای مبارکه حضرت عبدالبهاء، کتاب دور بهائی و یا حتّی کتاب نظر اجمالی جناب احمد یزدانی و …، هر از چند گاهی، بیت العدل را مورد سوأل قرار دهند که چگونه مهمترین رکن دیانت بهائی، بدون درد و خونریزی (!) از پیکر شریعت ربّانی جدا گردید و آب از آب هم تکان نخورد؟! و به قول ایرج میرزا:
«رفته گویی همه ذرّات به خواب نخورد هیچ تکان آب از آب»
در اینجا بود که رسالت فرزام ارباب، عضو دیگر بیت العدل بدلی، آغاز شد تا با ارائه و گسترش طرح روحی و گسترش محتوا و مفاد سطحی آن، نسل جدید بهائی را به کلّی با متون اصیل و معتبر دیانت بهائی بیگانه نماید تا مبادا که مانند جوانان قدیمی بهائی که با الفبای آموزههای امری آشنایی داشتند، فیلشان یاد هندوستان کند!
فرزام ارباب از بدو ورود به بیت العدل جعلی، اختیارات فراوانی را بهدست گرفت و سعی کرد با کمک عوامل خود در آنجا، چون شهریار رضوی، فریدون جواهری، گوستاو کوریا و برخی افراد دیگر، سیاستهای خود را حاکم نماید.
او در زمان اشتغال در بنیاد راکفلر از طرف آن بنیاد ماموریّت یافت، تا طرح سوادآموزی بنیاد را بهصورت میدانی در مناطق روستایی محروم کلمبیا پیاده نماید. فرزام ارباب این پروژه را به اجرا در آورد و گزارش موفّق فعّالیّتهای خود را، به مؤسّسهی راکفلر اعلام نمود.
وی پس از اجرای طرح آموزشی در کلمبیا، گزارشهایی نیز از فعّالیّتهای تبلیغی خود در کلمبیا، به بیت العدل نامشروع ارائه داد؛ بهطوری که بهعنوان فردی فعّال در حوزهی تبلیغ امر شناخته شد و توانست پلکان ترقّی را در تشکیلات امری بهصورت پرشی طی نماید و در سال ۱۹۹۳ به عضویّت بیت العدل بدلی درآید.
او پس از حضور در بیت العدل یک کپی از مطالعات انجام شدهی بنیاد راکفلر در کلمبیا را، همراه با پیشنهاد تشکیل مؤسّسهی آموزشی رشد و طرح روحی (که به نام پدر خود روحی ارباب، نامگذاری کرده بود) به بیت العدل ارائه نمود. این طرح که برای با سواد کردن افراد روستایی و بومی کلمبیا، تهیّه شده بود، بعدها جایگزین طرح مؤسّسهی معارف امری گردید که دانشآموختگان آن تسلّطی عمیق بر متون امری داشتند.
فرزام ارباب به مدّت ۱۰ سال (۱۹۷۰-۱۹۸۰)، در کلمبیا عضویّت محفل ملّی آن کشور را برعهده داشت. سپس در سال های (۱۹۸۸-۱۹۹۳) به عضویّت دارالتبلیغ بینالمللی در آمد و در سال ۲۰۱۳ در حالیکه هفتاد و دو سال داشت، به بهانه کهولت سن از عضویّت بیت العدل استعفاء داد و در حال حاضر با همکاری فریدون جواهری (عضو دیگر مستعفی بیت العدل بدلی) و فرزام کمالآبادی، به برنامهریزی برای توسعه درآمد و فعّالیّتهای مالی بیت العدل و به اقدامات مشکوک به پولشویی و تولید رمز ارز و تقویت بنیهی مالی خود و اعضای خودی بیت العدل جعلی مشغول است.
با ثبت مؤسّسهی آموزشی روحی در کلمبیا و راهاندازی این طرح و چاپ و توزیع کتابهای روحی و تدریس اجباری و همگانی آن در بین جوامع بهائی سراسر جهان، بدون توجّه به تنوّع و تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی این جوامع، معارف عمیق امری بهکلّی از بین خانوادههای بهائی رخت بربست و مطالعهی کتابهای اصیل بهائی که در گذشته توسط بهائیان مطالعه و حتّی حفظ میشد، به فراموشی سپرده شد و باعث گشت تا افراد نسل جدید بهائی با بیانات و مکتوبات طلعات مقدّسه بیگانه گردند و نه تنها نام برخی از کتب امری را به فراموشی بسپرند؛ بلکه با محتوای آن نیز بیگانه گردند!
این جدائی نسل جدید بهائی از عقبهی فرهنگی خود، ضربه سختی به اصالت فرهنگ و تعمیق معارف امری وارد آورد و حاصلی جز بیسوادی احبّا و دوری آنها از معارف اصیل دیانت بهائی نداشت؛ به این ترتیب بیت العدل توانست بهعنوان مرجعی بلامنازع، القائات خود را بهعنوان نصوص الهی معرفی نماید و بهخورد احبّاء داده و به جامعهی بهائی چنین تلقین نماید که فقط نظرات و بیانیههای رسمی بیت العدل بدلی است که باید شنیده شود!
امروزه برای بسیاری از بهائیان، فقط نظرات و فرامین بیت العدل، ملاک عمل است!
برای خیلیها مهم نیست که ولیّ امرالله حضور داشته باشد یا حضور نداشته باشد!
مهم نیست که جامعهی بهائی در حال پیشرفت مادّی و معنوی است و یا در حال افول و درجا زدن و حتّی به قهقرا رفتن!
دیگر برای بسیاری اهمیتی ندارد که عملکرد اعضای بیت العدل خوب است یا بد!
همینکه بیت العدل بگوید که عنقریب دیانت بهائی عالمگیر خواهد شد و همهی اهل عالم در مقابل جامعه بهائی به خضوع و خشوع در خواهند آمد و همه چیز مثل ساعت در حال حرکت است، برای آنها کفایت میکند!
با آمدن فرزام ارباب و استقرار طرح روحی و دستور اجرای آن در سطح جهان، اختلاف در بین برخی از اعضای بیت العدل بدلی در گرفت! البتّه این تنها اختلاف موجود بین اعضای بیت العدل نبود؛ هرچند برخی احبّا تصوّر مینمایند که جمال مبارک است که در مقرّ بیت العدل حضور دارد و چون اعضا ملهم به الهامات الهی هستد، هیچ اختلافی در بین آنها نیست و هیچ مصوبهی خطایی از سوی اعضای بیت العدل، صادر نخواهد شد! در صورتیکه فی الواقع در غیاب ولیّ امرالله، اختلافات و چالشها فراوان است! بهطور نمونه جناب نخجوانی به طرح روحی معترض بود و در منازعه با فرزام ارباب، این فرزام بود که غالب شد.
علی نخجوانی عضو مستعفی بیت العدل جعلی، بعدها بهعنوان اعتراض به طرح ارباب، در چند سخنرانی، از جمله در انجمن بهائی در لتکن آلمان از اینکه فعّالیّتهای تبلیغی، منحصر به کتابهای روحی شده است اظهار نارضایتی نمود و آن را اشتباه اعلام کرد. او در قسمتی از سخنرانی خود اظهار داشت:
«… در بازدیدی که از چند مؤسّسه داشتم مشاهده کردم که فقط فعّالیّت مؤسّسه آموزشی بهعنوان تنها فعّالیّت انحصاری بهائی معرفی شده است؛ حتّی به قیمت از بین رفتن بقیّهی فعّالیّتها مانند فایرساید، مطالعات بهائی، تبلیغ فردی و مدارس تابستانه! من قبلاً در مورد تبلیغ و کارهای تحقیقاتی صحبت کردهام و در مورد درک درست این مطلب که دانش و فهم با هم فرق دارد، سخن گفتهام؛ امّا امروز چیزهایی میبینم که برای من قابل تعجّب است! من در مسافرت به ایالات متحده، ژاپن و کانادا این مسائل را آنجا دیدم! سه ماه در سفر بودم وقتی برگشتم آنقدر ضعیف شده بودم که ذائقهام را از دست دادم. اگر بیت العدل به ما فعّالیّت آموزشی را بهعنوان تنها کاری که باید انجام دهیم، توصیه کرده است، این اشتباه است! بیت العدل این را نگفته است! چیزهای دیگری هم در آثار هست!
ما نداریم که به جای فایر ساید ما کلاس مطالعاتی راه بیندازیم و آن روش را قدیمی معرفی کنیم! این اشتباه است! این هرگز در نوشتههای بیت العدل نیامده است …. بهاءالله میگوید هر فردی باید امر را تبلیغ نماید. عبدالبهاء میگوید تبلیغ باید در مسیری باشد که هر سال فردی را نزدیکتر به امر کند.
آیا بیت العدل اعظم گفته است الواح حضرت عبدالبهاء را فراموش کنیم و فقط به مؤسّسهی آموزشی توجّه داشته باشیم؟ نه، اینطور نیست! شوقی فایرساید را مورد تأیید قرار داده است؛ ممکن است یک معاونی از بین مشاورین همچین مطلبی را گفته باشد، به آن عضو بگویید به من سند نشان دهد…»
همانطور که ملاحظه فرمودید، نخجوانی با گسترش طرح ابداعی فرزام ارباب مخالف بود. در واقع نیز این طرح، نه الهام الهی بود و نه مورد تأیید قاطبهی اعضاء! علاوه بر آنکه رافع اختلاف یعنی ولیّ امر نیز، در بیت العدل حضور نداشت!
سخنان نخجوانی نشاندهندهی عمق اختلافات موجود در بیت العدل بود و چه بسا استعفا و خروج او از بیت العدل را بتوان بهنوعی اخراج تلقّی نمود!
بعد از اعتراض نخجوانی به برنامهی مؤسّسه آموزشی، بسیاری از احبّاء که اتفاقاً نظر نخجوانی را تأیید میکردند، خواهان توضیح از بیت العدل شدند. بیت العدل بدلی در پاسخ معترضین طیّ نامهی ۲۲ دسامبر ۲۰۱۳ خطاب به محافل ملّی دنیا، به جای تأیید سخنان عضو سابق خود که بهنوعی بیت العدل را از اتهامات مبرّا شمرده بود، اظهارت نخجوانی را اظهارنظر شخصی و مخالف با نقشههای جهانی بهائی اعلام نمود و از این اظهارات ابراز تاسف کرد!
صرف نظر از داوری میان سخنان نخجوانی یا طرح فرزام ارباب و یا روال گذشته، پرسشهای اساسی زیر همچنان بدون جواب باقی خواهد ماند!
۱- اگر جلسات بیت العدل خودخوانده در غیاب ولیّ امر، ملهم به الهامات الهی است و در هنگام تصمیمگیری، رأی صحیح و نهایی را جمال مبارک به اعضاء الهام مینماید، چگونه است که عضوی همچون جناب نخجوانی با سابقهی بیش از چهل سال عضویّت و حضور در بیت العدل به خود اجازه میدهد که مصوبه این بیت العدل را مخالف نصوص بداند؟!
۲- در اینکه بهطور طبیعی در جلسات بیت العدل همچون هر مجمع مشورتی در تمام جهان، آرای موافق و مخالف وجود دارد، شکی نیست؛ امّا پرسش اساسی اینست که چرا به دروغ ادّعا میشود که تصمیمات بهصورت اجماع اتّخاذ میگردد؟! آیا این برای توجیه حذف ولیّ امر از ریاست دائمی بر بیت العدل اعظم نیست؟!
۳- چرا مخالفان و موافقان مصوّبات هر جلسه اعلام نمیگردند؟! آیا این بهمعنای مسؤولیّتناپذیری اعضا نیست و یا به این جهت نیست که روابط باندبازی داخل بیت العدل بدلی به بیرون درز نکند؟!
۴- به ادّعای نخجوانی، مصوبهی بیت العدل در خصوص کلاسهای آموزشی، با نصوص الهی و فرمایشات حضرت بهاءالله، حضرت عبدالبهاء و سخن شوقی ربّانی همخوانی ندارد! چه کسی باید مانع صدور این مصوّبه و اصلاح آن میشد؟! مگر نه اینکه اگر ولیّ امر، مصوّبهای از بیت العدل را خلاف واقع و به ضرر امر بداند، باید آن را اصلاح کند و تذکّرات لازم را به بیت العدل بدهد؟! در حال حاضر که بیت العدل بدلی از ولیّ امر روی گردانده است، چه کسی مراقبت خواهد کرد که مصوّبهای خلاف مصالح امر مقدّس صادر نگردد؟!
۵- بیت العدل اگر صداقت میداشت، آیا نمیباید با صراحت اعلام میکرد که استعفای اجباری نخجوانی بهدلیل مخالفت وی با عملکرد مؤسّسهی روحی و باند قدرتمند (ارباب، رضوی، کوریا) صورت گرفته است و نه بهدلیل کهولت سنّ وی؟!
۶- چرا بیت العدل بدلی سعی دارد اینچنین وانمود کند که هیچگونه اختلافی بین اعضایش وجود نداشته و ندارد؟!
۷- بیت العدل ساختگی و نامشروع با کدام دستاویز ادّعا میکند که همهی مصوّبات آن، مطابق نصوص مقدّسه، صحیح و عاری از اشتباه است؟!
و پرسشهای اساسی و مهمّ دیگری که در این مختصر نمیگنجد!
مجموعه آثار تصویری پیرامون نقد طرح روحی
بهائیان طی چند دهه اخیر شیوه تکثیر در سایر جوامع را با روش #طرح_روحی آموزده اند که در این راستا این شیوه دارای معایب و محاسنی است که در این مجموعه مباحث به آن پرداخته ام که امیدوارم مورد مقبول حضرت باری تعالی قرار گیرد
موضوع جلسه اول :
موضوع :
تشریح طرح روحی
تعریف فرهنگ
الف ) انتقال علم
ب ) تغییر باور
ج ) تغییر رفتار
حسن ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/naghdbahaiat/19646
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=BaPrOUjpR90&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/4kdBE
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4694
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی طرح روحی جلسه دوم
بهائیان طی چند دهه اخیر شیوه تکثیر در سایر جوامع را با روش طرح روحی آموزده اند که در این راستا این شیوه دارای معایب و محاسنی است که در این مجموعه مباحث به آن پرداخته ام که امیدوارم مورد مقبول حضرت باری تعالی قرار گیرد
موضوع جلسه دوم :
موضوع :
هدف روحی ارائه خدمات برای
بهائی کردن است یا واقعا هدف
خدمت به عالم انسانی است ؟
از حسن ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/7
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=kW6yPpKtunM&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/otV1w
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4695
فیلم نفد
بررسی آسیب شناسی طرح روحی جلسه سوم
سلسله مباحث تحری حقیقت
بهائیان طی چند دهه اخیر شیوه تکثیر در سایر جوامع را با روش طرح روحی آموزده اند که در این راستا این شیوه دارای معایب و محاسنی است که در این مجموعه مباحث به آن پرداخته ام که امیدوارم مورد مقبول حضرت باری تعالی قرار گیرد
موضوع جلسه سوم :
موضوع :
هدف روحی ارائه
تحری حقیقت یا تقلید ؟
برای تبلیغ یک مرام ; صادقانه ابتدا باید آن مرام را برهانی اثبات کرد سپس چنانچه مخاطب آن مرام را پذیرفت به دادن خدمان مشغول شد در حالی که در طرح روحی این اصل مسلم وجدانی و عقلانی زیر پا گذاشته می شود
کاری از حسن ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/naghdbahaiat/19683
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=YOt1b1vsCE0&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/blFL2
لینک صدا در تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4696
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه چهارم
دلائل عدم رضایت مسلمین از تبلیغات بهائیان در میان خود
حیات بهائی آری
تبلیغ بهائیت در میان مسلمین هرگز
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/8
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=_iChBflPnmw&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/OR8eo
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4697
فیلم نقد :
===
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه پنجم
ادامه دلائل عدم رضایت مسلمین از تبلیغات بهائیان در میان خود
حیات بهائی آری
تبلیغ بهائیت در میان مسلمین هرگز
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/10
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=G7pQSeO55iY&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/ZC4QB
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4698
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه ششم
دلائل مخافت مسلمین با تشکیل کلاسهای روحی
مشکل مسلمین بهائیان نیستند بلکه مشکل تشکیلات بهائی است که استراتژی آن محو تشیع است .
#حسن_ارشاد
لینک فیلم تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/12
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=HPo88oqbOBI&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/bI3AB
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4699
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه هفتم :
دلائل مخافت مسلمین با تشکیل کلاسهای روحی
از اهداف استراتژی بهائیان نابودی فرهنگ
مهدوی است و این طرح مقدمه ای است
برای حصول به این هدف
#حسن_ارشاد
لینک فیلم تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/14
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=GfQLdkjCdwo&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/knOej
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4700
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه هشتم :
بر اساس آموزه های امری و بهائی تشکیل کلاسهای روحی در ایران حرام است زیرا جناب عبد البهاء در آخرین فصل گنجینه حدود و احکام هر گونه تحرکات بهائیان باید با اجازه حکومت باشد و تشکیل موسسه روحی و چاپ کتابها بدون مجوز دولتی است
#حسن_ارشاد
لینک فیلم تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/14
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=nqBK0mNC6lo&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/xKzaP
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4701
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه نهم
بر اساس آموزه های امری و بهائی تشکیل کلاسهای روحی در ایران حرام است زیرا جناب عبد البهاء در آخرین فصل گنجینه حدود و احکام هر گونه تحرکات بهائیان باید با اجازه حکومت باشد و تشکیل موسسه روحی و چاپ کتابها بدون مجوز دولتی است
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/4
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=uJMGaAlP52w&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/qeY1G
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4702
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه دهم
بزرگتریت چالش در برابر طرح روحی ارائه الگوهای رفتاری می باشد که اعمال و اقوالشان با هم متفاوتند و این خلاف تحقق اهداف تربیتی می باشد
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/5
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=HNdKmUUZYjc&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/zgyVq
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4705
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه یازدهم
بزرگتریت چالش در برابر طرح روحی تعارض در الگوهای تربیتی
عاملی برای عقیم ماندن طرح روحی
ذکر نمونه ای از ادعای فوق
لعن در کلمات جناب بهاء الله
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/6
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=31Qhk1tfY90&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/wpuej
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4706
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه دوازدهم
بزرگتریت چالش در برابر
طرح روحی
تعارض در الگوهای تربیتی
عاملی برای عقیم ماندن طرح روحی
ذکر نمونه ای از ادعای فوق
لعن در کلمات جناب بهاء الله
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/15
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=uYiVMNbV0dE&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/GWlBo
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4707
فیلم نقد :
بررسی آسیب شناسی #طرح_روحی جلسه سیزدهم
بزرگتریت چالش در برابر
طرح روحی
ایجاد سیستم فیلترینگ در نظام درونی
تشکیلات بهائی و عدم دسترسی به منابعی
مانند کتاب بدیع
#حسن_ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/11
لینک یوتویوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=vB8-HeyEwUw&feature=youtu.be
لینک آپارات :
http://www.aparat.com/v/oalhQ
لینک تلگرام :
https://telegram.me/naghdbahaiat/4708
فیلم نقد :
۲ – مشق بر اندازی هشت جلسه
❏نشست ۵۸۰ قسمت اول – بیت العدل
❏مشق بر اندازی
❏روشنگری در مورد سیستم مؤسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعهی جهانی بهایی در سازمان ملل به عنوان یک مجموعهی مردمنهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار مؤسسه ی آموزشی روحی در ایران و جهان.
❏بررسی کتاب روحی، جلد هشت، قسمت سوم.
❏جلسهی اول
❏کارشناس: حسن ارشاد
فارغالتحصیل دانشکدهی علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
›¦↵لینک فیلم در تلگرام:
➛https://t.me/naghdbahaiat/30292
›¦↵لینک آپارات:
➛
https://www.aparat.com/v/pLIH6
›¦↵لینک صدا:
➛https://t.me/mardomtve/3435
›¦↵لینک اینستاگرام:
https://www.instagram.com/p/Cc5hHAMjvtl/
فیلم نقد :
❏نشست ۵۸۱ قسمت دوم – بیت العدل
❏مشق بر اندازی
❏روشنگری در مورد سیستم مؤسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعهی جهانی بهایی در سازمان ملل بهعنوان یک مجموعهی مردمنهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار مؤسسهی آموزشی روحی در ایران و جهان.
❏بررسی کتاب روحی، جلد هشت، قسمت سوم.
❏جلسهی دوم.
❏کارشناس: حسن ارشاد
فارغالتحصیل دانشکدهی علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
›¦↵لینک فیلم در تلگرام
➛https://t.me/naghdbahaiat/30293
›¦↵لینک آپارات:
➛
https://www.aparat.com/v/y3uwW
›¦↵لینک صدا:
➛https://t.me/mardomtve/3440
›¦↵لینک اینستاگرام:
➛https://www.instagram.com/p/Cc5sWTcD3-A/
💠
💠
نشست ۵۸۲
مشق بر اندازی
روشنگری در مورد سیستم موسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل بعنوان یک مجموعه مردم نهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار موسسه آموزشی روحی در ایران و جهان
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
جلسه سوم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/mardomtve/3445
لینک یوتیوب
لینک آپارات
https://aparat.com/v/41FIb
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3446
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/Cc8J-qtDj6n/
💠
نشست ۵۸۳
مشق بر اندازی
روشنگری در مورد سیستم موسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل بعنوان یک مجموعه مردم نهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار موسسه آموزشی روحی در ایران و جهان
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
جلسه چهارم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/mardomtve/3451
لینک یوتیوب
لینک آپارات
https://aparat.com/v/USMf0
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3452
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/Cc8Xt0xDPmB/
💠
نشست ۶۵۹
قسمت پنجم
مشق براندازی
روشنگری در مورد سیستم موسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل بهعنوان یک مجموعهی مردمنهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار موسسه آموزشی روحی در ایران و جهان.
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/naghdbahaiat/30748
لینک یوتیوب
لینک آپارات
https://aparat.com/v/t3oUH
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3622
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/Cfl-klRDynt/
💠
فیلم نقد :
💠
نشست ۶۶۰
قسمت ششم
مشق براندازی
این فیلم سندیست دال بر اعتراف به حضور موسسه روحی در ایران
زمان مصاحبه دو دهه پیش است مصاحبه کننده
از اعضای بلند پایه محفل ملی آمریکا دکتر معین افنانی
و کارشناس دکتر کاویان صادق زاده میلانی و خانم سبحانی است
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/naghdbahaiat/30749
لینک یوتیوب
لینک آپارات
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3623
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/CfmCouUj2lU/
💠
فیلم نقد :
💠
نشست ۶۶۱
قسمت هفتم
مشق براندازی
روشنگری در مورد سیستم موسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل بهعنوان یک مجموعهی مردمنهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار موسسه آموزشی روحی در ایران و جهان.
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/naghdbahaiat/30750
لینک یوتیوب
لینک آپارات
https://aparat.com/v/Tpu9n
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3628
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/CfonyJJD8Sd/
💠
فیلم نقد :
💠
نشست ۶۶۲ قسمت هشتم
مشق براندازی
روشنگری در مورد سیستم موسسات بهائیان تحت پوشش مدیریت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل بهعنوان یک مجموعهی مردمنهاد به زعامت یک ژنرال آمریکایی با ابزار موسسه آموزشی روحی در ایران و جهان.
بررسی کتاب روحی جلد هشت قسمت سوم
کارشناس
حسن ارشاد
فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی
متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت
لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/naghdbahaiat/30753
لینک یوتیوب
لینک آپارات
https://aparat.com/v/3c4W1
لینک فیس بوک
لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3634
لینک اینستاگرم
https://www.instagram.com/p/CfoupBvjdHz/
💠
فیلم نقد :
جلسات متفرقه :
نقد روحی جلسه سوم حسن ارشاد
نقد طرح روحی جلسه چهارم
جلسه پنجم طرح روحی ابزار بر اندازی
جلسه ششم طرح روحی ابزار بر اندازی
نقد روحی جلسه ششم
نقد روحی جلسه ششم پرسش و پاسخ
نقد دوره روحی جلسه هفتم ادعای عدم وجود روحانیت در سیستم روحی و اثبات بزرگترین مکانیزم واسطه در این مجموعه ۱
نقد دوره روحی جلسه هفتم قسمت دوم پاسخ به سوالات ادعای عدم وجود روحانیت در سیستم روحی و اثبات بزرگترین مکانیزم واسطه در این مجموعه
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل روانشناختی آن جلسه ۸ قسمت اول بررسی یک نمونه ای مستند از نفوذ در نهاد آموزشی آلمان از صفر تا صد مجری برنامه شاهین ایقانیان از سلسله برنامه های جستجو
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل روانشناختی آن جلسه ۸ قسمت دوم بررسی یک نمونه ای مستند از نفوذ در نهاد آموزشی آلمان از صفر تا صد مجری برنامه شاهین ایقانیان از سلسله برنامه های جستجو
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل روانشناختی آن جلسه ۸ قسمت سوم بررسی یک نمونه ای مستند از نفوذ در نهاد آموزشی آلمان از صفر تا صد مجری برنامه شاهین ایقانیان از سلسله برنامه های جستجو
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل روانشناختی آن کلاب هاوس جلسه ۹ قسمت دوم بررسی یک نمونه ای مستند از نفوذ تشکیلات بهایی جهت اجرای نقشه ۲۰ ساله و طی پروتکل هفتگانه شوقی در گشورهای آمریکای لاتین از طریق موسسات موسوم به ملهم از بهاییت به نام بنیاد خیریه منا به مدیریت خانم سیما مبینی مجری برنامه شاهین ایقانیان از سلسله برنامه های جستجو
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل روانشناختی آن کلاب هاوس جلسه ۹ قسمت اول بررسی یک نمونه ای مستند از نفوذ تشکیلات بهایی جهت اجرای نقشه ۲۰ ساله و طی پروتکل هفتگانه شوقی در گشورهای آمریکای لاتین از طریق موسسات موسوم به ملهم از بهاییت به نام بنیاد خیریه منا به مدیریت خانم سیما مبینی مجری برنامه شاهین ایقانیان از سلسله برنامه های جستجو
نشست ۴۶۷ نقد دوره روحی جلسه دهم قسمت دوم بررسی دخالت مستقیم ایدلخانی در ایران جهت بر اندازی و ارائه اسناد مربوطه و بررسی واقعه سال ۱۳۸۳ شیراز و علل دستگیری بهائیان در مهدی آباد شیراز
نشست ۴۶۷ نقد دوره روحی جلسه دهم قسمت اول بررسی دخالت مستقیم ایدلخانی در ایران جهت بر اندازی و ارائه اسناد مربوطه و بررسی واقعه سال ۱۳۸۳ شیراز و علل دستگیری بهائیان در مهدی آباد شیراز
نشست ۴۹۷ قسمت اول کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
نشست ۴۹۷ قسمت دوم کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
نشست ۴۹۷ قسمت سوم کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
فاخته بی آشیان – موسسه روحی پوششی برای توسعه منابع انسانی و کسب قدرت
طرح روحی چیست؟ نقد تخصصی و تحلیل شناختی آن در کلاب هاوس مقدمه (جلسه اول)
نقد روحی جلسه دوم
مستندات برقراری کلاسهای روحی برای فرزندم حدود سال ۱۳۸۹ نمونه ای از اقدامات مجرمانه برای قتل عام فرهنگی در ایران توسط دو مبلغ زبده شمال غرب تهران موسوم به لیدوش فهندژ و دکتر سهیل آذری
نشست ۴۹۷ قسمت اول کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
نشست ۴۹۷ قسمت دوم کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
نشست ۴۹۷ قسمت سوم کلاب هاوس نقد طرح روحی دخالتهای جامعه جهانی بهایی در ایران موسسه همراز با زمین معرفی عامل بیت العدل برای بر اندازی و یکی از مجریان طرح بیست ساله در ایران مهرداد مهرجو
آیا حضور در کلاسهای روحی رفتن زیر چتر مراکز تشکیلاتی در اسرائیل است ؟
بررسی طرح روحی ۴
جلسه اول
مقدمه
اول : بررسی این ادعا که طرح روحی ابزاریست برای بر اندازی
دوم : مجری طرح روحی دار التبلیغ یعنی وزارت اطلاعات تشکیلات بهایی است
حسن ارشاد
——————
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/48
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/iLn56qoMzg8
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/49
بررسی طرح روحی ۴
جلسه دوم
موضوع اول :
بررسی این ادعا که کتاب روحی رفرنسش تاریخ بی اعتبار نبیل زرندی است
دوم : نقد ص اول قسمت اول ادعای خدایی بهاء الله
حسن ارشاد
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/55
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/f7RfczmAJZ0
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/52
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت اول ص ۷
اول : وحدت عالم انسانی غیر قابل امکان است زیر تا ابد نمی توان اسرائیلی ها را بهایی کرد
دوم : خلط امر تکوینی و تشریعی توسط عبد البهاء
بررسی متن زیر :
۱- وحدت عالم انسانی، یکی از اهدافی است که طبق اراده الهی باید در این عصر تحقق یابد. خداوند جز این چه اهداف دیگری را برای بشر در این عصر مقدر فرموده است ؟
۲- حضرت عبدالبهاء فرموده اند که انسان قادر نیست در مقابل آنچه خداوند برای بشر امروز مقدر فرموده مقاومت کند. چند مثال از «قدرتهای دنیوی» را که می کوشند مانع تحقق مقصد الهی شوند ذکر کنید.
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/67
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=DyWZzKd71wM
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/66
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت دوم ص ۸
بررسی سخن بهاء الله :
عدم اعتقاد بهاء الله به تحری حقیقت
بررسی متن زیر :
قسمت دوم:
حضرت بهاءالله میفرمایند :
« فى الحقیقه امروز روز مشاهده و اصغاست هم نداى الهى مرتفع است و هم انوار وجه از افق ظهور مشرق و لائح باید جمیع آنچه شنیده شد محو نمود و بعدل و انصاف در آیات و بینات و ظهورات ناظر شد »
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/76
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/Z9dVkNtdU7Y
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/77
——-
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم قسمت سوم ص ۱۰
موضوع :
اتحاد نوع انسان نیست بلکه اتحاد مردم با بهایی شدن است
قسمت سوم :
حضرت بهاءالله می فرمایند :
« امروز روز فضل اعظم و فیض اکبر است باید کل به کمال اتحاد و اتفاق در ظل سدره عنایت الهى ساکن و مستریح باشند و تمسک نمایند به آنچه الیوم سبب عزت و ارتفاع است.»
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/86
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/3Sk-ygTaeiI
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/87
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم قسمت چهارم ص ۱۱
ادعای بهاء الله از سوئی رحمت و از سوئی اتهام حرامزادگی به مخالفین خود می باشد
قسمت چهارم:
حضرت بهاءالله می فرمایند :
« امروز روزیست که بحر رحمت ظاهر است و آفتاب عنایت مشرق و سحاب جود مرتفع باید نفوس پژمرده را بنسائم محبت و مودت و میاه مرحمت تازه و خرم نمود.»
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/95
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=WnREUAXc4a4
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/97
———-
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت پنجم
ص ۱۲ انکار بهاء الله به دلیل فقدان بینه و استدلال بود نه غفلت
متن زیر مورد بررسی قرار گرفته :
قسمت پنجم:
حضرت بهاءالله می فرمایند :
«امروز عظیم است چه که در جمیع کتب به یوم الله معروف ، جمیع انبیاء و اصفیاء طالب لقاى این یوم بدیع بوده اند وهمچنین احزاب مختلفه ارض و چون آفتاب ظهور از سماء مشیت الهى اشراق نمود کل منصعق و مدهوش مشاهده گشتند الا من شاء الله »
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/105
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/-E2izczyNoY
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/106
————————
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت ششم
ص ۱۳
ادعای نظم بهاء فقط ادعاست واقعیت آموزه های بهاء الله بی نظمی است
متن زیر مورد بررسی قرار گرفت :
قسمت ششم:
حضرت بهاءالله می فرمایند:
« قَد اضطَرَبَ النَّظمُ مِن هذَا النَّظمِ الأعظَمِ وَ اختَلَفَ التَّرتیبُ بِهذَا البَدیعِ الَّذى ما شَهِدَت عَینُ الإبداعِ شِبهَهُ اغتَمِسُوا فى بَحرِ بَیانى لَعَلَّ تَطَّلِعُونَ بِما فیهِ مِن لَئالِى الحِکمَۀِ وَ الاَسرارِ. اِیّاکُم اَن تَوَقَّفُوا فى هذَا الأمرِ الَّذى بِهِ ظَهَرَت سَلطَنَهُ اللهِ وَ اقتِدارُهُ .»
( مضمون بیان مبارک به فارسی چنین است: نظم و ترتیب از چنین نظم اعظمی مضطرب شد و به این نظم بدیع ترتیب به هم خورد. امری که چشم روزگار مانند آن را تا حال ندیده است. در دریای بیاناتم غوطه ور شوید تا اینکه از لئالی حکمت و اسرار آن مطّلع گردید. مبادا در این امری که سلطنت و اقتدار الهی به آن ظاهر می شود توقّف کنید.)
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/116
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://www.youtube.com/watch?v=9neyGLYOmrI&t=161s
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/117
——————-
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت هفتم
ص ۱۵
عبد البهاء از سوئی می گوید :
اسلام امرش با شمشیر پیش رفته اما در مفاوضات خلاف این را می گوید
قسمت هفتم:
حضرت عبدالبهاء می فرمایند :
« ای احبای الهی الیوم یوم اتحاد است و روز روز یگانگی در عالم ایجاد. اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِه صَفّاً کَأنَّهُم بُنیانٌ مَرصُوصٌ. ملاحظه فرمائید که صفّا میفرماید یعنی جمیع مرتبط و متصل بهم و ظهیر یکدیگر. مجاهده در این آیه مبارکه در این کور أعظم بسیف و سنان و رماح و سهام نبوده بلکه بنوایای صادقه و مقاصد صالحه و نصائح نافعه و اخلاق رحمانیه و افعال مرضیه و صفات ربانیه و تربیت عمومیه و هدایت نفوس انسانیه و نشر نفحات روحانیه و بیان براهین الهیه و اقامه حجج قاطعه صمدانیه و اعمال خیریه بوده و هست.»
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/126
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/85nDKGp6UhA
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/127
——————–
بررسی طرح روحی ۴
جلسه سوم
قسمت هشتم
ص ۱۷
توقیع شوفی سندی است دال بر بر انداز بودن تشکیلات بهائیست
متن زیر مورد بررسی قرار گرفته است :
قسمت هشتم:
بدون شک با مطالعۀ عبارات فوق بیش از پیش به عظمت این یوم پی برده اید. چنین آگاهی فزاینده ای، در همۀ این اشتیاق را به وجود می آورد که قیام کرده و به خدمت و تبلیغ امر مشغول شویم و اعمال فداکارانه انجام دهیم. برای آنکه ضرورت اشتغال به خدمت امر را از نظر دور نداشته باشیم، قسمتی از توقیع ۲۸ ژانویه ۱۹۳۹ حضرت ولی امرالله را حفظ کنید:
« دیگر وقتی نمانده که به هدر رود. جایی برای شک و تردید وجود ندارد. مردم مشتاق مائدۀ حیاتند. میدان آماده است. عهد وثیق و محکم گرفته شده. نقشه الهی به حرکت آمده و با گذشت هر روز بر سرعت آن افزوده می گردد، قوای ملکوتی و زمینی به نحوی اسرار آمیز در تحقق آن کمک می نماید. چنین فرصتی دیگر به دست نمی آید. بگذارید آنان که در شک و تردیدند برخیزند و بنفسه حقیقت این بیانات را دریابند. مجاهدت و استقامت ضامن فتح و ظفر کامل و نهائی است.»
——-
لینک فیلم در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/136
لینک فیلم در یوتیوپ :
https://youtu.be/miodKbiMES4
لینک صدا در تلگرام :
https://t.me/Roohi_naghd/137
———————–