کودتای اعضای سازمان امنیتی ایادیان شوقی علیه شوقی در راستای خدمت مستقیم به شبکه سازی جهانی موساد

 

عناوین :

۱ – وظیفه ذاتی نهاد جاسوسی تحت اشراف شوقی ایجاد و توسعه و پایدار کردن ( توسعه و تحکیم )  شبکه بود از ۳۵ نقطه از سال ۱۸۴۴ الی ۱۹۵۳  به بهانه  نقشه دهه ده ساله شوقی در سال ۱۹۶۳ به ۱۱۲۱۰ کانون در سطح جهانی در کلیه کشورها رسید

۲ – همزمانی تاسیس موساد و شکل گیری نهاد امنیتی و جاسوسی در سطح بین المللی ایادیان امر

۳ – حوزه جاسوسی هر ایادی امر بر مبنای قاره و کشور ( شش نفر مختص ایران ) 

۴ – تاسیس شورا بین الملل بهایی ( حالت جنینی بیت العدل )  بسال ۱۹۵۱ هم زمان با تاسیس موساد  ( وظیفه : مدیرین محافل 

۵ – توسعه نهاد امنیتی تشکیلات بهایی و تاسیس زیر مجموعه اش تحت عنوان ” هیئت معاونت ” 

۶ – کودتای نهاد امنیتی ( ایادیان امر ) و کسب قیادت و تسلط بر کل شبکه 

۷ -مرگ ناگهانی شوقی و بدون وصیت غیر قابل باور و نا ممکن ( ادعای فقدان وصیت صلاحیت اصل رهبری شوقی را زیر سوال می برد ) 

۸ – شیوه ناجوانمردانه بر خورد با رئیس شورای بین الملل بهایی ( میسن ریمی ) 

فیلم نقد :

 

 

۱ – وظیفه ذاتی نهاد جاسوسی تحت اشراف شوقی ایجاد شبکه بود از ۳۵ نقطه از سال ۱۸۴۴ الی ۱۹۵۳  به بهانه  نقشه دهه ده ساله شوقی در سال ۱۹۶۳ به ۱۱۲۱۰ کانون در سطح جهانی در کلیه کشورها رسید

 

در سال ۱۹۴۸ پس از سیطره اسرائیل بر فلسطین بلافاصله بسال ۱۹۵۱ موساد توسط بن گوریون تاسیس گردید این نهاد اطلاعاتی بین المللی وظیفه اش تقابل با هر آنچه در جهان منافع حاکمیت اسرائیل را به خطر می اندازد بود لذا این حاکمان برای تقابل با دشمنانشان و در عین حال استفاده از تجربیات مکانیزم اشغال فلسطین طی  شش دهه قبل از ۱۹۴۸  که محور آن خرید زمین و بر مبنای آن ایجاد پایگاهای صهیونیستی و در نهاد اشغال سرزمین که در این راستا محور این اقدام بهاء الله و عبد البهاء و شوقی بودند می توانید به شکل مستند به لینک مراجعه کنید

لذا برای ابتدا پروژه نیل تا فرات و سپس اقدامات بعدی حاکمان اسرائیل نیاز به  شبکه مخصوصا در کشورهای همسایه و اسلامی و بعد سایر نقاط جهان داشتند لذا بلافاصله پس از تشکیل موساد بسال ۱۹۵۱ ( لینک )  عملا شوقی بزرگترین شبکه را در سطح جهان طی نقشه ده ساله ایجاد کرد چنانچه همسر وی می گوید :

 

حجم شبکه سازی شوقی طی نقشه ده ساله که در نیمه نقشه صعود کردند نشان از غیر قابل باور بودن این نکته دارد که چگونه  از ۲۰ نقطه در کشورها زمان عبد البهاء وی  در ۴۲۰۰ نقطه از کشور طی  ۴ سال فتح نموده است با چه امکانات لجستیکی می توان به این هدف رسید ؟ غیر از حمایت اسرائیل و موساد ؟  شگفت انگیز تر آنکه این شبکه سازی توسط نهاد امنیتی تشکیلات بهایی ( ایادیان امر طی شش سال باقی مانده زمان نقشه ده ساله به عدد ۱۱۲۱۰  رسید

به عبارتی این عدد ۱۱۲۱۰ نقطه از سال تاسیس موساد به سال ۱۹۵۱ تا سال ۱۹۶۳ تمام ریل گذاریش توسط تشکیلات بهایی به مرکزیت اسرائیل و ارسال داده ها از ۱۱۲۱۰ نقطه به اسرائیل ( موساد ) بزرگترین دست آورد این شبکه جاسوسی فرامنطقه ای محسوب می شود

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۴۰

۲ – همزمانی تاسیس موساد و شکل گیری نهاد امنیتی و جاسوسی در سطح بین المللی ایادیان امر

نکته مهم شروع این حرکت عظیم و شبکه سازی در سطح جهانی که از سال ۱۹۵۳ شروع و تا سال ۱۹۶۳ ۱۱۲۱۰ نقطه فتج گردید پس از تاسیس موساد بود و قطعا یک چنین شبکه ای برای هر نهاد جاسوسی ذی قیمت می باشدبا توجه به محوریت و فرماندهی شوقی بر ایجاد و توسعه این شبکه غیر قابل باور خواهد بود که حتی یک قدم بدون اجازه و مشورت نهاد حاکمیتی موساد برداشته باشد  اما با توجه به سر شبکه مجریان این  طرح عظیم جاسوسی بین المللی که ایادیان امر ( موسسه فخیمه ایادیان امر ) باشند اقدامات این ساختار امنیتی بر سه محور استوار بود

الف ) ایجاد و توسعه شبکه

ب ) داده محور از نقاط کشور مورد تجاوز قرار گرفته شده به اسرائیل

ج ) طراحی بر مبنای داده ها در راستای ایجاد حکومت موازی و در نهایت اسرائلیزه شدن نقاط هدف

تاسیس این شبکه بلافاصله پس از تشکیل موساد توسط شوقی اعلام شد و تاریخ اعلام تاسیس پس از سی سال زعامت شوقی ( ۱۹۲۱ ) واقعا قابل تامل است زیرا ا اگر هدف تبلیغ و توسعه باور بهایی با تحرکات تبشیری می بود چرا طی سه دهه اقدام جدی شکل نگرفت پر واضح است علی رغم تسلط بریتانیا بر فلسطین اما شوقی در برابر دیدگان اعراب فلسطینی بومی برای اقدامات عمیق دستش باز نبود اما پس از سرکوب فلسطینیان و آوار شدن هم وطنان شوقی بسال ۱۹۵۱ به بعد در کمال وقاحت شوقی به شکل علنی هم زمان با تاسیس موساد اقدامات خود را با معرفی اعضای ایادیان امر الله آغاز کرد

در همین راستا روحیه ماکسول می گوید :

 

اسامی اشخاصی که از طرف شوقی به سمت رسمی مسئولیت نهاد اطلاعات و عملیات در سطح جهانی انتخاب گردیدند ( گروه اول )

تذکر :

دقیقا این افراد همزمان با تشکیل موساد توسط بن گورین بواسطه شوقی انتخاب گردیدند

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۲

 

روحیه ماکسول همسر شوقی :

اسامی اشخاصی که از طرف شوقی به سمت رسمی مسئولیت نهاد اطلاعات و عملیات در سطح جهانی انتخاب گردیدند ( گروه دوم )

تذکر :

دقیقا این افرادیک سال بعد از تشکیل موساد توسط بن گورین بواسطه شوقی انتخاب گردیدند

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۴

 

روحیه ماکسول همسر شوقی :

اسامی اشخاصی که از طرف شوقی به سمت رسمی مسئولیت نهاد اطلاعات و عملیات در سطح جهانی انتخاب گردیدند ( گروه سوم )

تذکر :

زمان انتخاب این افراد ۱۹۵۷ قبل از صعود ( مرگ ) شوقی صورت پذیرفت

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۴

 

روحیه ماکسول همسر شوقی :

 

اسامی اشخاصی که از طرف شوقی بشکل انفرادی مسئولیت اقدامات اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی بر عهده آنها نهاده شد ( بشکل ویژه )

تذکر :

چنانچه ملاحظه می شود همسر شوقی دقیقا یک سال پس از تشکیل موساد در زمره افراد برجسته نهاد اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی انتخاب گردید

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۴

 

در همین راستا ماکسول اعلام می کند که ده نفر از افرادی که عضو ایادیان امر بودند و مخفیانه عمل می نمودند و از دنیا رفته بودند اعلان اسامی آنها هم پس از تاسیس موساد انجام گردید :

روحیه ماکسول همسر شوقی :

 

اسامی اشخاصی که به شکل سری از اعضای ساختار اطلاعاتی تشکیلات بهایی زیر نظر شوقی فعالیت می کردند اما پس از مرگشان نام آنها فاش گردید

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۳

۳ – حوزه جاسوسی هر ایادی امر بر مبنای قاره و کشور ( شش نفر مختص ایران ) 

در سند زیر حوزه مسئولیت هر یک از اعضای امنیتی تشکیلات بهایی که در آن محدوده جغرافیایی مسئولیت ایجاد شبکه را دارند را ملاحظه می کنید  دقت شود که از این تعداد فقط شش نفر مسئول اطلاعات و عملیات در حوزه ایران می باشند

اسامی مسئولین اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی و حوزه جاسوسی ایشان :

حضرات آیادی بترتیب نزولی سن عبارت بودند :از کورین ترو ،٩۶ ، کلارا دان در استرالیا ۸۷ امیلیا کالینز در ارض اقدس طراز الله سمندری در ،ایران میسن ریمی در ارض اقدس اگنز الکساندر در ،ژاپون موسی بنانی در ،افریقا، هوراس هولی در آمریکا، شعاع الله علانی در ،ایران لروی ایواس در ارض اقدس، یوگو جیاگری

۲۷

در ایطالیا، جلال خاضع در ایران ادلبرت مولشلگل در آلمان، جان روبارتس در افریقا، ذکر الله خادم در ،ایران علی اکبر فروتن در ،ایران ابوالقاسم فیضی در عربستان، حسن بالیوزی در انگلستان پول هنی در آمریکا، امه البهاء روحیه خانم در ارض اقدس علیمحمد ورقا در ایران ویلیام سیرز در آمریکا، کالیس فدرستون در استرالیا جان فرابی در انگلستان رحمت الله مهاجر در اندونزی ایناک اولینگا در افریقا در بین آیادی رجال ۵ تن عنوان دکترا داشتند که ۲ نفرشان طبیب بودند بعضی دیگر هم درجات دانشگاهی داشتند ولی ما پنج نفر ایادی زن تا آنجا که اطلاع دارم درجات دانشگاهی نداشتیم این جزئیات بیان میشود تا نشان دهد که داستان این دوره مخاطره آمیز از امر بدیع جهانی بهانی چگونه با این صحنه و با این بازیکنان از ۴ نوامبر ۱۹۵۷ تا ۳۰ آوریل ۱۹۶۳ با موفقیت به نمایش گذاشته شد.

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۲۷

۴ – تاسیس شورا بین الملل بهایی ( حالت جنینی بیت العدل )  بسال ۱۹۵۱ هم زمان با تاسیس موساد  ( وظیفه : مدیرین محافل 

هم زمان با ایجاد شبکه اطلاعاتی توسط شوقی نهاد عصبه انتخابی یعنی حالت جنینی بیت العدل موسوم به شورای بین المللی بهایی که آن هم از اعضای انتصابی شوقی و بعضا عضو ایادیان امر هم بودند تشکیل گردید جالب آنکه این نهاد نیز همزمان با موساد تاسیس گردید

روحیه ماکسول در این  متن اذعان می نماید شاکله بیت العدل که نطفه آن شورای بین المللی بهایی بود و متولی حکومت شبکه جهانی موازی تشکیلات بهایی و مسئول اسرائیلیزه کردن تمام کشور ها بود دقیقا سال تشکیل موساد تاسیس شد این سند و اسنادی مانند آن دال ارتباط و اقدامات تنگاتنگ شوقی همزمان در موضوعات :

۱ – ایجاد شبکه سراسری بین المللی و قرائت منطقه و استخراج دیتا از کلیه کشورها به اسرائیل ( موساد )

۲ – طراحی نقشه ده ساله که دقیقا حاصل آن ایجاد حکومت موازی و اسرائیلیزه کردن کلیه کشور ها

۳ – ایجاد ساختار سازمانی بظاهر انتخابی یا همان عصبه انتخابی اما در واقع زیر سلطه نهاد انتصابی اطلاعات و امنیتی ( ایادیان امر ) دیگر سخن اینکه موساد از طریق تشکیلات بین الملل بهایی شوقی دو ساختار اطلاعاتی بین المللی تاسیس کرد که همزمان از دو جهت از داخل کشورها اطلاعات و قرائت منطقه وارد اسرائیل ( موساد ) شود تا صحت اخبار از ویژگی برجسته ای بر خور دار باشد

 

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۳۲

 

بنا به اعتراف شوقی دو سال پس از تاسیس تهاد امنیتی ایادیان طی ۵ اقدامی که شوقی نام می برد دو عمل که همان ایجاد شبکه در جهان و رابطه سیستماتیک با حاکمان اسرائیل بود نیز مورد تاکید قرار می گیرد :

 

روحیه ماکسول در این  متن اذعان می نماید

اسرائیل قلب و محل تجمیع داده ها ی تشکیلات بهایی از سراسر عالم است و رابطه ساختاری و سازمانی و روحانی با شیکه زیر مجموعه خودش را دارد

تمام اقدامات تحت مشروعات یا نقشه های بهائیت ( شوقی )  و در ادامه آن بیت العدل در راستای تشکیل حکومت بهایی است و قلب و مرکزیت این حکومت اسرائیل می باشد

دقیقا این شبکه سازی به بهانه نقشه ده ساله  بلافاصله پس از تشکیل اسرائیل و موساد شروع گردید این ” هم زمانی ”  بسیاری از وقایع را روشن می نماید

رابط ساختار تشکیلات شوقی با اسرائیل نهاد اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی بود این یعنی ساختار اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی مستقیم زیر نظر نهاد امنیتی بین المللی اسرائیل ( موساد ) بود و دقیقا با هماهنگی موساد ایادیان امر ( نهاد اطلاعات و امنیت شوقی ) عملیات انجام می گرفت ( اعم از قرائت منطقه – طراحی نقشه ها و بر مبنای آن اقدام جهت اهداف نقشه که همانا  اسرائلیزه کردن کشورها  بود ) صورت می گرفت

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۳۳

چنانچه ملاحظه می نمایید   روحیه ماکسول یکی از مسئولین برجسته سازمان اطلاعات و امنیت ( ایادیان امر ) تشکیلات بهایی می گوید :

۵ – توسعه نهاد امنیتی تشکیلات بهایی و تاسیس زیر مجموعه اش تحت عنوان ” هیئت معاونت ” 

پس از ایجاد شبکه امنیتی تشکیلات بهایی توسط شوقی  همزمان با موساد  و توضیع ارکان شبکه در پنج قاره به بهانه نقشه ده ساله جهت قرائت منطقه و ارسال اخبار به اسرائیل برای سهولت این اقدامات جاسوسی و حاصل آن طراحی نقشه در حیفا و ارسال آن به تک تک مسئول هر شبکه در هر کشور موسسه ای تاسیس شد تحت عنوان هیئت معاونت که تحت امر نهاد امنیتی تشکیلات بهایی ( ایادیان امر ) به شکل حضور میدانی مستقیم داده ها و اخبار میدانی را در اختیار راس خود در اسرائیل قرار دهند

چنانچه ملاحظه می شود رسالت این نهاد در راستای اقدامات اطلاعات و عملیات ( صیانت و تبلیغ ) می باشد

 

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۳۳

 

۶ – کودتای نهاد امنیتی ( ایادیان امر ) و کسب قیادت و تسلط بر کل شبکه 

 

چنانچه ملاحظه گردید هم زمان پس از تاسیس موساد دو سازمان دوشادوش هم توسط شوقی بنیان گردید

الف ) تعیین و گزینش  اعضای  موسسه ایادیان امر

ب ) شورای بین المللی بهایی که حالت جنینی تشکیلات بیت العدل بود

بر مبنای آموزه های سازمانی شوقی جمله بهاء الله در کتاب عهدی ( وصیت نامه بهاء الله )  :

” مظاهر حکم و مطالع امر که بطراز عدل و انصاف مزیّنند بر کل اعانت آن نفوس لازم طوبی للامرآء و العلمآء فی البهآء اولئک امنآئی بین عبادی و مشارق احکامی بین خلقی علیهم بهآئی و رحمتی و فضلی الّذی احاط الوجود در کتاب اقدس در این مقام نازل شده آنچه که از آفاق کلماتش انوار بخشش الهی لامع و ساطع و مشرقست “

بر مبنای تبیینات شوقی در این جمله امرا و فرمانروایان و حاکمان و حکمرانان تشکیلات بهایی محافل محلی و ملی و شورای بین الملل بهایی بود و علماء مقامشان نیروهای کمکی برای ولی امر تشکیلات بهایی و نسبتش به ساختار امرا فقط مشورتی بود نه فرماندهی تمام این مطالب را خود بیت العدل در پیام  زیر   آورده است که توجه عزیزان را به آن جلب می نمایم :

 

۴ اپریل ۱۹۷۲

ترجمه پیام بیت العدل أعظم الهی خطاب به هیاتهای مشاورین قاره ای و محافل روحانی ملی

یاران محبوب

نظر به سوالاتی که اخیرا از منابع مختلفه در باره کیفیت موسسه هیاتهای مشاورین قاره ای و روابطش با موسسه ایادی امرالله باین هیات واصل گردیده لازم است به بیان مطالب و توضیحات ذیل مبادرت گردد:

درک و فهم این موضوع مانند بسیاری از شئون نظم اداری بر اثر مرور زمان امکان پذیر و حقایق آن واضح و عیان می شود چه که اعضای هیکل این
نظم بتدریج بقوه هدایت ربانیه و موافق با مقتضیات جامعه دائم الاتساع جهانی رشد و نمو می یابد. ولیکن بعضی از این شئون تا بحال آنچنان روشن و واضح گردیده که سزاوار است اهل بها در درک و فهم آنها سعی مخصوص مبذول دارند.

جمال قدم جل ذکره الاعظم در کتاب عهدی می فرمایند «طوبی للامرا و العلما فی البها» و حضرت ولی محبوب امرالله در چهارم نوامبر ۱۹۳۱ در باره این بیان مبارک می فرمایند:

«علما در این کور مقدس در یک مقام ایادی امرالله و در مقام دیگر مبلغین و ناشرین امر که در سلک ایادی نباشند ولی رتبه اولی را در تبلیغ حائز. مقصود از امرا اعضای بیت عدل محلی و ملی و بین المللی است. وظائف هر یک از این نفوس من بعد معین گردد»

ایادی امرالله و مشاورین و اعضای هیاتهای معاونت مشمول تعریفی می شوند که حضرت ولی امرالله از «علما» فرموده اند. لهذا جمیع آنها طرا در نهایت صمیمیت با یکدیگر مرتبطند و خطاب موسسه واحد بهر سه طبقه خطا و اشتباه نیست.

اما هر یک از این طبقات فی حد ذاته موسسه ای است مجزی. موسسه ایادی امرالله در ایام جمال قدم جل اسمه الأعظم بوجود آمد و زمانی که نظم اداری در الواح وصایای حضرت عبدالبها رسما تاسیس و اعلان گردید بصورت موسسه معاونتی برای ولایت امرالله در آمد.

هیاتهای معاونت نیز بنوبه خود باراده حضرت ولی امرالله بعنوان موسسه معاونت ایادی امرالله ایجاد گردید.

پس از صعود حضرت ولی امرالله هنگامی که بیت العدل اعظم مقرر داشت نمی تواند بجهت امکان تعیین و انتصاب ایادی جدید امرالله قانونی وضع نماید این قرار ایجاب نمود بیت العدل اعظم موسسه جدیدی را بوجود آورد که بتواند اعضای آن را راسا تعیین و تسمیه نماید و بدین ترتیب دو وظیفه صیانت و ترویج امرالله که بعهده ایادی امرالله است در مستقبل ایام استمرار یابد و موسسه ایادی امرالله را بنحوی تحول بخشد که بتواند موسسه جدید الولاده را پرورش دهد و تا زمانی که میسر است با آن همکاری و معاضدت صمیمانه و نزدیک داشته باشد. همچنین لازم و ضروری بود ترتیبی اتخاذ شود تا بنحوی موثر از خدمات بی نظیری که ایادی امرالله شخصا انجام می دهند بحداکثر استفاده شود.

اولین قدم در سبیل این بسط و تحول در نوامبر ۱۹۶۴ برداشته شد و بیت العدل اعظم موسسه ایادی امرالله را رسما به بیت العدل مرتبط ساخت و اعلام داشت. مسئولیت اخذ تصمیم در باره مسائل مربوط به سیاست کلی حاکم بر موسسه ایادی امرالله که سابقا باراده و مشیت حضرت ولی محبوب امرالله موکول بود از این ببعد به بیت العدل اعظم الهی که معهد و مرکز اعلی و مرجع کل امور جمیع اهل بهاست راجع می گردد در همان موقع تعداد اعضای هیات های معاونت از ۷۲ به ۱۳۵ افزایش یافت و از ایادی امرالله در هر قاره دعوت شد که یک یا چند نفر از اعضای هیاتهای معاونت خود را به نیابت خویش تعیین نمایند تا از قبل هر یک از ایادی أمر الله و بنام ایشان اقدام نمایند و بدینوسیله هر یک از ایادی امرالله را در اجرای امور مربوطه معاضدت کنند.

در جون ۱۹۶۸ موسسه هیاتهای مشاورین قاره ای بمنظور تحقق یافتن هدف ادامه و استقرار وظائف سابق الذکر ایادی امرالله در مستقبل ایام بوجود آمد و این تصمیم خطیر مقارن با قدم بعدی در توسعه موسسه ایادی امرالله بود بدین معنی که مقرر گردید ایادی امرالله مقیم هر قاره من بعد بخدمات خود بنحو بین المللی و جهانی ادامه دهند و هر یک منفردا با بیت العدل اعظم ارتباط مستقیم داشته باشند. مسئولیت اداره امور هیاتهای معاونت از ایادی امرالله منتزع گردید و هیاتهای مزبور به موسسه معاونت هیاتهای مشاورین قاره ای مبدل شدند؛ و وظیفه حفظ ارتباط بین بیت العدل اعظم و هیاتهای مشاورین قاره به هیات أیادی امرالله مقیم ارض اقدس تفویض گردید؛ و ارتباط متقابل بین ایادی امرالله و هیاتهای مشاورین بنحوی قابل اجرا برقرار شد و نیز به دارالتبلیغ بین المللی در ارض اقدس که باراده بیت العدل اعظم و با معاضدت هیات ایادی امرالله مقیم ارض اقدس تاسیس خواهد گردید اشاره شد.

در جولای ۱۹۶۹ و در رضوان ۱۹۷۰ عدد مشاورین و اعضای هیاتهای معاونت افزایش یافت.

بدون تردید در آینده با ایجاد دار التبلیغ بین المللی و توسعه خدمات مشاورین بسط و تحولات دیگری در موسسه ایادی امرالله و موسسه هیاتهای
مشاورین قاره ای صورت خواهد گرفت.

ملاحظه شده است در بعضی موارد احبای الهی ایادی امرالله و مشاورین و هیاتهای معاونت را «جناح انتصابی» نظم اداری تلقی نموده آن را مقابل با «جناح انتخابی» که از بیت العدل اعظم و محافل ملی و محلی تشکیل می شود محسوب می دارند. هر چند این طرز توصیف و تلقی حقیقتی از نحوه ایجاد این موسسات را بیان می کند یاران باید بدانند که اصل انتصاب تنها وجه تمایز موسسات ایادی امرالله و مشاورین و هیاتهای معاونت نیست.

فی المثل تعداد افرادی که بعضویت در لجنه های تابعه «جناح انتخابی» منصوب شده اند بمراتب افزون تر از تعداد نفوسی است که در «جناح انتصابی» قائم بر خدمتند و وجه تمایز بارزتر آنکه «امرا» در امر الهی بالاجتماع انجام وظیفه می کنند و حال آنکه «علما» هر یک اصولا بالانفراد بخدمت قائمند.

در یکی از توقیعات مبار که خطاب به محفل روحانی بهائیان استامبول مورخ ۱۴ مارچ ۱۹۲۷ کاتب حضرت ولی امرالله از جانب آن حضرت اصل
اقدام و عمل از طریق غلبه آرا در امرالله را تشریح نموده و متذکر شده است در گذشته اشخاصی که خود را «اعلم و اجل» می دانستند مایه تفرقه می گردیدند و «نفوسی که خود را افضل از کل می دانستند سبب اختلاف گشتند» «ولی الحمدلله قلم اعلی این استبداد رای افراد علما و عقلا را از میان بردند و قول افراد را ولو اعلم علما و افضل فضلا باشد میزان نفرمودند و امور را بمراکز منصوصه و محافل مخصوصه راجع نمودند. حتی هیچ محفلی را در امور کلیه عمومی ممالک بالاطلاق مرکز قرار ندادند بل جمیع محافل مقدسه را در ظل یک بیت العدل و مرکز اعظم الهی خواندند تا مرکز مرکز واحد باشد و جمیع در ظل محور منصوص مخصوص حکم یک نفس یابند و از انشقاق و تفرقه محفوظ مانند.»

هر چند جمال قدم جل اسمه الاعظم مفاسدی را که ذاتا در موسسات علما در ظهورات سابقه موجود است برای ابد از شریعه الله محور و زائل فرموده اند ولیکن چنانکه حتی از مطالعه سریع و اجمالی پیام منیع مورخ چهارم جون ۱۹۵۷ بر می آید عوامل مفیده موجوده در این موسسات را در نظم اداری خویش وارد نموده اند عواملی که برای پیشرفت و تقدم امرالله حائز ارزش اساسی هستند.

وجود موسساتی چنین رفیع الشان که از افرادی تشکیل شده است که وظائفی چنین خطیر بعهده دارند ولیکن دارای اختیارات تقنینی و اداری و قضائی نیستند و بکلی از وظائف روحانیون ادوار سلف و حق و صلاحیت تبیین و استنباط رسمی آثار الهیه مبرا و فارغند از شئون مختصه نظم اداری بهائی است که در ادیان گذشته بی نظیر و مثیل است. درک و فهم این مفهوم بدیع و فرید البته صعب و دشوار است و تنها در اثر رشد و تکامل جامعه بهائی و ازدیاد عرفان احبا الهی به اصول نظم اداری، عرفانی که فارغ از تاثیرات حاصله از معتقدات ازمنه ماضیه باشد رابطه متقابل اتکا و تعلق «امرا» و «علما» در شریعه الله و ارزش بی حد و حصر تعاضد و تاثیرات متقابله آنان در یکدیگر بنحو شایستهای مفهوم و معلوم خواهد گردید.
با تقدیم تحیات ابدع ابی بیت العدل اعظم

اصل فایل پیام

۲۹۴ ۱۹۷۲-۰۴-۲۴

 

 

 

 

 

۷ -مرگ ناگهانی شوقی و بدون وصیت غیر قابل باور و نا ممکن ( ادعای فقدان وصیت صلاحیت اصل رهبری شوقی را زیر سوال می برد ) 

 

لذا به نص صریح و اقرار خود بیت العدل قیادت تشکیلات بهایی بر عهده امرا بود نه علما و ایادیان امر   لذا بسیار عجیب است که ناگهان بدون دلیل و عارضه قبلی شوقی در کنار یکی از مسئولین بلند پایه خود که دست بر قضا همسر وی نیز می باشد بشکل ناگهانی می میرد جالبتر آنکه شوقی ۶۰ ساله که هر آن در معرض خطر می باشد مخصوصا در اسرائیل و اوج نابسامانی اسرائیل  هر انسان عاقلی با توجه به شرائط جنگی کشورش باید تکلیف حد اقل وصی خودش را روشن کند و وسیت نامه بنگارد  مخصوصا کسی که آئینش نگاشتن وصیتنامه  را از ضروریات می داند

چنانچه بهاء الله حکم واجب بودن نگاشتن وصیتنامه را بیان می کند و ترک  فعل آن را ترک اوامر الهی قلمداد می نماید :

 

لینک سند :

https://reference.bahai.org/fa/t/c/GHA/gha-137.html

آیا برای یک بهایی باورمند قابل باور می باشد که ولی امر الهی که واجد مقام عصمت باشد ترک فعل نموده باشد
( خاطرات اسفندیار قباد ص ۲۲۱  به نقل از روحیه ماکسول در عصمت شوقی ) 

 

پیرامون خبر مرگ مشکوک شوقی توسط همسرش :

روحیه ماکسول یکی از مسئولین برجسته سازمان اطلاعات و امنیت ( ایادیان امر ) تشکیلات بهایی طی نامه ای به حیفا اعلان مرگ شوقی را خبر می دهد

نکته بسیار عجیب آنکه در زمان زنده بودن شوقی از همان ابتدا هم  سازمان جنینی بیت العدل که عموما از همان ایادیان بودند موسوم به سازمان بین الملل بهایی و هم نهاد امنیتی ایادیان امر هر دو در یک زمان توسط شوقی انتخاب شدند و رهبری و اقدامات عملی تشکیلات بهایی بر مبنای سخن بها الله در کتاب عهدی و شرح آن توسط شوقی ” طوبی للامرا و العلماء ” مصداق امرا که مسئولیت تشکیلات را بر عهده داشت میسن ریمی و نهاد جنینی بیت العدل بود می باشد  روحیه ماکسول بدون مشورت راسا در همان شب مرگ شوقی را اعلان می کند که  قیادت با ایادیان امر است آیا این عمل عجولانه نامش کودتا نیست ؟ و  گمانه زنی هارا تقویت نمی کند که  همسر شوقی در صعود شوهرش نقش داشته است ؟؟

 

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۳۳

 

روحیه ماکسول یکی از مسئولین برجسته سازمان اطلاعات و امنیت ( ایادیان امر ) تشکیلات بهایی اعتراف می کند مطالبی که در جلسات کادر مرکزی ایادیان امر مطرح می شد ظاهرا بدلیل عدم ایجاد اختلاف تمام مکتوبات سوزانده می شد

سوال این است مگر وظایف ایادیان امر بظاهر تبلیغی نبود مگر تشکیلات بهایی راز مگو دارد همین یک سند کافی است که در مورد ماهیت اطلاعاتی و جاسوسی بودن این نهاد در تشکیلات بهایی به عنوان مرکز جاسوسی برای موساد به دلیل استقرار این مرکز در قلب اسرائیل قضاوت شود

آتش زدن اوراق در جلسه ایادیان امر پس از جلسات خصوصی

 

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۳۶

 

بعد از این وقایع نهاد اطلاعات و امنیت تشکیلات بهایی ( ایادیان امر ) با کنار زدن میسن ریمی به عنوان رئیس شورای بین الملل بهایی وی را طرد کرد ریمی هم در گوشه ای تنها حتی پس از مرگش تشیع کننده ای هم نداشت و گناه او این بود که مدعی بود امرا باید امیری کنند نه ایادیان و خادمان امرا و این رویه تا اکنون ادامه دارد و این نهاد امنیتی دار التلیغ است که نقش امرا را دارد و بیت العدل هم که نتیجه مدیریت ایادیان امر  است نیز به شکل نا محسوس توسط این نهاد اطلاعاتی مدیریت می گردید و الان نیز دار التبلیغ مقام ایادیان را دارد و کل نهاد امرا تشکیلات بیت العدل تحت مدیریت دار التبلیغ می باشد

۸ – شیوه ناجوانمردانه بر خورد با رئیس شورای بین الملل بهایی ( میسن ریمی ) 

در پایان شیوه روایت مرگ میسن ریمی توسط همسر شوقی تاثر آور است کسانی که مدعی لطافت و عدم کینه ورزی هستند فقط به دلیل اعتقادی غیر اعتقاد آنها کسی را که تا دیروز یار غار آنها بود بدلیل جدا کردن اندیشه اش از آنان بدون اینکه لطمه فیزیکی به کسی زده باشد وی را در غربت تنها رها می کنند که در سن پیری پس از یک عمر خدمات به عبد البها و شوقی مانند پوبی خشکی مثال زده می شود که حتی مردنش هم باعث سرور روحیه ماکسول می گردد

 

 

کتاب دوران قیادت حارسان امر الله ۱۹۵۷ – ۱۹۶۳   نویسنده : روحیه ماکسول همسر شوقی افندی ص ۴۵

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.