نقشه ملکوتی عبد البهاء اولین و مبنای نقشه های براندازی تشکیلات بهایی تا کنون

بررسی اوّلین لوح از الواح نقشۀ ملکوتی عبد البهاء

مبنای طرحهای براندازانه و طراحی در سطح کلان توسط موسسین این سازمان آغازش به ۱۹۱۶ و عبد البهاء و این چهارده لوح باز می گردد ابتدا به توضیح این لوح که در پیام زیر بیت العدل توضیح می دهد پرداخته می شود  و در ذیل آن مختصری از تاریخچه این نقشه و سایر نقشه ها اطلاعاتی تقدیم می گردد و  سپس توجه شما را به ادامه مطالب در باره اصل لوح جلب می نمایم

فیلم نقد :
<

p style=”text-align: justify;”>مطلب اول

ترجمه ای از پیام بیت العدل اعظم خطاب به بهائیان جهان

(هیئت بین المللی ترجمه به زبان فارسی)

۲۶ مارس ۲۰۱۶

بهائیان عالم، مجریان فرامین ملکوتی حضرت عبدالبها ملاحظه فرمایند

دوستان عزیز و محبوب،

در سپیده دم امروز، اعضای بیت العدل اعظم به همراه اعضای دارالتّبلیغ بین المللی به نیابت از شما عزیزان در اطاق مبارک حضرت عبدالبها در بهجی برای بزرگداشت لحظۀ سرنوشت ساز صدور اوّلین لوح از الواح نقشۀ ملکوتی از قلم معجزشیم مرکز میثاق مجتمع شدند. مناجاتهایی از آن الواح منیع به شکرانۀ توفیقات شکوهمند و پرافتخار گذشته تلاوت شد، تأییدات الهیّه برای موفّقیّت مجهودات لازم در مرحلۀ بعدی بسط و اجرای آن نقشه طلب گردید و مواهب آسمانی برای فتوحات عظیمتر در انجام وظایف خطیر در مراحل پی در پی آینده تا وصول به آستانۀ عصر ذهبی مسئلت شد نقشۀ ملکوتی، آن مجموعۀ مکاتیبی که از قلم توانای حضرت عبدالبها بین ۲۶ مارس ۱۹۱۶ و ۸ مارس ۱۹۱۷ میلادی خطاب به احبّای امریکای شمالی صادر گشته یکی از منشورهای مهیمن آیین نازنین اب بزرگوار آن حضرت است. حضرت شوقی افندی در این مورد توضیح میفرمایند که در آن چهارده لوح عظیمترین نقشه ای که تا کنون قوای خلاّقۀ اسم اعظم الهی ترسیم نموده مندرج میباشد. میدان فعّالیّت این نقشه پنج قارّۀ عالم و جزایر هفت دریا را در بر میگیرد، توسّط قوای محرّکۀ مافوق قدرت پیشبینی و ادراک ما در حرکت است و عامل بالقوّۀ احیای روحانی و نجاح و فلاح نهایی عالم انسانی در آن نهفته میباشد. (ترجمه ) حضرت عبدالبها در الواح نقشۀ ملکوتی نه تنها دیدگاه وسیع لازم برای انجام وظایفی را که حضرت بهاالله به عهدۀ عاشقان جانفشان امر مبارکش واگذار فرموده اند اعطا نمودند بلکه مفاهیم روحانی و تدابیر عملی ضروری برای موفّقیّت را نیز مشخّص ساخته اند. در نصایح مشفقانه ای که مولای حنون راجع به مبادرت به تبلیغ و اسفار تبلیغی، قیام شخصی در راه تبلیغ یا توکیل دیگران، عزیمت به اقطار عالم و استقرار امرالله در ممالک مختلف ارائه فرموده اند ممالکی که نام هر یک را به دقّت ذکر نموده اند و نیز در ارشادات هیکل مبارک مبنی بر آموختن زبانهای مربوطه و ترجمه و نشر آثار مبارکه؛ تعلیم مبلّغین علی الخصوص جوانان؛ تبلیغ امر الهی در بین عموم به ویژه در بین بومیان؛ ثبوت بر عهد و میثاق و صیانت امر حضرت رحمان؛ و افشاندن بذر در زمینهای مستعدّ و پرورش آن در فرایند رشد ارگانیک در همۀ این ارشادات و هدایات، خصوصیّات سلسله نقشه ها را مشاهده میکنیم، نقشه هایی که هر یک مرحلۀ خاصّی از نقشۀ ملکوتی بوده که توسّط مرجع امر الهی ترسیم و همچنان در طیّ عصر تکوین بسط و توسعۀ آن ادامه خواهد یافت پاسخ اوّلیّۀ احبّا به الواح نقشۀ ملکوتی محدود به اقدامات بارز چند نفر چون مارثا روت آن روح جاودانی بود که هر یک مستقلاًّ قیام کردند  حضرت شوقی افندی بهائیان عالم را مدد فرمودند تا اهمّیّت این منشور را به تدریج درک نموده و به نحوی سیستماتیک به اجرای الزامات آن بپردازند اجرای نقشۀ ملکوتی قریب بیست سال یعنی دورانی که نظم اداری در حال شکلگیری بود، معوّق ماند. جوامع بهائی سپس با صبر و شکیبایی به اجرای نقشه های ملّی از جمله دو نقشۀ هف تساله در امریکای شمالی که اوّلین مراحل نقشۀ ملکوتی را تشکیل میداد هدایت شدند تا آنکه سرانجام در سال ۱۹۵۳ همۀ بهائیان عالم توانستند متّحداً در اوّلین نقشۀ جهانی، یعنی نقشۀ دهسالۀ جهاد کبیر اکبر مشارکت نمایند. حضرت شوقی افندی به سالیان بعد از آن دهۀ سرنوشتساز ناظر بودند یعنی به زمانی که آغاز مشروعاتی جهانی است که مقدّر است در عهود آیندۀ عصر تکوین توسّط بیت العدل اعظم به مرحلۀ اجرا درآید، مشروعاتی که مساعی محافل ملّی را متّحد و هماهنگ نموده و نشانهای از وحدت آن محافل خواهد بود. (ترجمه ) مجهودات کنونی برای اجرای نقشۀ ملکوتی متمرکز بر ایجاد الگویی از حیات جامعه است که بتواند هزاران هزار نفر را در محدودههای جغرافیایی سراسر عالم در بر گیرد. هر یک از احبّای عزیز الهی باید بیش از پیش به این نکته واقف باشند که تمهیدات مرحلۀ بعدیِ نقشۀ ملکوتی که در پیام اخیر این جمع به کنفرانس مشاورین مطرح گردیده شامل الزامات خطیر زمان حاضر است. این الزامات که هم فوری و هم مقدّس است و وقتی با فداکاری و پشتکار دنبال شود ظهور عصر ذهبی را که شاهد اعلان صلح اعظم و بسط مدنیّت الهی جهانی است، مدنیّتی که ثمر و مقصد اصلی صلح اعظم است سرعت بخشد. (ترجمه ) با تأمّل در تلاشهای گذشته و کنونی شما عزیزان در راه پیگیری رسالت مقدّستان، براستی چگونه میتوانیم به نحو کافی و وافی احساس محبّت بیپایان و تحسین فراوان خویش را ابراز داریم؟ آنچه این تأمّل در مقابل دیدگان این مشتاقان مصوّر میسازد منظری است از یک حرکت مردمی،

یک شکوفایی ارگانیک و یک جنبش مقاومت ناپذیر که گاه نامحسوس و گاه با جوش و خروش رشد نموده تا بالمآل تمام عالم را در بر گیرد سرمستان بادۀ محبّت الله بر قابلیّت خود میافزایند، مؤسّسات جنینی امر مبارک میآموزند که نیرو و اختیارات خود را در راه رفاه عالم انسانی به کار گیرند، و جوامع چون مأمن و جایگاهِ پرورش استعدادهای بشری تکوین مییابند. این جمع، خدمات خالصانه و مساعی بیوقفۀ مؤمنین وفادار و همچنین توفیقات خارق العادۀ قهرمانان و فارسان و شهدای نازنین را ارج فراوان می نهد. در قارّات وسیع و جزایر پراکندۀ عالم، از مناطق قطبی تا نواحی کویری، بر فراز کوه و فلات و در پهنۀ درّه و دشت، در شهرهای پرجمعیّت و در دهکده ها در کنار رودخانه و در جنگلها، شما و نیاکان روحانی شما پیام جمال مبارک را به مردمان و به ملّتها رساندید. راحت و استراحت خود را فدا کرده خانه و کاشانۀ خویش را رها نموده تا در سرزمینهای ناآشنا و یا در مناطق دورافتادۀ وطن اقامت گزینید. به خاطر خیر عموم از منافع شخصی گذشتید و با نهایت فداکاری تبرّعات خویش را در حدّ استطاعت تقدیم نمودید. امر مبارک را به تودۀ مردم، به گروهها در محیطهای مختلف و به افراد در منازل خود ابلاغ کردید. به نفوس جان تازه بخشیدید و آنان را در مسیرهای خدمتشان مدد دادید. به انتشار وسیع آثار مبارکۀ بهائی موفّق شدید و به مطالعۀ عمیق تعالیم الهیّه پرداختید. با جدّیّت در نیل به کمال در هر زمینهای کوشیدید، با مردمان گوناگون از همۀ طبقات اجتماع در جستجوی درمانِ دردهای بشری به گفتگو پرداختید و

مجهوداتی را در جهت توسعۀ اجتماعی و اقتصادی آغاز کردید. هرچند در مواردی با سو تفاهمات و مشکلاتی رو به رو شدید ولی با اغماض و بخشش و با اتّکا به یکدیگر صفاصف به پیش رفتید. چارچوب نظم اداری را برپا نمودید و با تمسّک به حبل میثاق آیین الهی را از هر ضربه ای محفوظ داشتید. در سبیل محبّت محبوب یکتا، تعصّب و بیگانگی، محرومیّت و تنهایی، و تضییقات و مسجونیّت را با دل و جان تحمّل نمودید نسلهایی از کودکان و جوانان را که پویایی امر مبارک و آیندۀ بشریّت به آنان وابسته است با آغوش باز پرورش دادید و در مقام مؤمنینی کارآزموده و ممتحن نصیحت حضرت مولی الوری مبنی بر خدمت تا آخرین نفس را به گوش جان شنیدید. شما حکایت توسعۀ نقشۀ ملکوتی را در طومار قرن اوّلش نگاشتهاید. اکنون در مقابل شما دوستان محبوب طومار سفید آینده گسترده است که بر آن شما و اولاد و احفاد روحانیتان، شرح اقدامات نوین و ماندگار توأم با از خودگذشتگی و دلاوری برای بهبود عالم انسانی را رقم خواهید زد

[امضا: بیت العدل اعظم]

مطلب دوم :

شاپور راسخ و جایگاه الواح ملکوتی عبد البهاء 

در نشریه سفینه عرفان چنانچه ملاحظه می نمایید به صراحت شاپور راسخ از سران بهائیت به صراحت اعلام می کند اساس عصر تکوین که همانا پروسه رسیدن به حکومت و حاکمیت بهائیان در کشورهاست مبتنی بر سه منشور است که یکی از آنها الواح فرامین ملکوتی عبد البهاء می باشد در حالی که در فیلم پس از این سند دو رنگی و مصداق کلام عبد البها که بهائیان باید تقیه کنند و آشکار پنهان باشند در برابر ۳ هزار نفر در کنفرانس فرهنگ و ادب شیکاگو در سال ۲۰۱۳ دخالت شریعت در سیاست را تقبیح می کند ولی ظاهرا فراموش کرده است که اساسا بیت العدل مبتنی بر این هفده نقشه برای رسیدن به حکومت بهایی در هر کشور ( عصر تکوین ) و رسیدن به حکومت جهانی بهایی ( عصر ذهبی می باشد

سخنان مزورانه شاپور راسخ در کنفرانس شیکاگو در برابر افرادی مانند عباس میلانی و جمع براندازان نظام ایران و تقبیح دخالت شریعت در حاکمیت و قدرت در حالی که در سطور قبل خود بر مبنای سخنان عبد البهاء به دنبال حاکمین باورهای به زعم خویش بهاء الله و احکام اقدس بر حکومتهاست

مطلب سوم : پیرامون اصل نقشه ملکوتی عبد البهاء

چنانچه عزیزان ملاحظه می کنند در متن  این نقشه به صراحت هدف خود را از این فرمان ایجاد تحرکات محافل ملی آمریکای شمالی  و آمریکا جهت ایجاد یک شبکه جهانی در راستای ظرفیت سازی و ریل گذاری جهت وصول به حکومت جهانی است ( جامعه ذهبی ) لازم به ذکر است ایشان همان عبد البهائی است که صدها بار تاکید کرده ما به دنبال قدرت و حاکمیت و تفوق سیاسی نیستیم ابتدا تصویر فرمان ایشان در این لوج جهت جکومت جهانی تقدیم می گردد و در فراز بعد سخنان وی پیرامون عدم دخالت در سیاست تقدیم می شود :

از دید بهائیان نگاشته های بهاء الله موسوم به لوح و عبد البهاء به مکتوبات و شوقی به توقیعات است متن فوق آنچنان مستحکم و انکار ناپذیر است که آن موسوم به لوح و الواح ملکوتی گردیده و اساس مشروعیت حرکت بعدی تشکیلات بهایی توسط ابتدا شوقی و سپس بیت العدل برای اهداف براندازانه و اشغال سرزمینها و در نهایت گرفتن حکومتها و برقراری نظام و سلطه سیاسی بهایی همین لوح می باشد علی رغم غیر قابل انکار بودن این نکته که عبد البهاء در سطح جهانی سودای حکومت بهایی داشت اما در جملات زیر سخنان ناصادقانه وی را ملاحظه کنید که چگونه به حکام اطمینان می  دهد که به دنبال سیاست نیست

مختصری از اسناد و سخنان عبد البهاء مبتنی بر عدم حکومت طلبیش :

مورذ اول :

” احبّا نباید کلمه ای از امور سیاسی بر زبان رانند زیرا تعلّق بایشان ندارد بلکه بامور و خدمات خویش مشغول شوند و بس در فکر آن باشند که بخدا نزدیک شوند و به رضای الهی قیام نمایند و سبب راحت و آسایش و سرور و شادمانی عالَم انسانی گردند و هر نفْسی بخواهد در نزد احبّاء ذکری از امور حکومت و دولت نماید که فلان چنین گفته و فلان چنین کرده آن شخص که از احبّای الهی است باید در جواب گوید مارا تعلّق باین امور نه “. (ص ۶-٣٣۵ گنجینه حدود و احکام )

مورد دوم :

” ابدا در امور دنیا و مَایَتَعَلِّقُ بِهَا و رؤسای ظاهره آن تکلّم جائز نه حقّ جلّ و عزّ مملکت ظاهره را بملوک عنایت فرموده . بر احدی جائز نه که ارتکاب نماید امری را که مخالف رأی رؤسای مملکت باشد “. (ص ۴-٣٣٣ گنجینه حدود و احکام )

مورد سوم  :

” به احباءاللّه بگو که نفْسی ابداً در امور حکومت لساناً،فعلاً، حکایهً، روایهً مداخله ننماید و همیشه به دعای خیر در حقّ اولیای امور مشغول شوند زیرا به نصّ قاطع از مداخله ممنوعند “. (ص ٢٧۴ ج ٣ امر و خلق )

مورد چهارم :

” هر نفسی را که می بینید در امور سیاسی صحبت میدارد بدانید که بهائی نیست . این میزان است زیرا اساس امر بهائی الفت بین جمیع ملل و ادیان است و مکالمات سیاسی سبب تفرقه و حصول ضدّیّت و تعصّب “. (ص ٢٧٨ ج ٣ امر و خلق )

مورد چهارم :

٣- ” آنچه امروز لازم است اطاعت حکومت و تمسّک به حکمت . فی الحقیقه زمام حفظ و راحت و اطمینان در ظاهر در قبضه اقتدار حکومت است . حقّ چنین خواسته و چنین مقدّر فرموده . “. (ص ٢۶٨ ج ٣ امر و خلق )

مورد پنجم :

حضرت عبدالبهاء میفرمایند : ” حزب اللّه ابداً در امور سیاسیّه مداخله نکنند . به نصّ قاطع ممنوعند و هر نفسی از این طائفه در امور سیاسی مداخله نماید دیگران از او دوری جویند بلکه تبری نمایند “. (ص ١۵۴ حیات بهائی ) ص ۴۵٢

مورد ششم :

٣- ” حزب اللّه را در امور سیاسی مدخلی نه و از حکومات عالم شکر و شکوه ای نیست . از جمیع احزاب در کناریم و با چشم اشکبار از برای کلّ امم و ملل فضل و موهبت پروردگار طلبیم … ما را با احزاب نه الفتی و نه کلفتی “. (ص ١۵۵ حیات بهائی )

مورد هفتم :

” ای بندگان جمال ابهی بکرّات و مرّات بجمیع اطراف حتّی بافراد احبّا مرقوم گردید که مارا مدخلی در امور سیاسی بنصّ قاطع الهی نه . حتّی تکلّم بکلمه ای در اینخصوص جائز نیست و این واضح و مشهود است که کلمه‌اللّه حصن حصین است و صون مبین و حال نیز بنهایت تاکید تحذیر میشود که احبّای الهی را بکلّی از مداخله و مکالمه در امور سیاسی منع نمائید ولی بر مافرض و واجب است اطاعت بحکومت در نهایت صداقت و امانت و دیانت و همچنین حُسن معامله با عموم ملّت بلکه جمیع ملل عالَم . یعنی خیر کلّ بخواهیم و محبّت و مهربانی بنمائیم و پرستاری کنیم و غمخواری نمائیم و بترتیب نفوس پردازیم وترویج اخلاق الهی نمائیم . دیگر ابداً مدخلی در امور سیاسی نداریم …باری مقصود اینست زنهار زنهار در امور سیاسی قطعیّاً مکالمه ننمائید و بصداقت بحکومت معامله نمائید کاری بکاری نداشته باشید و با هیچ حزبی همداستان نگردید. مطیع حکومت باشید و خیر خواه ملّت و به تبلیغ امراللّه و نشر نفحات اللّه مشغول گردید و به تربیت نفوس پردازید تا ان شاءاللّه این احزاب مفترسه طیور حدیقه عدل و انصاف شوند و این ذآب کاسره اغنام الهی گردند و این کلاب خاسره غزالان صحرای محبت و وداد شوند “. (ص ٢٠۴ ج ٢ منتخباتی از مکاتیب حضرت عبدالبهاء)

مورد هشتم :

٧- ” از امور سیاسیّه دم نزنند ولو بشقّ شَفَه باشد”.(ص ٢۶ج ٣ توقیعات مبارکه ۴٨-١٩٢٢ )

مورد نهم :

” میزان بهائی بودن و نبودن این است که هر کس در امور سیاسیّه مداخله کند و خارج از وظیفه خویش حرفی زند یا حرکتی نماید همین برهان کافیست که بهائی نیست دلیل دیگر نمیخواهد . حال نفْسی از احبّا اگر بخواهد در امور سیاسیّه در منزل خویش یا محفل دیگران مذاکره بکند اوّل بهتراست نسبت خود را از این امر قطع نماید و جمیع بدانند که تعلّق باین امر ندارد خود میداند والّا عاقبت سبب مضرّت عمومی گردد یعنی مسلک روحانی ما را بهم زند و احبّا را مشغول باقوالی نماید که سبب تدنّی و محرومی آنان گردد” (ص ١۵۵ حیات بهائی )

مطلب چهارم  الواح ملکوتی در فلوچارت 

 

کشور های مورد اشاره  عبدالبها بر اساس الواح ۱۴  گانه

قاره و منطقه کشور ها

آمریکا شمالی .

۱ایاالت متحده آمریکا.۲-کانادا.۳-گرینلند.۴-مکزیک

آمریکا مرکزی

.۵گواتماال.۶-بلیز.۷-السالوادور.۸-هندوراس.۹-نیکاراگوئه.۱۱-کاستاریکا.۱۱-پاناما-
.۱۲کوبا.۱۳-هائیتی.۱۴-جمهوری د.مینیکن.۱۵-جامائیکا.۱۶-باهاما.۱۷-پورتوریکو-
.۱۸کشور های جزیره ای آنتیل کوچک

آمریکا جنوبی .

۱۹کلمبیا.۲۱-ونزوئال.۲۱-اکوادور.۲۲-پرو.۲۳-برزیل.۲۴-گویان.۲۵-سورینام-
.۲۶گویان فرانسه.۲۷-بولیوی.۲۸-شیلی.۲۹-پاراگوئه.۳۱-آرژانتین.۳۱-اوروگوئه-
.۳۲فالکلند.۳۳-

کشور جزیره ای

ترینیداد و توباکو.۳۴-جزائر برمودا

اوروپا .

۳۵آلمان.۳۶-بریتانیا.۳۷-فرانسه.۳۸-اتریش.۳۹-ایتالیا۴۱-اسپانیا.۴۱-مجارستان-
.۴۲بلژیک.۴۳-سوئیس.۴۴-نروژ.۴۵-سوئد.۴۶-دانمارک.۴۷-هلند.۴۸-پرتغال-
.۱۹رومانی.۵۱-صربستان.۵۱-مونته نگرو)جاللطارق یا جبل االسود(.۵۲-بلغارستان-
.۵۳یونان.۵۴-آندورا.۵۵-موناکو.۵۶-لوکزامبورگ.۵۷-قبرس.۵۸-جمهوری مالت-
.۵۹ایسلند.۶۱-سن مارینو

آسیا

.۶۱ژاپن.۶۲-چین.۶۳-روسیه.۶۴-کره شمالی و جنوبی.۶۵-هند.۶۶-افغانستان-
.۶۷سریالنکا)سیالن(-

اقیانوسیه

.۶۸جمهوری جزائر فیجی.۶۹-جزائر سلیمان.۷۱-کالدونیای جدید.۷۱-پاپوا گینه نو-
.۷۲تیمور.۷۳-برونئی.۷۴-فیلیپین.۷۵-اندونزی)مجموع جزائر(.۷۶-جزائر ساموآ-
.۷۷جزائر مارشال-

جزائر اقیانوس اطلس شمالی .

۷۸جزیره سنت هلنا.۷۹-جزائر کیپورد

اقیانوس هند

.۸۱جزیره مورتیوس

اقیانوسیه

قاره آسیا :

اروپا

قاره آمریکا(شمالی-مرکزی-جنوبی)

 

 

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.