بهائیت و سند ۲۰۳۰ و نقش بهائیت در آن

نقش شاپور راسخ و طرح روحی

اصل مطالب در کلاب هاوس مطرح شد که در سه قسمت تقدیم می گردد و سپس چکیده مطلب را ملاحظه نمایید

نشست ۵۲۸ در کلاب هاوس ۱
سند ۲۰۳۰ ابزار نفوذ جامعه جهانی بهایی
طرح ۹ساله بیت العدلدر راستای براندازی در ایران
و نقد نظرات رها ثابت در مورد این پیام از سران بهاییت در ایران و تلاشهای وی تحت سازمانهای مردم نهاد برای اجرای اهداف نقشه ۲۰ ساله در ایران که موجب حبس چند ساله وی در سال ۲۰۰۷ و اسناد نفوذ وی سال ۱۳۹۷ تحت عنوان گفتمان اجتماعی که نماد سوم رشد نقشه های بیت العدل برای بر اندازی و طی عصر تکوین می باشد در کنفرانس صلح در کیش

کار شناس : حسن ارشاد

فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی

متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت

لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/mardomtve/3091

لینک یوتیوب

لینک آپارات
https://aparat.com/v/2Zjlz

لینک فیس بوک

لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3092

لینک اینستاگرم

https://www.instagram.com/p/CZt0e_6jMU1/

اصل فیلم :

 

===

نشست ۵۲۸ در کلاب هاوس ۲
سند ۲۰۳۰ ابزار نفوذ جامعه جهانی بهایی
طرح ۹ساله بیت العدلدر راستای براندازی در ایران
و نقد نظرات رها ثابت در مورد این پیام از سران بهاییت در ایران و تلاشهای وی تحت سازمانهای مردم نهاد برای اجرای اهداف نقشه ۲۰ ساله در ایران که موجب حبس چند ساله وی در سال ۲۰۰۷ و اسناد نفوذ وی سال ۱۳۹۷ تحت عنوان گفتمان اجتماعی که نماد سوم رشد نقشه های بیت العدل برای بر اندازی و طی عصر تکوین می باشد در کنفرانس صلح در کیش

کار شناس : حسن ارشاد

فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی

متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت

لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/mardomtve/3096

لینک یوتیوب

لینک آپارات
https://aparat.com/v/vXEp1

لینک فیس بوک

لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3097

لینک اینستاگرم

https://www.instagram.com/p/CZt83MlD6gF/

 

اصل فیلم :

 

 

===

نشست ۵۲۸ در کلاب هاوس ۳
سند ۲۰۳۰ ابزار نفوذ جامعه جهانی بهایی
طرح ۹ساله بیت العدلدر راستای براندازی در ایران
و نقد نظرات رها ثابت در مورد این پیام از سران بهاییت در ایران و تلاشهای وی تحت سازمانهای مردم نهاد برای اجرای اهداف نقشه ۲۰ ساله در ایران که موجب حبس چند ساله وی در سال ۲۰۰۷ و اسناد نفوذ وی سال ۱۳۹۷ تحت عنوان گفتمان اجتماعی که نماد سوم رشد نقشه های بیت العدل برای بر اندازی و طی عصر تکوین می باشد در کنفرانس صلح در کیش

کار شناس : حسن ارشاد

فارغ التحصیل دانشکده علوم قضایی

متخصص در فرق و ادیان – بابیت و بهائیت

لینک فیلم در تلگرام
https://t.me/mardomtve/3099

لینک یوتیوب

لینک آپارات

https://aparat.com/v/WqCYr

لینک فیس بوک

لینک صدا
https://t.me/mardomtve/3098

لینک اینستاگرم

https://www.instagram.com/p/CZt_vbTjp7-/

اصل فیلم :

 

چکیده
امروزه کشور ما را انواع تهاجمات فرهنگی تهدید می‌کند. یکی از این تهدیدات سند ۲۰۳۰ می‌باشد. درصورت تصویب چنین طرحی، کشور ما باید همچون کشورهای اروپایی و آسیایی که فرهنگ و تمدن غنی و محکم همچون تمدن کهن اسلامی برای تربیت شخصیت های والای انسانی ندارند آموزش‌هایی نامناسب و مخالف با فرهنگ‌مان داشته باشد.
سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو، یکی از پروژه‌های سازمان ملل متحد به منظور جهانی‌سازی ملت‌ها و یکسان سازی فرهنگ ها تحت عنوان «توسعه ی پایدار »است. این سند پس از شکست سند هزاره سازمان ملل به پیشنهاد آمریکا به یونسکو ارائه شد و با حضور وزاری ۱۳۰ کشور از جمله ایران در کره جنوبی تصویب شد .
سند ۲۰۳۰ مدخل ورودی سازمان های به اصطلاح بین‌المللی برای سلطه فرهنگی بر کشورها می باشد که با تغییر نظام آموزشی صورت می گیرد.
در این نوشتار برآنیم بررسی مختصری از این سند و همچنین نقش و ارتباط بهائیان با آن را مورد بررسی قرار دهیم.

واژگان کلیدی: سند ۲۰۳۰، بهائیت، یونسکو

مقدمه

این سند ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی دارد که با نگاه سکولار و لیبرال به حقوق کودک، آموزش و پرورش و زن و خانواده پرداخته است. با پذیرش این سند ایران ملزم می شود تا تغییرات مدنظر یونسکو را در نظام آموزشی و فرهنگی کشور حتی در زمینه کنترل جمعیت، محیط زیست و … را اعمال کند. بی‌شک چنین تغییراتی، پایه تعارضات فرهنگی و هویتی را در نسل های آینده موجب می‌شود تا آن ها با هویت ملی و مذهبی خود بیگانه شوند. تغییر در سبک زندگی، تفکر عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و حتی قوانین مدنی تبعات دیگر این دومینوی خطرناک است .
این موضوع واکنش‌های زیادی را در میان مقامات و ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران برانگیخت.
یکی از فلسفه های ایجاد سازمان ملل، متعالی کردن جامعه جهانی در حوزه بهداشت، زنان، مسکن-محیط زیست بود و بر همین اساس هم معاونت ها و حوزه های مختلفی برای آن تعیین گردید.
فردی به نام ادوارد برمن ( Edward H. Berman ) که از مقامات بلند پایه‌ی آمریکایی است در کتاب کنترل فرهنگ می گوید: به این فکر افتادم بنیادهای کارنگی-فورد راکفلر در سیاست های کشورهای در حال توسعه چه نقشی دارند؟ به خصوص که از سال ۱۳۴۶-۱۳۴۵ فعالیت زیادی داشتند. از سال ۱۹۶۰ به شکل جدی دنبال اسناد بودم و به سختی آنها را به دست آوردم و ریشه های ۲۰۳۰ را فهمیدم.
(انتشارات نی، ترجمه ی آقای حمید الیاسی)
بنیادهای کارنگی و فورد از سال ۱۹۶۰ در آمریکا قانونی گذاشتند که فعالیت های خویش را موجه جلوه دهند. در کشورهای در حال توسعه این قانون را قرار دادند که هر نهاد اقتصادی که به شکل بین المللی در آمریکا کار می کند اگر به سازمان ملل کمک کند از یک سری معافیت های مالی برخوردار می شوند. مثلا اگر به آفریقا و یا کشورهای جهان سوم رفت و آمد داشته باشند (فلسفه ی این حرکت تقابل جنگ سرد با شوروی سابق و اهداف او بود ) و موجب رشد اقتصادی شوند از معافیت مالی برخوردار هستند.
تمام کشورهای لاتین اولین هدف این مجموعه بودند. این کشورها را در سال ۱۹۶۴ به آقای فرزام ارباب (بهائی) دادند.
غیر از یک سری موارد (آموزش در مدارس) که نیاز به بومی شدن است، اهدافی همچون کشاورزی و محیط زیست خوب و قابل تامل است.
بنیاد راکفلر به بهانه ی ایجاد ظرفیت و امکانات در این کشورها ورود می‌کند و به تدریج فرهنگ آن جامعه را به نفع خویش تغییر می‌دهد. ادوارد برمن پرده برداشته بود که کلیت جریان این است که کارکرد بار جهانی و در بحث کشاورزی سازمان ملل، افرادی همچون فریدون جواهری(بهائی ) را به آفریقا میفرستد .وی در قسمت کشاورزی ۲۶ سال فعالیت داشت .کانفریدا ابتدا قرائت منطقه ای کرد وتمام نقاط ضعف را در عرصه های مختلف درآورد و به دنبال آن اینجیوهای مختلف درست کرد .وبرای این کاستی ها هزینه های گزاف کرد .

بهائیت و ارتباط آن با سند ۲۰۳۰

جامعه بهایی از سال ۱۹۹۶تا ۲۰۱۷ فعالیت داشته است. سال ۱۹۴۵ در سازمان ملل اولین NGO ایجاد شد. بهائیان در آن جا کرسی گرفتند و در این قالب همکار لیبرالیست های بین المللی شدند. بهائیان کرسی در سازمان ملل دارند و در شاخه های مختلف آن هم محور مشاوره ای دارند. بنیاد راکفلر در نهاد های فرهنگی از طریق آموزش عالی در مدارس در عرصه اقتصادی و کشاورزی فعالیت دارد.
فرزام کمال آبادی کارهای بزرگ و مهمی در کلمبیا انجام داد که بازدهی سود کشاورزی ۳ برابر شد (وی هیچگاه نگفت من یک بهائی هستم!) و حاصل این سیستم بعد از ۳ دهه، کنترل فرهنگ تمام این کشورها بود که آن را به دست آوردند و حاصل آن فروپاشی کشور شوروی سابق شد.
فرزام کمال آبادی و حسین امانت در سال ۱۹۸۸ در چین حضور پیدا کردند و اولین شرکت آمریکایی را به وجو آوردند. فرزام کمال آبادی در این‌باره می‌گوید: «من در سال ۱۹۸۲ زبان چینی در آمریکا یاد گرفتم»
برنامه را نهاد صهیونیزم طرح ریزی می کند که در این بدنه بهائیان هم وجود دارند و در چین هم حضوری فعال دارند.
فرزام ارباب از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ در کلمبیا بود. وی تجربیات خودش را در بیت العدل به همراه داشت.
بر مبنای فعالیت های توسعه ی پایدار تمام این کار ها در راستای سند ۲۰۳۰ و در واقع در یک کانال طراحی شده است. موسسه ای در اسرائیل با عنوان طرح توسعه اجتماعی و اقتصادی ایجاد کردند. آقای کمال‌آبادی بنیاد راکفلر را به بهانه طرح و توسعه اقتصادی و اجتماعی در حوزه های مختلف ایجاد کرد. آقای کمال آبادی واسطه ی تجاری نفت و گاز شرکت است. دولت به شکل سیسماتیک مجبور است با چین کار کند و چین هم با دنیا کار می‌کند. دقیقا درمورد مسئله انرژی هم به همین بهانه کار کردند.

بهاییان با توجه به آزمون و خطاهایی که انجام دادند همین سیستم را در ایران بنا نهادند با این تفاوت که تقریب فرهنگ را به جای کنترل فرهنگ گذاشتند! یعنی از سال ۱۹۹۶ با همین بدنه در ایران حضور پیدا کردند و ایران تازه بعد از ۱۰ سال فهمید. اوج آن در سال ۱۳۷۵ در دولت اصلاحات بود.
اما هدف تشکیلات بهائی را چنین می‌توان بیان کرد: گرفتن دولت ها بر مبنای پروتکل ۷ گانه شوقی [که در سال ۱۹۵۲ برنامه ای ۱۰ ساله طرح ریزی کرد]. اما از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۶۳ در این سیستم ناموفق بودند! (چون نتوانستند مردم را فریب دهند!). در ادامه برای موفقیت مسیر را عوض کردند. با همین سیستم، در فضاهای محیط زیستی و سازمان های مردم نهاد اقداماتی انجام دادند و با این مکانیزم و اسمِ اقدام اجتماعی، سَمَن اشتغالی درست کردند .
به عنوان مثال در منطقه ی استان البرز موسسه ی همراز با زمین، توسط آقایان مهرداد مهرجوئی و بهنام میثاقی که هر دو بهائی بودند سمن اشتغالی ایجاد کردند و در استان البرز ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش خودشان قرار دادند.
طبیعتا ابتدا در حوزه هایی که مشکلات بسیاری دارد مانند مسکن و بهداشت و تغذیه و…. گفتمان اجتماعی ترتیب می دهند. سپس از بدنه ی جامعه میان بالا – از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ در ایران بیش از ۱۰۰۰ توسعه انجام دادند .
در تشکیلات بیت العدل نهادی به نام دارالتبلیغ داریم که از زمان بهاءالله وجود داشته است. وظیفه‌ی اول آن صیانت اطلاعات و در قسمت دوم ترویج یک سیستم اطلاعاتی عملیاتی می باشد. یعنی ابتدا اطلاعات را پیدا می کنند و سپس با ترویج آن سبب ضربه زدن به ایران می شوند.
بر مبنای آمار سازمان ملل ۹۰ نفر هستند که این وظیفه را برعهده دارند.کف جامعه را این دارالتبلیغ اداره می‌کند. و از ابتدای انقلاب تا کنون فعالیت مستمر داشته اند.
این سیستم در ۲۵ سال گذشته به شدت فعالیت کرده است (در حوزه های آموزش، موسیقی،کشاورزی و….). در واقع همان مواردی که در سند۲۰۳۰ مشخص شده است. در هدف ۲۰۳۰ متعهد می‌شوند که به کشورهای توسعه نیافته کمک کنند. با همین مکانیزم شوروی را از بین بردند.
جامعه جهانی بهائی NGO یا سازمان مردم نهادی که محور کرسی‌اش این است: تمام سیستم های بهائیت باید به بهانه خدمت تبلیغ کنند! (این فرمان بهاء الله است!). در ادامه با همین نیت و قالب(NGO) وارد ایران شدند.
در سند ۲۰۳۰ بایستی به دو مورد توجه کرد. استکبار که قصدش کنترل کشور است و مورد دوم، بهائیت که به بهانه تبلیغ وارد حوزه های مختلف می شوند.
یکی از مهم ترین تبصره های سند ۲۰۳۰ آموزش کنترل خشونت است [که متاسفانه بار منفی دارد]. بهائیت از این سیستم استفاده می کند تا به ۶ مرحله از پروتکل های ۷ گانه شوقی که رسیدن به حکومت است برسد.
چرا باید در استان البرز و شرکت ها آموزش روحی باشد؟ اصل و هدف آن قتل عام فرهنگ شیعه و مغزشویی می باشد؛ بخصوص روی افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست کار می کنند تا به بهائیت روی بیاوردند.
اولین هدف بهائیان کودکان است. به بهانه ی توان‌یابی و و مسائل دیگر در حوزه کودکان ورود می‌کنند. به بهانه مورد سوم روحی بحث صداقت و… مطرح می‌کنند. حتی در کشورهای مختلف در کلاس موسیقی، شعر های بهاءالله و عبدالبهاء را آموزش می‌دهند.
برنامه ی ۹ ساله‌شان را روی ۲۰۳۰ تنظیم کردند .کل دنیا را ۱۷ هزار قسمت کردند و متعهد هستند که از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۲۱ باید ۵ هزار بخش را با همین شیوه تبلیغ کنند.
باید اعتراف کرد که بهائیت یک سازمان است. تشکیلاتی که در آن قوه قضائیه، مجریه و مقننه تعریف شده است. در سال ۲۰۰۶ خانم فریبا کمال آبادی و ۶ نفر دیگر مسئول هیئت دولت شهروندان بهائی در ایران بودند.
در هدف ۱۶، تضمین دسترسی امور، بند الف آن بسیار مهم است. تقویت موسسات مالی که از طریق همکاری های بین المللی، به منظور ظرفیت‌سازی در همه سطوح به ویژه در کشورهای در حال توسعه برای ممانعت از خشونت و نیز مبارزه با ظلم و تروریسم برنامه ریزی شده است. مثلا نهادهای بین المللی شهید سلیمانی و سپاه پاسدارن را تروریسم معرفی کردند. یعنی مسئولان کشور باید به دست خود، سردار سلیمانی را به نهاد های بین المللی تحویل دهند چرا که آن را امضاء کرده اند! و این مسئله که در کشور خود هم امنیت نداشته باشی یک فاجعه است!
بهاییان در بحث های تروریستی عموما فعالیتی ندارند و اطلاعاتی هستند. باید اذعان داشت در اول انقلاب هم به دلیل مختصات اطلاعاتی‌شان این ها را دستگیر می کردند. اگر از یک بهائی بپرسیم اسوه انتصابی یعنی چه؟! نکات و مسائل مهمی مشخص خواهد شد.
وظیفه اصلی دارالتبلیغ حفاظت و صیانت از کار اطلاعاتی هست.
زیر مجموعه مشاور قاره ای ۹۰ نفر هستند که دو معاون دارند. معاون ترویج؛ همان آخوند یا به اصطلاح روحانی که وجود آن را در بهاییت انکار می کنند (کذب محض است!) و دیگری معاون اطلاعاتی (حراست و صیانت). در اوایل انقلاب ۵۷ این افراد به سر کار می رفتند و مشکلی نداشتند . خانم گیتی فرهنگ یکی از سران بهائیت در آن دوره بوده است .آقای دکتر کامیار صادق زاده میلانی مسئول محفل ایرانی است. (گرچه تکذیب می کنند!). ایشان از اول انقلاب می گوید: ما طلبکار و شاکی هستیم؛ اما خانم فرهنگ تشکر می کند از فعالیت های امنیتی یکی از سران کشور بابت تحرکاتی که انجام می داد.

نتیجه گیری
با بررسی کوتاه سند ۲۰۳۰ به این مهم رسیده ایم که برخی تبصره های این سند همچون توسعه ی پیش دبستانی، حمایت از تحصیل رایگان، رونق در زمینه کشاورزی و مسکن و… به نفع ایران و باعث رشد و ترقی می شود. گرچه همین موارد هم به ویژه در زمینه تعلیم و تربیت نیاز به بومی شدن دارد اما از آنجا که مخالف عقاید و باورهای مذهبی و دینی و عرفی جامعه است باید محتاطانه عمل کرد؛ به خصوص که ردپای بهائیت هم در این سند مبرهن و آشکار است. مشکل بزرگ این سند را باید سلطه فرهنگی غرب بر کشورها دانست. تغییراتی که در سبک زندگی، عقیده و تفکرات ایجاد می شود تبعات سنگین این سند است؛ به ویژه که بهائیت هم در آن نفوذ دارند و هدفشان از بین بردن فرهنگ دینی و جایگزینی حکومت بهائی در ایران است.

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.