حکومت بهایی به روایت اسناد جامعه جهانی بهایی یکصدو ده سند ۱۱۰
اسناد برانداز بودن سازمان بیت العدل الف : اسناد بالا دستی
تشکیلات بهایی به دنبال حکومت دینی بهایی
در این مقاله ابتدا اسناد بالادستی مورد بررسی قرار می گرد
و در لینک زیر اسناد بیت العدل بررسی شده است که در ادامه این مقاله پیگیری کنید :
اهداف نقشه های بیت العدل در راستای اشغال سرزمین ها و برقراری حکومت بهایی
ضمنا این اسناد در ۱۴ جلسه بشکل فیلم توضیح داده شده است می توانید در لینک زیر ملاحظه کنید
اسناد برانداز بودن سازمان بیت العدل
بهائیان به دنبال برپایی حکومت بر اساس فرامین بنیاد گرایانه کتاب اقدس در ایران و جهان ( بررسی اسناد این ادعا )
در چارت سازمانی تشکیلات بهایی بر مبنای تدوین کننده آن شوقی ربانی ( کتاب دور بهایی – ص ۳ – تالیف شوقی رهبر سوم بهائیان و دومین جانشین بهاء الله ) مجموعه روند این پروسه به سه مرحله تحت عنوان اعصار ثلاثه موسوم گردیده است این سه فراز شامل :
اول عصر رسولی :
از ظهور باب و اظهار امر بهاء الله تا پایان صعود یا مرگ عبد البهاء بسال ۱۹۲۱ میلادی
دوم عصر تکوین :
شکل گیری و تکوین هسته های سازمانی تحت عنوان تکوین موسسات اداری بهایی و طی حالت جنینی و رشد آن تا به مرحله بلوغ رسیدن و گرفتن حکومت موسوم به عصر تکوین ( پروتکل هفتگانه شوقی )
سوم عصر ذهبی :
پس از تصرف حکومتها و برقراری حکومات بهایی برقراری حکومت یک پارچه جهانی بهایی
برای مدلل بودن این ادعا اسناد را در دو قسمت بررسی می کنیم
الف :
اسناد بالا دستی که شامل فرامین تشکیلاتی بنیانگذار سازمان بهایی شوقی ربانی و اسنادی که حاوی شرح این اسناد در معتبرترین منبع یعنی سایت جامعه جهانی بهایی ( b I c ) در سازمان ملل که قابل استناد در محاکم بین المللی می باشد است
ب :
اسناد مربوط به بیت العدل که مبتنی بر فرامین مرجعی است که از دید بهائیان حیفایی تصمیماتش ملهم الهامات الهی است و در ردیف وحی برای اعضای سازمان می باشد که از سال ۱۹۶۳ تا زمان حاضر از این مرجع صادر و واجب الاتباع برای کلیه اعضای سازمان در تمام نقاط عالم می باشد
الف : اسناد بالا دستی ( عصر تکوین و تصرف قدرت و برپایی حکومت بهایی در هر کشور از جمله ایران )
سند اول ( سند مادر- پروتکل هفتگانه ) :
بهائیان به صورت نظاممند و تشکیلاتی به دنبال برقراری حکومت بهائی بر اساس فرامین بنیادگرایانه کتاب اقدس در ایران و جهان هستند. احکامی که میگوید اگر کسی خانهای را آتش زد، خود آن فرد را باید سوزاند!!! حتی اگر به عنوان مثال، خسارت وارده به آن خانه در حد سوخته شدن یک سطل زباله باشد! در واقع سازمان بهائیان در هر نقطهای از این کره خاکی که باشند، تهدیدی جدی برای حکومت موجود در آن قسمت بوده و به دنبال براندازی حکومتها و تشکیل حکومت جهانی بهائی بر اساس چنین فرامین خشونتآمیزی هستند. این در حالی است که در ظاهر ادعای عدم دخالت در سیاست می کنند اما عملا با نقشه های مدون و عملی به دنبال تسلط بر قدرت در هر کشور از جمله ایران می باشند .
این هدف استراتژیک یعنی بر اندازی حکومتها و تشکیل حکومت بر پایه احکام بنیاد گرایانه کتاب اقدس است که باعث میشود وقتی جناب شوقی اوضاع سیاسی ایران در زمان دولت مصدق ۱۳۳۲ و قبل از کودتای ۲۸ مرداد را ناآرام میبیند، چشم طمع به این آب و خاک دوخته و به محفل ملی ایران و دیگر محافل اعلام میکند آماده باشید، باید حکومت را بگیرید و تا هر جایی که میتوانید پیش بروید!
یکی از مدارکی که این هدف استراتژیک و بنیادین را به تصویر کشیده، توقیع منیع نوروز ۱۱۰ بدیع است. شوقی، سومین رهبر بهائیان در توقیع منیع نوروز ۱۱۰ یعنی سال ۱۳۳۲ شمسی، مراحل هفتگانهی گرفتن حکومت و رسیدن به حکومت دینی در جهان را ترسیم مینماید. این توقیع در حقیقت پروتکل تشکیلات بهائی و نقشهی راهی است که چگونگی رسیدن به حکومت جهانی را بیان مینماید.
بر اساس این پروتکل، مراحل هفت گانهی رسیدن به قدرت بدین صورت بیان شده است:
مرحله اول : مجهولیت
( تحرکات پنهان و مخفی کاری جهت شکل گیری هسته های اولیه سازمان )
مرحله دوم : مظلومیت و مقهوریت
(اقدام به اعمالی که منجر به خشونت بر علیه هسته های فوق گردد و از حربه مظلوم نمایی جهت جلب توجه و مشروعیت بخشی به سازمان سوء استفاده کردن )
مرحله سوم : انفصال
( پس از مرحله دوم و مشخص شدن اصل هویت مستقل سازمان از سایر گروها جامعه پی به هویت مستقل سازمان می برد اما هنوز مقبولیت عمومی پیدا نکرده است )
مرحله چهارم : استقلال
( این مرحله مانند انفصال است اما مقبولیت عامه حاصل شده است و جامعه به دید مثبت به سازمان می نگرد )
مرحله پنجم : رسمیت
( توسعه منابع انسانی سازمان به حد نصاب رسیده است تا جایی که در معادلات قدرت توان شرکت را دارا می باشد )
مرحله ششم : تأسیس سلطنت الهیّه و ظهور سلطه زمنیّه
( تصرف حکومت در کشوری خاص و برقراری حکومت بهایی بر اساس موازین بنیادگرایانه کتاب اقدس بهاء الله و ادغام نظام اداری تشکیلات بهایی در نظام کشوری )
مرحله هفتم : سلطنت جهانی ( عصر ذهبی )
(استقرار سلطنت جهانی و جلوه سیطره محیطه ظاهری- عصر ذهبی یا برپایی حکومت جهانی بهایی )
به جهت حفظ اختصار، تنها بخشهایی از این توقیع که در آن به مراحل هفتگانه جهت رسیدن به حکومت جهانی تصریح گردیده، اشاره میگردد:
” ای یاران جان نثار بیقین مبین بدانید که در نتیجهٴ وقایع خطیرهٴ جسیمه که در پیش است و انتصارات باهره که آثار اوّلیّه اش در جامعهٴ بهائی حال نمایان گشته و در اثر تأییدات لاریبیّهٴ الهیّه و انقلابات جهان که متتابعاً متزایداً از پس پردهٴ قضا ظاهر و پدیدار میگردد امر عزیز الهی در عهود آتیهٴ عصر تکوین که عصر ثانی دور بهائی است و در عصر ذهبی که عصر ثالث و اخیر نخستین دور کور مقدّس است مراحل باقیه را در کافّهٴ ممالک و دیار که بانوار ساطعه اش در این قرن پر انوار منوّر گشته طی نماید و وعود الهیّه که در خزائن صحف قیّمه مخزون است کلّ تحقّق یابددورهٴ مجهولیّت که اوّلین مرحله در نشو و نمای جامعهٴ اهل بهاست و مرحلهٴ ثانیهٴ مظلومیّت و مقهوریّت که در وقت حاضر در کشور ایران امر مبارک جمال ابهی آنرا طی مینماید هر دو منقضی گردد و دورهٴ ثالث که مرحلهٴ انفصال شریعت اللّه از ادیان منسوخهٴ عتیقه است چهره بگشاید و این انفصال بنفسه مقدّمهٴ ارتفاع علم استقلال دین اللّه و اقرار و اعتراف بحقوق مسلوبهٴ اهل بها و مساوات پیروان امر جمال ابهی با تابعان ادیان معتبره در انظار رؤسای جهان و این استقلال ممهّد سبیل از برای رسمیّت آئین الهی و ظهور نصرتی عظیم شبیه و نظیر فتح و فیروزی که در قرن رابع از میلاد حضرت روح در عهد قسطنطین کبیر نصیب امّت مسیحیّه گشت و این رسمیّت بمرور ایّام مبدّل و منجر بتأسیس سلطنت الهیّه و ظهور سلطهٴ زمنیّهٴ شارع این امر عظیم گردد و این سلطنت الهیّه مآلاً بتأسیس و استقرار سلطنت جهانی و جلوهٴ سیطرهٴ محیطهء ظاهری و روحانی مؤسّس آئین بهائی و تشکیل محکمهٴ کبری و اعلان صلح عمومی که مرحلهء سابع و اخیر است منتهی گردد اینست که میفرماید ” این ظلم های واردهٴ عظیمه تدارک عدل اعظم الهی می نماید” و این عدل اعظم یگانه اساس صلح اعظم و صلح اعظم کافل و ضامن استقرار وحدت اصلیهٴ ملل و امم و این وحدت اصلیّه کاشف سلطنت اسم اعظم در سراسر عالم خواهد بود. و این مرحلهء اخیره بنفسه مقدّمهء ظهور و جلوهٴ مدنیّت حقیقیّهء الهیّه و بلوغ عالم به رتبهٴ کمال که اعلی المراتب است و تبدیل ارض به قطعهئی از فردوس اعظم “اذاً تری الارض جنّه الابهی” فسبحان ربّنا البهیّ الابهی و سبحان ربّنا العلیّ الاعلی و حال در خاتمهٴ این اوراق شمّهئی از آنچه از سماء مشیّت نیّر آفاق و از قلم گهر بار مرکز عهد و میثاق در بیان لزومیّت و اهمّیّت امر خطیر تبلیغ امر اللّه و نصرت دین اللّه و مهاجرت فی سبیل اللّه نازل گشته ثبت میگردد لیکون ختامه مسک و فی ذلک کفایه للمتبصّرین و تذکره و تبصره للمخلصین. ”
اسکن بخشهایی از این توقیع نیز در شکل ۱۳ تا شکل ۱۵ تقدیم حضور گردیده است.
اصل سند و لینک آن در سایت جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل :
لینک سند :
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM5/tm5-119.html
قرائت سند فوق الذکر از زبان مبلغ بهایی ایمان مطلق آرانی :
در شرح و توضیح سند فوق به دو نمونه از نگاشته های بزرگان بهایی که از اهمیت خاصی برخوردار می باشد ذکر می گردد تا صراحت برانداز بودن سازمان بهایی در عرصه بین المللی و ایران هویدا شود ابتدا به مطالب علی نخجوانی یکی از اعضای بلند مرتبه بیت العدل که از ابتدای تاسیس آن بسال ۱۹۶۳ بمدت ۴۰ سال عضویت آن را بر عهده داشت پرداخته می شود
وی در کنفرانس بین المللی جوانان اروپا که توسط افسران بلند پایه امنیتی تشکیلات بهایی موسوم به هیئت مشاورین قاره ای در ایتالیا برگزار شد و مطالب آن بعدا بشکل مکتوبی به نام ” شش کلام در وجوه گوناگون نظم جهانی بهایی ” منتشر گردید بصراحت ضمن تصریح به برانداز بودن بیت العدل و تشکیلات بهایی بر مبنای اعتقاد به پروتکل هفت گانه شوقی متذکر می شود که ششمین مرحله این روند ادغام نظام اداری تشکیلات بهایی در نظام کشوری دقیقا یعنی کودتا زیرا بدون انتخابات ودر نظر گرفتن رای سایر نهادها و احزاب حکومت را تصرف خواهند کرد
در سند دیگر مهندس عنایت خدا سفیدوش در توضیح پروتکل هفت گانه شوقی می گوید :
شناسنامه کتاب :
اظهار نظر وقیحانه و آشکار محفل ملی ایران در سال ۱۳۵۸ در ارتباط با حکومت بهایی و مدل ساختار حکومت پس از برقرار حاکمیت بهایی در کشور
لینک :
https://t.me/Bahainoorlibrary/6892
در اسناد زیر به وضوح شوقی در اوامر سازمانی متعدد اشاره صریح به لزوم طی عصر تکوین می نماید که اصل اسناد تقدیم می گردد
سند دوم :
در سند زیر شوقی در کتاب قرن بدیع ص ۳۱ به عصر تکوین و ضرورت طی آن اشاره می کند :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۳۱
حضرت عبدالبها، منشور نظم بدیع الهی است که از اقتران معنوی بین قوه فاعله دافعه شریعه الله و لطیفه میثاق بوجود امده. عهد مذکور که عهد اخیر قرن اول بهائی محسوب اغازش با طلوع عصر تکوین و استقرارنظم اداری حضرت بهاالله که خود بنفسه مبشر نظم جهان ارای الهی و هسته مرکزی و نمونه حقیقی ان میباشد مقارن و مصادف است. در این عهد که مشتمل بر بیست و سه سال اول عصر تکوین میباشد عداوت و بغضای دشمنان امر تجدید گردید و در مجاری مخصوص عرض اندام نمود و این معاندت و مخالفت موجب ان شد که از یکطرف نفحاتقدسیه الهیه در قطعات خمسه عالم بیش از پیش انتشار یابد و از طرف دیگر استخلاص و استقلال …
اصل سند و لینک :
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-47.html#pg31
سند سوم :
شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۶۰
ابهی واضع اصول و احکام این نظم امنع الهی در کتاب اقدس بنفسه المقدس میفرماید قوله عز کبریائه “قد اضطرب النظم من هذا النظم الاعظم و اختلف الترتیب بهذا البدیع الذی ما شهدت عین الابداع شبهه” و حضرت عبدالبها مرکز میثاق و مهندس و طراح این نظم یزدانی کیفیت تاسیسش را در الواح مقدسه وصایا تبیین و ارکان و قوائم ان را تعیین و موسسات بدیعه اش را که اکنون به همت پیروان شریعه رحمانی و ثابتان بر عهد سبحانی در شرق و غرب عالم در عصر تکوین دور بهائی نهاده میشود تنصیص و تصریح فرمود. بنا بر انچه ذکر شد بیست و سه سال اخیر فاصله عصر رسولی تا انقضای قرن اول بهائی را میتوان مرحله …
اصل سند و لینک :
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-676.html#pg660
سند چهارم :
شوقی :
ندا باهل عالم: صفحه ۸
” عصر تکوین ” اغاز نمود . عصر تکوین شاهد ارتفاع نظم اداری بهائی است ، نظمی که حضرت باب بان بشارت داده و حضرتبهاالله قوانین و قواعدش را وضع فرموده و حضرت عبدالبهاحدود و کیفیتش را در الواح وصایایش تعیین نموده است و حال پیروان امر بهائی پایه و اساسش را در شوراهای ملی و محلی استقرار می بخشند … این نظم اداری بهائی بر خلاف تشکیلات دیگری که پساز رحلت صاحبان ادیان گذشته بوجود امد ، اساسش الهی استو مبتنی بر حدود و احکام و تعالیم و موسساتی است که حضرت بهاالله خود صریحا در اثار مبارکش نازل فرموده …
اصل سند و لینک :
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CTN/ctn-11.html#pg8
سند پنجم :
شوقی :
نظم جهانی بهائی: صفحه ۱۰۷
تفصیل به تشریح انها پردازم . و نیز نمی خواهم بوقایعی که سبب امتیاز عصر رسولی یعنی اولین عصر دور بهائی گشته مبادرت ورزم بلکه مقصدم انست که وقایع مهمهای را که دراین مرحله تحول یا عصر تکوین وقوع می یابد مذکور دارم و تمایلات و جهات مخصوصه این عصر را تشریح نمایم عصری که اضطرابات و ابتلائاتش مبشر دوره سعادت و فلاحی استکه مشیت یزدانی برای عالم انسانی مقدر فرموده …
https://reference.bahai.org/fa/t/se/WOB/wob-112.html#pg107
سند ششم :
شوقی :
نظم جهانی بهائی: صفحه ۱۲۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/WOB/wob-125.html#pg120
سند هفتم :
شوقی :
نظم جهانی بهائی: صفحه ۱۲۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/WOB/wob-133.html#pg128
سند هشتم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۵٢-١٩۵٧): صفحه ۸۲ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM5/tm5-91.html#pg82
سند نهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۵٢-١٩۵٧): صفحه ۱۴۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM5/tm5-154.html#pg145
سند دهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۵٢-١٩۵٧): صفحه ۲۷۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM5/tm5-279.html#pg270
سند یازدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۱۲۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-128.html#pg126
سند دوازدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۱۴۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-146.html#pg144
سند سیزده : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۱۶۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-168.html#pg166
سند چهاردهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۱۸۲ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-184.html#pg182
سند پانزدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۰۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-203.html#pg201
سند شانزدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۲۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-230.html#pg228
سند هفدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۴۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-242.html#pg240
سند هجدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۴۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-245.html#pg243
سند نوزدهم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۷۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-279.html#pg277
سند بیستم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۲۸۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-285.html#pg283
سند بیت و یکم : شوقی :
توقیعات مبارکه (١٩۴۵-١٩۵٢): صفحه ۳۱۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM4/tm4-316.html#pg314
سند بیست و دوم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۰۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-304.html#pg300
سند بیست و سوم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۱۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-321.html#pg317
سند بیست و چهارم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۴۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-344.html#pg340
سند بیست و پنجم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۵۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-360.html#pg356
سند بیست و ششم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۹۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-397.html#pg393
سند بیست و هفتم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۳۹۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-402.html#pg398
سند بیست و هشتم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۴۷۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-475.html#pg471
سند بیست و نهم : شوقی :
توقیعات مبارکه – خطاب به احبا شرق: صفحه ۵۳۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM/tm-539.html
سند سی ام : شوقی :
جلوه مدنیت جهانی: صفحه ۱۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/JMJ/jmj-20.html#pg16
سند ۳۱ : شوقی :
جلوه مدنیت جهانی: صفحه ۲۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/JMJ/jmj-28.html#pg24
سند ۳۲ : شوقی :
جلوه مدنیت جهانی: صفحه ۴۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/JMJ/jmj-51.html#pg47
سند ۳۳ : شوقی :
جلوه مدنیت جهانی: صفحه ۶۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/JMJ/jmj-64.html#pg60
سند ۳۴ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۲۴ |
انسانی محسوب شده کل از اغاز حرب بین الملل اول یعنی بلافاصله قبل از افتتاح سنین اولیه عصر تکوین امر حضرت بهاالله با حدت و … |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-40.html#pg24
سند ۳۶ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۲۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-44.html#pg28
سند ۳۷ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۳۲۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-337.html#pg321
سند ۳۸ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۵۰۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-516.html#pg500
سند ۳۹ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۵۱۶ |
مبارک به صفحات غرب مورد تایید و تقدیس هیکل اطهر واقع گردید و بعدا در دوره تکوین نظم ابدع اعظم پایه مشروعات و تاسیسات عظیمه ای قرار گرفت که افراد ان جامعه غیور و خدوم طبق الواح … |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-532.html#pg516
سند ۴۰ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۵۵ |
قسمت چهارم حلول عصر تکوین امر بهائی ١٣۶٣-١٣۴٠ هجری قمری ١٩۴۴ – ١٩٢١ … |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-671.html#pg655
سند ۴۰ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۵۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-675.html#pg659
سند ۴۱ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۶۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-683.html#pg667
سند ۴۲ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۶۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-684.html#pg668
سند ۴۳ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۶۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-685.html#pg669
سند ۴۴ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۶۷۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-690.html#pg674
سند ۴۵ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۱۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-729.html#pg713
سند ۴۶ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۲۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-739.html#pg723
سند ۴۷ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۲۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-745.html#pg729
سند ۴۸ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۳۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-746.html#pg730
سند ۴۹ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۷۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-787.html#pg771
سند ۵۰ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۷۸۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-802.html#pg786
سند ۵۱ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۸۰۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-825.html#pg809
سند ۵۲ : شوقی :
کتاب قرن بدیع: صفحه ۸۱۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/GPB/gpb-831.html#pg815
سند ۵۳ : شوقی :
دور بهائی: صفحه ۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/DOB/dob-5.html#pg3
سند ۵۴ : شوقی :
دور بهائی: صفحه ۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/DOB/dob-5.html#pg3
سند ۵۵ : شوقی :
دور بهائی: صفحه ۷۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/DOB/dob-72.html#pg70
سند ۵۶ : شوقی :
دور بهائی: صفحه ۹۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/DOB/dob-96.html#pg94
سند ۵۷ : شوقی :
ندا باهل عالم: صفحه م۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CTN/ctn-2.html
سند ۵۸ : شوقی :
ندا باهل عالم: صفحه ۲۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CTN/ctn-29.html#pg26
سند ۵۹ : شوقی :
ندا باهل عالم: صفحه ۲۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CTN/ctn-30.html#pg27
سند ۶۰ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-15.html#pg3
سند ۶۱ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-18.html#pg6
سند ۶۲ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-19.html#pg7
سند ۶۳ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-20.html#pg8
سند ۶۴ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-21.html#pg9
سند ۶۵ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-29.html#pg17
سند ۶۶ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-30.html#pg18
سند ۶۷ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-36.html#pg24
سند ۶۸ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-37.html#pg25
سند ۶۹ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۳۲ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-44.html#pg32
سند ۷۰ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۵۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-70.html#pg58
سند ۷۱ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۶۳ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-75.html#pg63
سند ۷۲ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۷۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-86.html#pg74
سند ۷۳ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۸۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-99.html#pg87
سند ۷۴ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۹۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-102.html#pg90
سند ۷۵ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۰۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-120.html#pg108
سند ۷۶ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۰۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-120.html#pg108
سند ۷۷ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۱۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-126.html#pg114
سند ۷۸ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۳۲ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-144.html#pg132
سند ۷۹ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۳۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-146.html#pg134
سند ۸۰ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۴۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-152.html#pg140
سند ۸۱ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۴۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-157.html#pg145
سند ۸۲ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۴۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-158.html#pg146
سند ۸۳ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۵۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-162.html#pg150
سند ۸۴ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۵۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-171.html#pg159
سند ۸۵ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۷۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-188.html#pg176
سند ۸۶ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۸۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-196.html#pg184
سند ۸۷ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۸۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-200.html#pg188
سند ۸۸ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۱۹۶ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-208.html#pg196
سند ۸۸ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۰۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-213.html#pg201
سند ۸۹ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۱۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-223.html#pg211
سند ۹۰ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۱۲ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-224.html#pg212
سند ۹۱ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۱۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-229.html#pg217
سند ۹۲ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۱۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-230.html#pg218
سند ۹۳ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۱۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-231.html#pg219
سند ۹۴ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۲۰ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-232.html#pg220
سند ۹۵ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۲۴ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-236.html#pg224
سند ۹۶ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۲۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-237.html#pg225
سند ۹۷ : شوقی :
حصن حصین شریعت الله: صفحه ۲۲۵ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/cf-237.html#pg225
سند ۹۸ : شوقی :
ظهور عدل الهی: صفحه ۲۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/ADJ/adj-23.html#pg21
سند ۹۹ : شوقی :
ظهور عدل الهی: صفحه ۹۱ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/ADJ/adj-93.html#pg91
سند ۱۰۰ : شوقی :
ظهور عدل الهی: صفحه ۱۴۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/ADJ/adj-151.html#pg149
سند ۱۰۱ : شوقی :
ظهور عدل الهی: صفحه ۱۷۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/se/ADJ/adj-179.html#pg177
سند ۱۰۱ : داریوش شاهرخ :
اصول دیانت بهائی: صفحه ۸ |
https://reference.bahai.org/fa/t/o/UDB/udb-13.html#pg8
سند ۱۰۲ : داریوش شاهرخ :
اصول دیانت بهائی: صفحه ۹ |
https://reference.bahai.org/fa/t/o/UDB/udb-14.html
سند ۱۰۳ : فریدون دوستدار :
روزنههای امید در استانه قرن بیست و یکم: صفحه ۲۹۷ |
https://reference.bahai.org/fa/t/o/RU/ru-297.html#pg297
سند ۱۰۴ : شوقی :
خاطرات نه ساله: صفحه ۳ |
ارورحنا لالطافه الفدا مزین گشته و دستور صریح راجع به نشر و تکثیر ان خطاب به این محفل صادر گردیده است. نویسندهی این کتاب کسی است که بعد از سعودش بعالم بالا این عنایات لاتحصی از سما فضل و عطای مولای تواناارواحنا فدا در حق او نازل گردیده است قولع الاحلی: (ترجمه) ” قلوب از صعود مروج برازندهی امر مقدس و کاتب مغبوطو محل اعتماد مولای حنون و منادی میثاق و حامی ثابتقدم و صایای مبارکه، دکتر یونس افروخته، محبوب عزیزمتالم، حیاتش تاریخ دو عصر رسولی و تکوین را زینت …
https://reference.bahai.org/fa/t/o/KNS/kns-3.html سند ۱۰۵ : دکتر علی مراد داودی :
https://reference.bahai.org/fa/t/o/IAB/iab-50.html#pg50 سند ۱۰۶ : دکتر علی مراد داودی :
https://reference.bahai.org/fa/t/o/IAB/iab-291.html#pg291
https://reference.bahai.org/fa/t/o/HHAB/hhab-320.html#pg312 سند ۱۰۸ : ویلیام هاچر و دوگلاس مارتین :
https://reference.bahai.org/fa/t/o/BF/bf-95.html#pg89 سند ۱۰۹ : بیت العدل اعظم :
https://reference.bahai.org/fa/t/bic/COL/col-53.html#pg47 سند ۱۱۰ : بیت العدل اعظم :
https://reference.bahai.org/fa/t/bic/COL/col-90.html#pg84
مورد آخر : ضرورت مقابله با احتیاجات زمان حاضر
سنین اوّلیّه قرن ثانی بهائی با اختتام عهد اوّل عصر تکوین دور بهائی مقارن گشته، دوری که آیندگان آن را اهمّ و اعزّ ادوار کور اعظم در تاریخ ادیان عالم خواهند شناخت . هفتاد و هفت سال اوّل این قرن که عصر مشعشع رسولی و قهرمانی آئین ما را تشکیل میدهد به سه عهد نه ساله و سی و نه ساله و بیست و نه ساله منقسم می شود که به ترتیب منتسب به دور بابی و رسالتهای حضرت بهآءالله و حضرت عبدالبهاست . عصر اوّل دور بهائی که از حیث برومندی و وفور فیوضات به مراتب از هر دوری از ادوار سابق که منتسب به مظهری از مظاهر الهیّه بوده افضل و اعلاست، از آغاز تا انجام تحت تأثیر قوای خلّاقه ص ٧ دافعهای بوده است که از دو ظهور مستقلّ و تأسیس میثاقی بینظیر و عدیل در تاریخ روحانی بشر ساری و جاری گشت. بیست و سه سال آخر این قرن مقارن بود با عهد اوّل عصر ثانی که عصر جدید یا عصر تکوین دور بهائی بوده و اوّلین عهد از سلسله عهودی است که مقدّم بر حلول عصر ذهبی دور بهائی قرار دارد، دوری که بشهادت صریح مؤسّس آئین بهائی امتدادش لااقّل هزار سال است و حلقه اولی از ادواری است که در آن مظاهر مقدّسه آینده به تسلسل ظهور خواهند کرد و کلّ مستمدّ و مستفیض از مؤسّس آئین بهائی بوده و مجموعاً امتدادش لااقل پانصد هزار سال خواهد بود. ما اکنون وارد عهد دوّم ازعصر دوّم نخستین دور از این ادوار میشویم . در عهد اوّل نظم اداری امر الله تولّد گردید و مراحل مقدّماتی بنای شالوده آن که به منزله هسته مرکزی و نمونهای از نظم جهانی است، بر اساس الواح وصایای حضرت عبدالبهاء انجام یافت و مرحله اولای اجرای نقشه جهانی که از جانب آن حضرت به جامعه بهائی امریک واگذار گشته بود آغاز گشت و دو رشته اقداماتی که از ممیّزات آن عهد است در سبیل تحکیم بنیان اداری امر الله و توسعه مؤسّساتش بعمل آمد. از طرفی شاهد ظهور و وضع قواعد نظم جهانآرائی بود که مرحله جنینی را طیّ میکرد و حضرت اعلی در کتاب بیان به آن بشارت داده و اصول و احکامش را حضرت بهآءالله در کتاب اقدس نازل فرموده بودند و از جهت دیگر با شروع مرحله اولای نقشهای در نمیکره غربی مشخّص گردید که محرّک و مشوّق اصلیّهاش خطابات مبشّر امر الله در قیّوم الاسماء بود و شارع امر بهائی در الواح مبارکه به اثرات عظیمه آن اشاره فرموده و منشور آن را مرکز عهد و میثاق الهی در اواخر حیات مبارکش صادر فرمودند. در عهدی که حال وارد آن گشتهایم باید دو جنبه این مشروع تاریخی قوّت و جنبشی عظیم حاصل کند: از طرفی شاهد اکمال و اتمام یک نظم ص ٨ اداری باشد که با سعی و مجاهدت فراوان تأسیس گشته و از طرف دیگر شاهد بسط و توسعه مراحل متوالیه اجرای نقشه تبلیغی حضرت عبدالبهاء در خارج از نیمکره غربی و قارّه اروپا گردد.
بیت العدل اعظم، اکلیل جلیل نظم اداری
در این عصر تکوین امر الله، در طیّ عهد کنونی و عهود آینده آن انتخاب بیت العدل اعظم الهی، آخرین و اعظم مرحله از مراحل تشیید اساس نظم اداری انجام شود و احکام کتاب مستطاب اقدس، امّ الکتاب آئین بهائی تدوین و احکامش اعلان گردد و صلح اصغر تأسیس و وحدت نوع بشر تحقّق پذیرد و عالم انسانی برتبه بلوغ رسد و نقشه تبلیغی حضرت عبدالبهاء اتمام یافته، آئین الهی از قید تعصّبات مذهبی رهائی یابد و استقلال و اصالت آن در سراسر عالم مورد قبول و اعتراف قرار گیرد و در مستقبل ایّام در طیّ عصر ذهبی که آخرین عصر دور بهائی است عَلَم صلح اعظم بوعده شارع مکرّم به اهتزاز آید و حکومت جهانی بهائی بکمال قدرت و جلال چهره بگشاید و بر اثر ظهور و شکوفائی مدنیّت جهانی که زاده آن صلح است مواهب و برکات بیشمار به نوع انسان نثار گردد.
مقاصد چهار گانه نقشه تبلیغی
بهر حال جای آن نیست که معمّای حوادث مستقبل بعید را بگشائیم و یا به بحث و گفتگو در باره مواعید عزّت و رفعت ظهوری پردازیم که به اراده غالبه الهیّه متحرّک و موهوب بقوّه و قدرتی غیر قابل تصوّر است . تکلیف ما این است که به احتیاجات زمان حاضر توجّه کرده و مجهودات خود را برای مقابله با آن معطوف داریم در این سنین اوّلیّه عهد جدید که تازه وارد آن ص ٩ گشتهایم امور ضروری و مبارکی در انتظار ماست که باید توجّه خود را حصر در انجام آنها نمائیم نقشه هفت ساله دوّم به این منظور آغاز گردید که گامی فراتر در سبیل اجرای رسالتی برداشته شود که حضرت عبدالبهاء به جامعه بهائی امریک محوّل فرموده بودند. اکنون وارد دوّمین سال این نقشه میشویم و باید این مرحله که در سه قارّه جریان دارد انتصاراتش به مراتب درخشان تر از موفّقیّتهای سالهای آخر قرن اوّل باشد . نقشهای که به اسم جامعه “حواریون حضرت بهآءالله” تخصیص یافته بر خلاف نقشههای دیگری که جوامع بهائی اروپا و قارّه آسیا به صرافت خاطر از آغاز قرن حاضر شروع کردهاند در اصل یک خریطه الهی است و هادی و رهنمایش تعالیم و ارشادات متتابعه و صریحی است که از قلم مرکز میثاق بنفسه صادر گشته و ظهیر و ناصر آن اراده مهیمنه طرّاح آن و صحنه عملیّاتش اقالیم عالم در قارّات خسمه و جزائر سبعه است، نقشهای که باید در طیّ عهود متوالیه عصر تکوین دور بهائی همچنان دنبال شود تا مقصد اصلیش اکمال و اتمام پذیرد. این نقشه که جامعه بهائی امریکای شمالی وارث آن گشته و سائق و محرّکش قوائی است که مجریانش کما ینبغی از عهده درک آن قاصرند چون انشعاباتش تا اقصی نقاط نیمکره غربی بسط و توسعه یابد و از ماوراء اقیانوسها به دنیای قدیم و جزائر بعیده رسد، همینکه پیشرفت حاصل کند، ظاهر و آشکار خواهد ساخت که برای توسعه نطاق امر الله و ازدیاد مؤسّساتش در بسیط کره ارض تنها وسیله نبوده بلکه نظرگاهش تسریع در استقرار کامل بنیان نظم جهان آرای حضرت بهاء الله است که حال در مرحله جنینی است و باید حلول عصر ذهبی و در نتیجه اعلان صلح اعظم و مدنیّت الهی جهانی را که صلح ثمره آن است تسریع نماید . مقاصد چهارگانهای که مجریان نقشه آن را در مرحله کنونی پیشرفتش دنبال میکنند و مؤیّد دو رشته اقداماتی است که در افتتاح عصر تکوین شروع گردیده بود باید بکمال جدیّت و بدون تردّد ادامه یابد، در دوّمین سال ص ١٠ نقشه هفت ساله دوّم باید عموم یاران از پیر و جوان و غنی و فقیر و سیاه و سفید چه از مؤمنین جدید و چه از سابقین خود را مجدّد در همه جبههها وقف خدمت در سبیل اجرای وظائفی که بعهده گرفتهاند بنمایند و مساعی خویش را جهت تقویت و تحکیم موفّقیّتهای حاصله به نحوی بی سابقه در تاریخ بهائی امریک تشدید و تزیید کنند. صفوف دائم التّزاید جنود حضرت بهاء الله که در هر یک از ایالات متّحده امریکا و در هر ولایت از ولایات اقلیم کانادا و در هر یک از جمهوریهای امریکای مرکزی و جنوبی و در هر یک از ده کشور مستقلّ برگزیده قارّه اروپا در حال پیشروی هستند و به فرمان حضرت عبدالبهاء مرحله دوّم جهاد جهانی را آغاز کردهاند باید با جرأت و شور و نشاط جدیدی که از موفّقیّتهای خود حاصل نموده، همچنانکه نقشه حالیّه تدریجاً پیش رفته به اوج خود میرسد، منتهای سعی و کوشش خود را مبذول دارند تا به مدارج اعلای شجاعت و بسالت ارتقاء جسته و قوای خداداد خود را در میادین وسیعتر و عظیم تر در سبیل خدمت صرف نمایند. شوقی ربانی – حصن حصین لینک : https://reference.bahai.org/fa/t/se/CF/download.html
|