تاویل – قیامت – خیر و شر – خرافات ووو

پاسخ به شبهات سروش حقیقت مبلغ بهایی از استرالیا

پاسخ به شبهات سروش حقیقت مبلغ بهایی از استرالیا

سروش عزیز اما فرمودید :

۱ – حل ابهامات و یا اسرار روحانی مکتوم در کتب مقدسه ادیان سابقه

پاسخ اینکه :

این تحلیل همه مبتنی بر تاویل من عندی است و کار تاویل از آن کسی است که واجد مقام تاویل و از زمره واجدین مقام راسخون در علم باشد یکی از صدها ایراد ایقان  بهاء الله همین نکته است که ایشان قبل از اینکه مقام تاویل را برای باب اثبات کند چه برسد به خود بر مبنای تاویل و عدم اثبات مرجع تاویل به اثبات همان مقام برای باب پرداخته است لذا این عمل بهاء الله نکته بدیع نیستند و همان روش اسماعیلیه و باطنیون می باشد

اما فرمودید :

۲- ارائه مفهوم جدیدی ازظهورات مظاهر ظهورالهی مبنی بر تجدید و تکامل و تسلسل ظهور ادیان.

پاسخ اینکه :

همانطور که در مورد اول عرض شد :

این تحلیل همه مبتنی بر تاویل من عندی است و کار تاویل از آن کسی است که واجد مقام تاویل و از زمره واجدین مقام راسخون در علم باشد یکی از صدها ایراد ایقان  بهاء الله همین نکته است که ایشان قبل از اینکه مقام تاویل را برای باب اثبات کند چه برسد به خود بر مبنای تاویل و عدم اثبات مرجع تاویل به اثبات همان مقام برای باب پرداخته است لذا این عمل بهاء الله نکته بدیع نیستند و همان روش اسماعیلیه و باطنیون می باشد

اما فرمودید :

۳- مفاهیم خیر و شر و شیطان و …

پاسخ اینکه :

همانطور که در مورد اول عرض شد :

این تحلیل همه مبتنی بر تاویل من عندی است و کار تاویل از آن کسی است که واجد مقام تاویل و از زمره واجدین مقام راسخون در علم باشد یکی از صدها ایراد ایقان  بهاء الله همین نکته است که ایشان قبل از اینکه مقام تاویل را برای باب اثبات کند چه برسد به خود بر مبنای تاویل و عدم اثبات مرجع تاویل به اثبات همان مقام برای باب پرداخته است لذا این عمل بهاء الله نکته بدیع نیستند و همان روش اسماعیلیه و باطنیون می باشد

اما فرمودید :

۴- مفهوم قیامت و بهشت و جهنم

پاسخ اینکه :

همانطور که در مورد اول عرض شد :

این تحلیل همه مبتنی بر تاویل من عندی است و کار تاویل از آن کسی است که واجد مقام تاویل و از زمره واجدین مقام راسخون در علم باشد یکی از صدها ایراد ایقان  بهاء الله همین نکته است که ایشان قبل از اینکه مقام تاویل را برای باب اثبات کند چه برسد به خود بر مبنای تاویل و عدم اثبات مرجع تاویل به اثبات همان مقام برای باب پرداخته است لذا این عمل بهاء الله نکته بدیع نیستند و همان روش اسماعیلیه و باطنیون می باشد

اما فرمودید :

۵- تبین جدی از مناسبات انسانی

پاسخ اینکه :

مفهوم مناسبات انسانی هم مبتنی بر اثبات اصل دعوت است زیرا این مناسبات مبتنی بر ادعای شریعت جدید است و مناسباتی که بر مبنای عدم صداقت بنیان نهاده شود اساس تربیت بنیانش معدوم خواهد بود و با اجازه جنابعالی بهائیت یک خط طرح اجرائی برای مطالب کلی ادعائی خود ارائه نداده است و آنچه ارائه داده اقدس است که تا الان نیز موج مخالفین آن مخصوصا میان روشنفکران مشهود است مخصوصا احکام کیفری اقدس که متعارض با اصول حقوق بشر می باشد

اما فرمودید :

۶- زدودن خرافات و مضامین موهوم از دین و و بروز کردن مفاهیم و موضوعات دینی

پاسخ اینکه :

از دید ادیان ابراهیم هر آنچه خلاف مشیت الهی باشد خرافه است و بهائیت که خود را به جای مشیت الهی جا زده است قطعا بنیانش بر خرافه استوار است چنانچه قرآن می فرماید :

صرف ادعای داشتن کتاب دلیل بر ادعای مظهریت نمی شود زیرا بسیاری خود می نویسند و می گویند از جانب خداست ( مثل بیان و ایقان )

(۲) البقره : ۷۹ فَوَیْلٌ لِلَّذینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَیْدیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلیلاً فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدیهِمْ وَ وَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُون‏

اما فرمودید :

۷- متحول نمودن نگاه به موضوعات و مسائل انسانی از قبیل سیاست و اقتصاد و …

پاسخ اینکه :

این هم کذب محض است جنابعالی می توانید رفرنس طرح پیشنهادی بهائیت را در مسائل اقتصادی یک ده کوچک را ارائه دهید شهر یا کشور پیش کش در مسائل سیاسی هم که اوضاع پیچیده تر از مسائل اقتصادی است زیرا هنوز جنابعالی و یا اهل بهاء برای جامعه جهانی روشن نکرده اند که اگر کشوری نود درصدش بهائی باشند مدل مشارکت آن ده درصد در مدیریت سیاسی جامعه چیست ؟ آیا اگر قرار باشد بهائیت حزب نداشته باشد و در سیاست شرکت نکند مقدرات ۹۰ درصد بهائی باید در دست آن ده درصد باشد و یا در موازنات سیاسی دخالت می کند که این عین تعارض با مبانی بهائیت است که طرح می شود ما حزب نیستیم

اما فرمودید :

۸- انتشار نفحات قدسی و قوای روحانی منبعث از ظهور الهی جدید که موجب رشد و پیشرفت شگرف عالم بشری در صده اخیرشده است.

پاسخ اینکه :

دو نمونه از نفحات قدسی ادعائیتان را در مورد هفتم تقدیم کردم که مجدد آن را تکرار می کنم :

این هم کذب محض است جنابعالی می توانید رفرنس طرح پیشنهادی بهائیت را در مسائل اقتصادی یک ده کوچک را ارائه دهید شهر یا کشور پیش کش در مسائل سیاسی هم که اوضاع پیچیده تر از مسائل اقتصادی است زیرا هنوز جنابعالی و یا اهل بهاء برای جامعه جهانی روشن نکرده اند که اگر کشوری نود درصدش بهائی باشند مدل مشارکت آن ده درصد در مدیریت سیاسی جامعه چیست ؟ آیا اگر قرار باشد بهائیت حزب نداشته باشد و در سیاست شرکت نکند مقدرات ۹۰ درصد بهائی باید در دست آن ده درصد باشد و یا در موازنات سیاسی دخالت می کند که این عین تعارض با مبانی بهائیت است که طرح می شود ما حزب نیستیم

اما فرمودید :

۹- هدف و چشم انداز والای وحدت عالم انسانی در سایه صلح و همکاری و رشد همزمان روحانی و قوای انسانی فردی نفوی و جامعه، نه توسعه دینی و دین سیاسی و یکپارچه نمودن جوامع انسانی با توسل به زور و خشونت و ترور در قالب جهاد و …

پاسخ اینکه :

عزیز دل این هم سخن بی منطق و غیر علمی است شما در موارد ادعائی فوق بهائیت را در حالت هم عرض دیگران می سنجید شما باید بفرمایید اگر باور بهائی که خود در مدیریت مدنی و کیفری بر مبنای احکام اقدس واچد نظرات متحجرانه قرن نوزدهمی می باشد و عموم آن با قوانین حقوق بشر در تضاد است چگونه یک جامعه کوچک را می تواند مدیریت بکند شهر و کشور و یا جامعه جهانی پیش کش

اما فرمودید :

۱۰ – مفهوم جدیدی ازابعاد رشد و کمال روحانی و انسانی فرد بجای رشد فردی واتزاعی توأم با گوشه نشینی زاهدانه و ترک دنیا و …

پاسخ اینکه :

عزیز من واقعا فکر می کنید این سخن شما بدیع است ؟ ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر اسلام فرمود :

لا رهبانیه فی الاسلام

و یا

تعاونوا علی البر و التقوی

مزاح نفرمایید این سخنان همه کپی پیس شده معارف نبوی است که بهاء الله در بسته ای دیگر پیچیده و بون ذکر ماخذ به اسم خود به خورد اهل بهاء داده است انصاف این بود حد اقل ماخذ قرآنی و روائی مطالب خویش را می فرمودند

اما فرمودید :

۱۱- ارائه الگویی تدریجی جدید از نظم و نهادهای اجتماعی در قالب نظم اداری و مشروعات نوپا و درحال ظهور جامعه و تشکیلات بهایی.

پاسخ اینکه :

عزیز دل به هزار و یک دلیل این تشکیلات اداری مورد ادعائی شما نیز از دید یک سکولار مظهر نظام دیکتوری وحشت ناک است و یکی از آن هزار دلیل که کافی است برای فاتحه خوانی این تشکیلات نظارت پذیر نبودن منتخبین و پاسخ گو نبودن آنها در برابر منتجبین خود البته در این زمینه مفصل در پاسخ به آریا حق گو در وبسایت خودنویس نگاشته ام که تکرار آن ملال آور است دوست داشتی به آن رجوع کن

اما فرمودید :

۱۲ نگاه نو به انسان بعنوان طلسم اعظم و معدن احجار کریمه و مناسبات انسانی.

پاسخ اینکه :

عزیز من این هم از ادعای خلاف واقع اهل بهاء می باشد زیرا مفهوم انسان از دید بهاء الله به کسی اطلاق می شود که محب بهاء الله باشد و ما بقی افراد بشر همچون سنگ ریزه و خس و خاشاک هستند لذا همان عدم صداقتی که بارها خدمتتان عرض کردم همینجا هویدا می شود زیرا از طرفی فریاد وحدت عالم انسانی اهل بهاء گوش فلک را کر می کند و از طرفی دیگر در آموزه های بهائی منکرین فضل بهاء الله را ولد الزنا می نامند

اما فرمودید :

۱۳- که از همه بدیعتر مشروع عهد و میثاق است که امر بهاءاﻟﻠﻪ را از شبهات اهل ضلال
محافظت نماید و حصن حصین امراﻟﻠﻪ است و رکن متین دین اﻟﻠﻪ ومحور وحدت عالم انسانى.

پاسخ اینکه :

واقعا من نمی دانم شما مخاطب  را مبتدی ساده انگاشته ایید یا احمق

عزیز دل

این چه عهد و میثاقی است  که  :

باب هنوز دوات بیانش خشک نشده میان ۲۵ مدعی مظهریت باورش تکه پاره شد و در نهایت میان ازل و بهاء الله آن همه اختلاف و کشتار واقع شد

این چه عهد و میثاقی است  که  :

میان عبد البهاء و محمد علی و سایر برادرانش بر سر میراث خواری موقوفات بهاء الله اختلافات آنچنانی در گرفت که حاصلش تکفیر هم دیگر بود ؟

این چه عهد و میثاقی است  که  :

میان شوقی و کل خاندان بهاء الله و سهراب وو یک فرد متدین به شوقی یافت نشد و همه از شوقی فراری بودند تا جائی که حتی یک فرد صالح را در میان بستگان خویش نیافت تا مسئولیت ولایت امری را بر وی ارزانی دارد و در حالی که می دانست وصیت کردن از موارد ضروری بهائیت است ظاهرا به بیان روحیه خانم مخدره وصیت نکرد و به بیان میسن ریمی وصیت کرد و سر وصیت را زیر آب کردند

این چه عهد و میثاقی است  که  :

که هم اینک حد اقل بهائیان ارتدکس در ایران و جهان در حال رشد و گسترش هستند و بیت العدل را به دلیل نبودن ولی امر الله بر سر خویش آن را مشروع نمی دانند البته اگر مایل بودی معلومات امریت در این موارد واجد وصف مضاعف شود به آثار این حقیر مراجعه کن تا بیشتر حقایق بهائیت برایت هویدا گردد

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.