آیا لفظ بهائیت توهین به بهائیان است ؟

در گفتگو با مبلغین بهایی برای پروپاگاندا و حمله به شخص در راستای شانه خالی کردن از پاسخ به طرف مقابل اتهام توهین به بهائیت را مطرح می کنند و این توهین چیزی نیست جز بکار بردن لفظ بهائیت در گفتگو در اسناد زیر ملاحظه خواهید کرد که لفظ بهائیت در آثار امری بکار رفته و این بازی مبلغین در عرصه گفتگو برای مظلوم نمایی است

سند اول :

https://reference.bahai.org/fa/t/se/TM3/tm3-146.html#pg98

 

مورد دوم :

دیانت بهائی ائین فراگیر جهانی: صفحه ۵
اساس تعلیمات شارع مقدسش، حضرت بهاالله استقرار یافته. فرقه‌ای سری، نهضتی بر اساس تجدد افکار و یا مذهب تازه‌ای در ظل یکی از ادیان سابقه نیست و نیز نباید انرا یک مکتب فلسفی بشمار اورد. برای بوجود اوردن دینی جدیدتعلیمات مختلف ادیان دیگر را گرد نکرده اند. بگفته ارنولد توین بی :Arnold Toynbee “بهائیت دیانتی مستقل و همتراز اسلام و مسیحیت و سایر ادیان شناخته شده جهان است، بهائیت فرقهای از مذهبدیگر نیست، دین جداگانه و دارای همان مرتبت و مقامی …

https://reference.bahai.org/reference?language=fa&work=BF&query=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA&action=highlight&page=5

 

مورد سوم :

طراز الهی جلد ١: صفحه ۴۳۹
انقلاب است جنگ است باید به خدمات امری مشغول باشی باز باین جاخواهی امد در این جا به خدمات بین المللی مشغول خواهی شد نفوسمنقطعه مخلصه کمند،کمیابند درایران و در همه جا کمند،بعد ذکراطفال و جوانها شد بمناسبت ذکر جناب دکتر حبیب الله موید به میان امد.پرسیدند حکمت و کتمان عقیده نمی کند؟ عرض کردم خیر قربان باکمال شجاعت و شهامت در عدلیه کرمانشاه بهائیت خود را اعلان نموده والحمدلله موید است.فرمودند اولادش چطور است؟ عرض کردم بجهتمنوچهر خان رجای شفانموده‌بودند عنایت شده‌بودالحمد لله اولاد هم بدنیستند خانمشان قدری ملاحظه دارند من ایشان را برای اخذ تعرفه تشویق کردم …

https://reference.bahai.org/reference?language=fa&work=TI1&query=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA&action=highlight&page=439

مورد چهارم :

روزنه‌های امید در استانه قرن بیست و یکم‏: صفحه ۱۱۳
گذشته حال و اینده ائین بهائی (١) دکتر شاپور راسخ — (١) از کتاب (حکومت ومذهب،ایران دراستانه سال ٢٠٠٠)،دانشگاه لندن بهمن ١٣٧۵، انجمن پژوهشگران ایران. بهائیت در ایران (گذشته …

https://reference.bahai.org/reference?language=fa&work=RU&query=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA&action=highlight&page=113

مورد پنجم :

کتاب تجدد بهائیت از کانال تلگرامی بهائیان موسوم به گنجینه نور

تجدد،بهائیت و مسئله آموزش و پرورش در ایران اواخر عهد قاجار و اوایل پهلوی – سُلی شاهوار(خوشه ها۱۹)👇👇

https://t.me/maghalatvanashriatamri/3407

نویسنده کتاب یکی از مسئولین رسمس کشور اسرائیل ( رئیس مرکز مطالعات ایران و خلیج فارس اسرائیل )است ایشان بفرمایند بهائیت عیبی ندارد اما ما بگوئیم بهائیت توهین محسوب می شود !!!

 

https://reference.bahai.org/fa/t/o/BF/bf-11.html#pg5

 

مورد بعدی :

مقالات و رسائل در مباحث متنوعه‏: صفحه ۷۲
مطابق دیانت بهائی باشد در واقع او بهائیت را ترک نکرده و به حزبدیگری نپیوسته و در داخله امر بهائی محفوظ مانده است ولی اگربخواهد این کار را نکند قبول ان مرام معارضه پیدا خواهد کرد باقبول دیانت بهائی و پیداست که شخص بهائی در عین حفظ بهائیت نمی تواند این کار را بکند ، می تواند بپذیرد حزبی را ، می تواندبپیوندد به حزبی ولی به قیمت ترک تعلقش به دیانت بهائی. در واقعدیانت بهائی خود یک حزب است و عنوانش را هم دارد : “حزب …

https://reference.bahai.org/reference?language=fa&work=MRMM&query=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA&action=highlight&page=72

 

مورد بعدی :

 

مورد بعدی :

خاطرات نه ساله: صفحه ۱۱
تقاضای عجیب و غریب مینمود که ریاست خود را در عالم بهائیت مسجل نماید و این تقاضاهای نامشروع که …

https://reference.bahai.org/reference?language=fa&work=KNS&query=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA&action=highlight&page=11

 

مورد بعدی :

 

خاطرات نه ساله: صفحه ۷۴
مگر نه این است که جمال مبارک روحی لاحبائه‌الفدادر خصوص اجرای مراسم دیانت و بهائیت کلمه‌ی حکمت رامذکور و منظور داشته‌اند، مقصود این است که بمقتضای یوم باید رفتار نمود، در هر یومی یک شانی موید است و انرا باید مجری داشت مثلا یک وقتی تبلیغ موید وجداتاکید میشد امروز تبلیغ موید نیست تثبیت نفوسلازم، است. انوقت اشاره به پایه و اساس عمارت نموده فرمودند: ناقضین بنیاد این بنا را تیشه برداشته میکنند، چه فایده دارد که یک طبقه‌ی دیگر روی این عمارت ساخته شود، مقتضای حکمت این است نگذارند بنیاد این بنا را خراب …

خاطرات نه ساله: صفحه ۱۳۶
بهائیت است ارزو داشتم که باب صحبتی باز کنم و زبان تبلیغ بگشایم اما انقلاب دریا و انجذاب و التهاب نزدیکی بارض مقصود مانع بود تا اینکه بحیفا وارد شدیم دیدم مامورین خدمات مسافرین ایشان و ما را به بیرونی مبارک حیفا دلالت نمودند و این اول بهائی غربی بود که من زیارت کردم و بعد از صرف ناهار همگی با کروسه عازم عکاشدیم مسافت بین حیفا و عکا همان مسافتی است که چندسال قبل طی نموده و هوای روح پرور فضا را به شوق و – اشتیاق تمام استشمام نموده و بسمع روح ایات تهلیل و تمجیدو ملائکه‌ی تقدیس را استماع نموده بودم و اینک همان صدا …

خاطرات نه ساله: صفحه ۱۸۸
مبلغات این دیانت گردیده و در ترویج عقیدت خود سالهای متمادی مصارف گزاف متحمل شده بعبار اخری هستی خود را فدا نموده در فلسفه‌ی بودایی منجر گشته است و معروف گردیده است، سیستر سانگامیتا از نجبا و نقباستو در فلسفه‌ی جدید غربی ید طولا دارد و با تصوف هندی کاملااشناست و کتاب بودا را در تحت عنوان گاسپل اف بودا یعنی انجیل بودا بدو زبان فرانسه و انگلیسی طبعو نشر نموده است و اینک اخرالامر از طریق بودائیت به بهائیت راه یافته است الحال که مشرف است تقریبا چهل …

خاطرات نه ساله: صفحه ۲۹۰
فورا از جناب نورالدین پرسیدم – اقای راهنما بچه ترتیباواره شد گفت هر چه بود که تدابیر ملکوتی بکار رفتچناناه توبه نمود دیگر پیرامون احبای الهی نگردد و – تفصیل ان از اینقرار است : که احضارش فرمودند همینکه ازدور وارد شد غیورانه فرمودند : این چه حیله و تزویری استکه در امور دیانتی خود بکار میبری ؟ تو مردی هستی عیسوی وظیفهخو‌ار مجمع پرتستانی ، بر دیانت خود خیانت میکنی امریکاییها را نزد من دلالت مینمایی که من انها را به بهائیت دعوت کنم ، در نزد انها از من بد میگویی و حقوق مبلغی دریافت میداری و مرتکب خیانت بوجدان …

انسان در ائین بهائی: صفحه ۲۴۲
چه نیروئی از همین مجرای تشکیلات در کالبد شما جاری میشود و چگونه به محیط خارجی سرایت میکند و این محیطخارجی را منقلب میسازد شما در عوض کردن محیط خارجی اعجاز میتوانید بکنید بشرطی که از راه راست منحرف نشوید و لااقل سعی نکنید که دیانت بهائی را منطبق بااوضاع و احوال بکنید . گاهی متاسفانه این کوشش از ماسر بر میز‌ند . یعنی می‌گوئیم برای اینکه بهائی بمانیم بهائیت را باید با اوضاع و احوال منطبق سازیم با وضعی که پیش می‌اید انرا سازش دهیم تا اینکه بتوانیم بهائی بمانیم و حال انکه قصد ما این است که خودمان …

حیات حضرت عبدالبها: صفحه ۱۱۱
و انجذاب مشهور خاص و عام شدند نظر بریاست و شغل نمایندگی حکومت در محمد اباد که بارث از پدر بایشان رسیده و مورد اعتماد و احترام اهالی قرار گرفته بودندکسی بایشان تعرضی نمی نمود و قلبا همه مردم او را با انکه بنام بهائیت اشتهار داشتند دوست میداشتند ولی شخصی بنام سید جواد جمال با عده‌ای از بستگانش که بشغل و مقام او نظر داشتند و محبوبیت او را با چشم حسرتو بغض و کین مینگریستند بعضی علمای بلد را محرمانه بر ضدان جناب با خود یار و مددکار نموده فتوای قتل ایشانرابدست اوردند و سه نفر بنام سید باقر و سید عرب و …

حیات حضرت عبدالبها: صفحه ۳۷۳
میگرد تعالیم و مبادی بهائیت را در اغلب مجامع …

مورد بعدی :

(۱۷۸)
تادیکلای علی آباد رهسپار شد در این جا شخصی بنام هزیر دیوان که با صنیع حضرت دوست و همکار بود و ایشانرا میشناخت اوراد ستگیر کرده بساری نزد صنیع حضرت فرستاد و او هم ایشانرا به علی تلین که یکی از مخالفین سرسخت مشروطه بود سپرد و این شخصی جناب میرزا حبیب الله را در حال مستی زیاده گساری با وضع دلخراشی به گلوله بسته
بقتل رسانید. مدفن ایشان معلوم نیست .
ه جناب حاج محسن کشمیری که در کاروانسرای حاج شیخعلی خادمی سکونت داشت و چندان هم بنام بهائیت معروف نبود اور انیزد ستگیر کرده و در خیابان حرم تیرباران نمودند مدفن ایشان هم معلوم نیست .
دون این قضیه مولعه شهادت شهدا بحضور مبارک حضرت عبد البهاء معروی گردید در لوحی یا اب بجناب آقا محمد باقر طهرانی برادر جناب میرزا محمد علی شیر التجار چنین میفرمایند :
باری احبای الهی با وجود آنکه از جمیع احزاب در کنار بودند وهمه میدانند که در امرت مداخله نکرد ند با حزین چند کی وجدال ننمودند باکل بنہایت مہربانی رفتار کردند و جمیع را نصیحت باتحاد و اتفاق و التیام نمودند وچون عاجز ومأیوس شدند کناره گرفتند این حقیقت پیش

مورد بعدی :

مورد بعدی :

پیام بیت العدل :

۱ ژانویه ۱۹۷۱ – ۳ شهر السلطان ۱۲۷
محفل مقدس روحانی ملی بهائیان ایران شیدالله ارکانه
در جواب مکتوب ۱۹ شهر المسائل ۱۲۷ (۷۳۸۶) مرقوم می داریم که آنچه در ازدواج بهائی با غیربهائی اهمیت دارد آن است که شخص بهائی به
بهائیت خویش تصریح نماید و بر کل دیانت او معلوم باشد و عقد بهائی نیز صورت گیرد با وجود این شروط اساسی اهدا قرآن مجید به شخص بهائی
و ذکر آن در عقدنامه اسلامی مخالف اصول امریه نیست.
با تقدیم تحیات بهیه
بیت العدل اعظم

مورد بعدی

لینک :

https://t.me/Persianbms/18561

 

مورد بعدی :

انوار هدایت  ص ۲۴۰ :

۵۳۲ : بهائی شدن یعنی جدائی از کلیسا اگر فردی بعنوان عضو کلیسا و با تشکیلات مذهبی مشابه تسجیل شده باشد باید از بهائیت کناره گیری کند. در مورد مصدقین جدید باید در دوران تبلیغ امر برای آنها روشن شود فردی نمی تواند هم بهایی باشد و هم عضو تشکیلات یک مذهبی دیگر و این خود یک نوع صداقت و امانت است مقدار زیادی از تعلیمات حضرت مسیح مربوط است به رجعت ثانی و آماده ساختن پیروانش برای آن روز بهائی معتقد است که حضرت مسیح آمده و هیچ کلیسای مسیحیت این را باور ندارد و برعکس معتقدند که او خواهد آمد و منتظر او هستند و یا اینکه قطع امید کرده اند از آمدن او و برای

 

۲۰۴

یک بهائی که عضو یکی از این مجامع بشود که چنین عقائدی دارند خود یک نوع بیوفائی در حق حضرت مسیح است و ریا و دورولی درباره مسیحی ها. شما نباید این فرم را شکل رسمی بدهید که بوسیله آن از کلیسا جدا شوید و چیزی در اظهارنامه اضافه نکنید. اگر شما از این فرم استفاده نموده اید باید آن را به محفل روحانی محلی محول کنید که این اظهار نامه را قبول میکنند تا به مقتضی موقعیت عمل بکنید یعنی مصدق جدید از کلیسا قطع نموده و یا در یک مدت قابل قبول بعد از اظهار نامه اقدام می کنید.

اما در مورد مصدقین قدیمی محفل روحانی شما باید با حضور ذهن و در یک راه محبت آمیز روش بهائی را روشن بکند و آنها را وادار سازید از کلیسا استعفا بکنند این امری است که آگاهی و بصیرت می خواهد. اگر چنین مومعنی تغییر ناپذیر ماند شما باید او را از ابداء رای محروم سازید.

(ترجمه) از یکی از نامه های بیت العدل اعظم خطاب به محفل روحانی ملی سوئیس ۲۱ نوامبر ۱۹۴۸)

 

 

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.