هدف از سناریوی واهی بیت العدل برای طرح ممنوعیت ورود بهائیان به دانشگاه و تاسیس بیهه و لزوم برخورد سخت با این موسسه در ایران چیست ؟

در حال تکمیل :::

فیلم نقد :

 

 

 

۱ معرفی دانشگاه بیهه

۲ –  تقیه بهانه ناقص پر کردن پرونده

۳ – وجوب تقیه در نصوص بهاء الله و تبیینات عبد البهاء

۴ – پاسخ رسمی ایران در یونسکو به جامعه جهانی بهایی مبتنی بر اینکه ستون مذهب تفتیش عقایید نیست بلکه تعیین نوع سوالات بینش دینی کنکور است ( با توجه به دو پیام بیت العدل )

۵ – موسسه آموزشی عالی بهایی پوششی است برای ایجاد یکی از نهاهای حکومت موازی توسط عوامل فرامنطقه ای در راستای برپایی حکومت بهایی

۶ – سوء استفاده از سناریوی ساختگی ممنوعیت ورود به دانشگاه در ایران توسط بیت العدل و ایجاد رانت و موقعیت تحصیلی ویژه برای بهائیان در ایران ( اعتبار مدارک تحصیلی بیهه در دانشگاههای طراز اول جهان و لیست این موسسات )

۱ معرفی دانشگاه بیهه

تشکیلات بهایی به بهانه واهی ممنوعیت ورود بهائیان به دانشگاه موسسه ای را بشکل غیر قانونی تاسیس کردند موسوم به مؤسسه آموزش عالی بهایی (B.I.H.E. (Bahá’í Institute for Higher Education    تشریح این نهاد در ویکی پدیا بشرح زیر آمده است :

مؤسسه آموزش عالی بهایی (B.I.H.E. (Bahá’í Institute for Higher Education یک دانشگاه غیررسمی در ایران است که در سال ۱۳۶۶ توسط جامعه بهائیان ایران به منظور فراهم آوردن امکان ادامهٔ تحصیل برای بهائیان که از حق تحصیل در دانشگاه‌ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران محروم شده بودند تأسیس گشت.[۱][۲] در حال حاضر این دانشگاه با کادر علمی در داخل و خارج از کشور امکان ادامهٔ تحصیل در ۳۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویانش فراهم می‌آورد. بیش از ۸۰ دانشگاه در سراسر دنیا مدرک دانشگاه علمی آزاد را معتبر محسوب می‌کنند و فارغ التحصیلان آن را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود پذیرش کرده‌اند. به رغم آزار و اذیت گسترده از جمله هجوم و یورش به اماکن مرتبط به این مؤسسه، دستگیری و حبس برخی اعضای کادر علمی و اداری آن و همچنین ضبط تجهیزات آموزشی، دانشگاه علمی توانسته‌است به کار خود ادامه دهد. از این دانشگاه به دفعات به عنوان نمونهٔ موفقی از استقامت سازنده و پاسخی صلح‌آمیز و عاری از خشونت به ظلم و ستم یاد شده‌است.

لینک کلیک کنید  👉👉👉

۲ –  تقیه بهانه ناقص پر کردن پرونده

نکته اول :

بهائیان بر مبنای اظهار بی اساس و کذب ” ما در بهائیت تقیه نداریم ” فرم ثبت نام خود را ناقص می نوشتند لذا به دلیل نقص پرونده بنا بر ادعای خودشان ثبت نامشان با مشکل مواجه می شد :

اولا در بهائیت تقیه واجب است و این ادعا دروغی است که شوقی بر بهاء الله و باب بسته است برای بررسی اسناد به لینک زیر مراجعه نمایید

۳ – وجوب تقیه در نصوص بهاء الله و تبیینات عبد البهاء

لینک مستندات https://www.hassanershad.com/8659 👉👉👉

۴ – پاسخ رسمی ایران در یونسکو به جامعه جهانی بهایی مبتنی بر اینکه ستون مذهب تفتیش عقایید نیست بلکه تعیین نوع سوالات بینش دینی کنکور است ( با توجه به دو پیام بیت العدل )

ثانیا ادعای ذکر ستون مذهب دال بر اعتقادات متقاضی است کذب محض بود زیرا در پیامهای بیت العدل به صراحت آمده است با توجه به اظهارات نماینده ایران در یونسکو ( سازمان ملل ) در تاریخ ۲۰۰۵ زدن علامت کنار اسلام نشان از اعتقادات متقاضی ندارد بلکه معین کننده سوالاتی است که در کنکور بر مبنای کتاب بینش دینی که اسلام و مسیحیت و یهودیت وو ذکر گردیده صرفا برای امتحان است نه تفتیش عقاید لذا برای بهائیان جهت ورود دانشگاه هیچ منعی وجود ندارد

مستندات از پیامهای بیت العدل :

پیام اول : ۲۰۰۶-۰۸-۰۵   شماره فیش ۶۹۷

“ورود دانشگاه با گفتن اسلام در فرم ثبت نام بلا مانع است :::::

در سپتامبر ۲۰۰۵ نمایندهی دولت ایران به کمیته ی معاهدات و پیشنهادات یونسکو چنین گفت: «در خصوص ذکر مذهب در کارنامههای نتایج آزمون سراسری…آنچه در جلوی مذهب در این کارنامهها درج می شود، بیانگر دیانتی که متقاضی به آن معتقد است نیست؛ بلکه نشانگر دینی است که به عنوان یک مادّهی امتحانی، متقاضی برای آن امتحان داده است. پس از مطالعهی شواهد کتبی توضیحات فوق الذکر، بیتالعدل اعظم تصمیم گرفتهاند که آن را بپذیرند و بر این اساس، به جوانان بهائی که در امتحانات کنکور امسال قبول شدهاند، توصیه مینمایند که به قید اسلام در کارنامه های نتایج خود اعتراض ننمایند و در صورت تمایل پس از انتخاب رشته، به نامنویسی در دانشگاه مورد علاقهی خود مبادرت ورزند. معهد اعلی از شما عزیزان میخواهند که دانشجویان عزیز بهائی را از این توصیه هر چه زودتر مطلع سازید..”

پیام دوم :  ۲۰۰۷-۰۹-۰۹   شماره فیش ۷۲۲

“ورود بهائیان با نوشت اسلام در فرم ثبت نام بلا مانع است :::

بیش از بیست سال است که دانشجویان بهائی عملاً نتوانسته اند به دانشگاه های ایران راه یابند زیرا تنها راه موجود برای آنان کتمان عقیده بود تا آنکه به دنبالۀ اقدامات هماهنگ وسیع بینالمللی از طرف دول مختلف، سازمان های مدنی، مؤسّسات آموزش عالی و افراد در سراسر جهان که نسبت به این موضوع ابراز نگرانی میکردند، نمایندگان دولت ایران توضیح دادند که ذکر دین در این اوراق اشاره به عقاید مذهبی دانشجو نیست بلکه اشاره به رشتۀمطالعات مذهبی او است که در آن امتحان می دهد.”

لینک سند : https://t.me/beitol_adl/116

۵ – موسسه آموزشی عالی بهایی پوششی است برای ایجاد یکی از نهاهای حکومت موازی توسط عوامل فرامنطقه ای در راستای برپایی حکومت بهایی

نکته دوم :

برای پاسخ به این سوال که : هدف از سناریوی بیت العدب برای طرح ممنوعیت ورود بهائیان به دانشگاه در ایران چیست ؟ ” باید گفت :

اولا : علت اصلی را سالها بعد عرفان ثابتی در شبکه ایران اینترنشال با شفافیت تمام اعلان کرد و آن ایجاد شهر موازی یا همان حاکمیت موازی در راستای رسیدن به اهداف نقشه های بیت العدل برای بر پایی حکومت بهایی و تصرف نهادهای قدرت در یک حاکمیت از راه ایجاد حکومت موازی  می باشد و یکی از این نهاد ها وزارت آموزش عالی است و نقش موسسه آموزش عالی بهایی دقیقا نهاد موازی با آموزش عالی بود البته بعد از سال ۱۳۶۶ پس از تاسیس این مرکز غیر قانونی که مدیریت آن تحت نهاد حاکمیتی فرامنطقه ای مستقر در کشور متخاصم نوسط  بیت العدل در اسرائیل تشکیلات بهایی افرادی مثل هاتف دوستار را از انگلستان به ایران منتقل کرد تا بنا بر اظهارات دخترش عضو محفل منچستر قائم به خدمت امر الله گردد و در سه نهاد بهزیستی و وزارت ارشاد و صدا و سیما نفوذ نماید

فیلم اول عرفان ثابتی پیرامون شهر موازی و مصداق آن شهر موازی  :

فیلم دوم عرفان ثابتی :

۶ – سوء استفاده از سناریوی ساختگی ممنوعیت ورود به دانشگاه در ایران توسط بیت العدل و ایجاد رانت و موقعیت تحصیلی ویژه برای بهائیان در ایران ( اعتبار مدارک تحصیلی بیهه در دانشگاههای طراز اول جهان و لیست این موسسات )

ثانیا ایجاد رانت و ویژه خواری برای اعضای این سازمان در ایران و ایجاد تبعیض فاحش برای حضور در حد اقل بیش از یکصد دانشگاه طراز اول جهانی بدون صرف هزینه سفر و اخذ ویزا وو زیرا با این مظلوم نمایی به بهانه ممنوعیت ورود به دانشگاههای ایران کلیه بهائیان با حضور مجازی در این شبکه موسسه آموزش عالی بهایی از امکانات ویژه ای برخوردار می شوند که سایر ایرانیان برای کسب مدرک فوق باید هزاران کیلومتر از وطن خود دور شوند با صرف هزینه های کلان تا به این مدارک دست یابند لذا لیست دانشگاههایی که مدرک تحصیلی این دانشگاهها در آن معتبر است را ملاحظه فرمایید و به این بازی کثیف بیت العدل نظاره گر باشید

لینک مستندات : https://bihe.org/international-recognition/  👉👉👉

International Recognition

Since its inception more than three and half decades ago, BIHE and its graduates have cherished the ambition for formal accreditation of its programs by official, reliable, and credible accreditation agencies. The belief that such accreditation would open more opportunities for further education and employment for its graduates fuels this ambition. To this end, during the past years, BIHE, both nationally and internationally, has implemented and followed various measures abroad.

It should be noted that the accreditation of BIHE degrees is not simply a matter of satisfying standards, requirements, qualifications, and quality assurance procedures, the default route for accreditation of any normal university degree. Due to the very particular and unnatural situation of the Bahá’í community and BIHE in Iran, this normal avenue has been blocked. International protocols precondition any accreditation on recognition of the university in its home country by its government. In case of BIHE, due to the evident, systematic oppression of the Bahá’í community in Iran, the government not only refuses to recognize BIHE, but even attacks and arrests its staff and attempts to shut down its operations. The Iranian Ministry of Education even refuses to recognize the credentials of those BIHE graduates who have been awarded masters or doctoral degrees by prestigious universities abroad and returned to Iran, with the excuse that their first degree is not recognized.

Due to this constitutional obstacle, many accreditation authorities and institutions fail to even start an assessment process. However, these accreditation bodies admit that the quality and the content of the BIHE programs, and the success of its graduates both in admission to and graduation from top universities in Europe and North America and in their careers in academia or industry, confirm the high academic standards of BIHE programs and the knowledge and skills of its graduates. This realization has motivated some of these accreditation bodies to invite universities and employers to assess BIHE graduates on a case-by-case basis and accept them at their own discretion. In fact, many universities worldwide do accept BIHE graduates in this manner as they have sufficient knowledge of BIHE’s work to feel assured of the ability of students to progress successfully.

BIHE records at least 115 universities worldwide that have accepted BIHE undergraduate and master’s degree as a basis for admission. Here is the list of these universities:

به رسمیت شناختن بین المللی

BIHE و فارغ التحصیلان آن از زمان آغاز به کار خود بیش از سه و نیم دهه پیش، جاه طلبی برای اعتباربخشی رسمی برنامه های خود توسط آژانس های رسمی، قابل اعتماد و معتبر را گرامی داشته اند. این باور که چنین اعتباری فرصت های بیشتری را برای تحصیلات بیشتر و اشتغال برای فارغ التحصیلان خود باز می کند، به این جاه طلبی دامن می زند. به همین منظور طی سال های گذشته، BIHE در سطح ملی و بین المللی اقدامات مختلفی را در خارج از کشور اجرا و دنبال کرده است.

لازم به ذکر است که اعتباربخشی مدارک BIHE صرفاً با رعایت استانداردها، الزامات، صلاحیت ها و رویه های تضمین کیفیت، مسیر پیش فرض اعتباربخشی هر مدرک دانشگاهی عادی نیست. به دلیل شرایط بسیار خاص و غیرطبیعی جامعه بهائی وBIHE در ایران، این خیابان عادی مسدود شده است. پروتکل‌های بین‌المللی هر گونه اعتبار بخشی را برای به رسمیت شناختن دانشگاه در کشور خود توسط دولت آن شرط می‌کنند. در مورد BIHE، به دلیل ظلم آشکار و سیستماتیک جامعه بهائی در ایران، دولت نه تنها از به رسمیت شناختن BIHE امتناع می ورزد، بلکه حتی به کارکنان آن حمله می کند و دستگیر می کند و تلاش می کند تا فعالیت های آن را تعطیل کند. وزارت آموزش و پرورش ایران حتی از به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان BIHE که توسط دانشگاه های معتبر خارج از کشور مدرک فوق لیسانسیا دکترا دریافت کرده اند و به ایران بازگردانده شده اند، به بهانه اینکه مدرک اول آنها به رسمیت شناخته نمی شود، خودداری می کند.

به دلیل این مانع قانون اساسی، بسیاری از مراجع و موسسات اعتبارسنجی حتی از شروع یک فرآیند ارزیابی بازمانده اند. با این حال، این نهادهای اعتباربخشی اذعان می‌کنند که کیفیت و محتوای برنامه‌های BIHE و موفقیت فارغ‌التحصیلان آن هم در پذیرش و هم فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های برتر اروپا و آمریکای شمالی و در حرفه‌های آکادمیکیا صنعتی، مؤید سطح بالای علمی است. استانداردهای برنامه های BIHE و دانش و مهارت های فارغ التحصیلان آن. این درک برخی از این نهادهای اعتباربخشی را برانگیخته است تا از دانشگاه ها و کارفرمایان دعوت کنند تا فارغ التحصیلان BIHE را به صورت موردی ارزیابی کنند و آنها را به صلاحدید خود بپذیرند. در واقع، بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان فارغ‌التحصیلان BIHE را به این روش می‌پذیرند، زیرا دانش کافی از کار BIHE دارند تا از توانایی دانشجویان برای پیشرفت موفقیت‌آمیز اطمینان داشته باشند.

BIHE حداقل ۱۱۵ دانشگاه را در سراسر جهان ثبت کرده است که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد BIHE را به عنوان پایه پذیرش پذیرفته اند. لیست این دانشگاه ها به شرح زیر است:

  • Harvard University, USA دانشگاه هاروارد
  • Yale University, USA دانشگاه یِیل
  • University of California, Berkeley, USA دانشگاه کالیفرنیا – برکلی
  • Columbia, USA دانشگاه کلمبیا
  • University of Chicago, USA دانشگاه شیکاگو
  • Johns Hopkins University, USA دانشگاه جان هاپکینز
  • The University of Texas at Austin, USA دانشگاه تکزاس در آوستین
  • Illinois Institute of Technology, USA انستیتو تکنولوژی ایلی نویز
  • Indiana University, USA دانشگاه ایندیانا
  • Boston University, USA دانشگاه بوستون
  • University of Kentucky, USA دانشگاه کنتاکی
  • Saint Joseph’s University, USA دانشگاه سنت جوزف  (سان خوزه)
  • Clemson University, USA دانشگاه کلمسون
  • New Jersey Institute of Technology, USA انستیتو تکنولوژی نیوجرسی
  • Ball State University, USA دانشگاه ایالتی بال
  • University of Utah, USA دانشگاه یوتا
  • California State University, Fullerton, USA دانشگاه ایالتی کالیفورنیا- فولرتون
  • The University of Texas at Arlington, USA دانشگاه تکزاس در آرلینگتون
  • University of Missouri, Kansas City, USA دانشگاه میسوری، کانزاس سیتی
  • San Jose State University, USA    دانشگاه ایالتی سان جوزه
  • The University of New Mexico, USA دانشگاه نیو مکزیکو
  • Temple University, USA دانشگاه تِمپِل
  • Drexel University, USA دانشگاه دِرِکسل
  • University of South Carolina, USA دانشگاه کارولینای جنوبی
  • Mercer University, USA دانشگاه مِرسِر
  • Portland State University, USA دانشگاه ایالتی پورتلند
  • Northeastern Illinois University, USAدانشگاه ایلی نویز، نورت ایسترن
  • University of Louisville, USA دانشگاه لوییز ویل
  • Pacific Lutheran University, USA دانشگاه پاسیفیک لوتران

دانشگاه های کانادا

  • Queens University, Canadaدانشگاه کویینز
  • University of British Columbia, Canadaدانشگاه بریتیش کلمبیا
  • Carleton University, Canadaدانشگاه کارلِتون
  • University of Manitoba, Canada دانشگاه مانیتوبا
  • Concordia University, Canada دانشگاه کونکوردیا
  • University of Ottawa, Canadaدانشگاه اوتاوا
  • McGill University, Canadaدانشگاهمک گیل
  • University of Waterloo, Canadaدانشگاه واترلو

دانشگاه های هندوستان

  • Delhi University, Indiaدانشگاه دهلی
  • Jawaharlal Nehru University, Indiaدانشگاه جواهر لعل نهرو
  • University of Pune, Indiaدانشگاهپونا
  • Indian Institute of Information Technology, Indiaانستیتو تکنولوژی اطلاعات هندی
  • International Institute of Information Technology (I Square IT), Indiaانستیتو تکنولوژی اطلاعات بین المللی
  • Bangalore University, Indiaدانشگاه بنگلور

دانشگاه های انگلستان

  • University of Cambridge دانشگاه کمبریج
  • University of Oxfordدانشگاه آکسفورد
  • University College London( UCL), UK دانشگاه کالج لندن
  • Birkbeck College, University of London, UK کالج بِرک بِک، دانشگاه لندن
  • University of Bristol, UKدانشگاه بریستول
  • University of Bath, UKدانشگاه باث
  • Durham University, UKدانشگاه دورهام
  • University of St Andrews, UKدانشگاه سنت آندروز
  • The University of Edinburgh, UKدانشگاه ادینبورگ
  • The University of Manchester, UKدانشگاه منچستر
  • The University of Warwick, UKدانشگاه وارویک
  • Lancaster University, UKدانشگاه لنکستر
  • Loughborough University, UKدانشگاهلافبورو
  • University of Exeter, UKدانشگاه اِکستر
  • University of York, UKدانشگاه یورک
  • University of Sussex, UKدانشگاه ساسکس
  • University of Nottingham, UKدانشگاه ناتینگهام
  • University of Sheffield, UKدانشگاه شفیلد
  • University of Birmingham, UKدانشگاه بیرمنگام
  • University of Liverpool, UKدانشگاه لیورپول
  • University of Surrey, UKدانشگاه سوری
  • Heriot-Watt University, UKدانشگاه هریوت وات
  • Aston University, UKدانشگاهآستون
  • University of Kent, UK ٰدانشگاه کِنت
  • Queen Mary University of London, UKدانشگاه ملکه ماری لندن
  • City University London, UKدانشگاه سیتی لندن
  • University of West England, UKدانشگاه وست انگلند
  • Salford University, UKدانشگاه سالفورد
  • University of Leicester, UKدانشگاهلِیسِستر
  • School of Oriental and African Studies (SOAS), UK مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی
  • University of Dundee, UKدانشگاه دوندی
  • London Metropolitan University, UKدانشگاهمتروپولیتن لندن
  • Anglia Ruskin University, UKدانشگاه آنگلیا راسکین

دانشگاه جمهوری ایرلند

  • University of Limerick, Republic of Irelandدانشگاه لیمِریک، جمهوری ایرلند

دانشگاه های نروژ

  • Oslo University, Norwayدانشگاه اُسلو
  • Norwegian School of Theology, Norwayمدرسه تکنولوژی نوروژی

دانشگاه فنلاند

  • University of Jyvaskyla, Finlandدانشگاه جایواسکایلا

دانشگاه های فرانسه

  • Université d’Orléans,Franceدانشگاه اورلئان
  • Université Pierre & Marie Curie,Franceدانشگاهپی یر و ماری کوری
  • Jean Monnet University,Franceدانشگاه ژان مونه

دانشگاه های هلند

  • Delft University of Technology(TU Delft), Netherlandsدانشگاه تکنولوژی دِلفت
  • Eindhoven University of Technology, Netherlandsدانشگاهتکنولوژی اِیندووِن

دانشگاه های آلمان

  • Karlsruhe Institute of Technology, Germanyانستیتو تکنولوژی کارلسروهه
  • University of Bonn,Germany دانشگاه بن
  • University of Kaiserslautern, Germanyدانشگاهکایزرسلاترن
  • Darmstadt University of Technology, Germanyدانشگاه تکنولوژی دارمشتات
  • University of Bayreuth, Germanyدانشگاه بیروت
  • University of Passau, Germanyدانشگاه پاسوا
  • Technical University of Berlin(TU Berlin), Germanyدانشگاهتکنولوژی برلین

دانشگاه ایتالیا

  • University of Pisa, Italyدانشگاهپیزا

دانشگاه اتریش

  • ​Vienna University of Technology, Austriaدانشگاهتکنولوژی وین

دانشگاهپرتقال

  • University of Minho, Portugalدانشگاه مینهو

دانشگاه یونان

  • National Technical University of Athens, Greeceدانشگاهملی فنی آتن

دانشگاه لوکزامبورگ

  • University of Luxembourg, Luxembourgدانشگاه لوکزامبورگ

دانشگاه های استرالیا

  • The University of Adelaide, Australiaدانشگاه آدلاید
  • University of Wollongong, Australiaدانشگاه ولونگونگ
  • University of Technology, Sydney, Australiaدانشگاه تکنولوژی یدنی
  • University of South Australia, Australiaدانشگاهاسترالیای جنوبی

دانشگاهزلاند نو

  • Victoria University of Wellington, New Zealandدانشگاه ویکتوریا ولینگتون

Several universities (in USA and Australia), and certain accreditation organizations (in USA, South Africa, Norway, UK) have recognized all or some BIHE degrees. The list of these universities and institutions are presented here.

Evaluation Services Inc. (ESI) in the USA has evaluated and recognized BIHE credentials at both undergraduates and postgraduate levels in all programs

National Council of Examiners for Engineering and Surveying (NCEES) in the USA has verified the BIHE’s engineering programs since 2017.

  • The Academic Credentials Evaluation Institute (ACEI)
  • ABE UK has endorsed BIHE vocational programs
  • SAQA (South African Qualification Authority)

Following universities and schools have recognized BIHE’s programs:

  • The Harvard Graduate School of Education, USA
  • Stanford Medical School, USA
  • The University at Buffalo, School of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences, USA
  • Texas A&M University, USA
  • Oakland University, USA
  • University of Michigan, USA
  • Case Western Reserve University, USA
  • University of San Francisco, USA
  • California State University, Long Beach, USA
  • Graduate College of The University of Iowa, USA
  • Pacific University, USA
  • Bond University, Australia

While the efficacy and the quality of the education provided at BIHE speaks for itself through performance of its graduates in different walks of life, and every year new institutions around the world appreciate this fact and react accordingly, this matter remains a challenge for many BIHE graduates, not only for admission in post-graduate programs, but also in immigration, employment, career development, and professional examination, chartership, and licensing.

Since 2007 BIHE has been a member of OEGlobal (previously known as OCW), making it the first institution in Iran to be involved in developing, implementing, and supporting open education – the worldwide movement to publish academic course materials online and make them widely available to everyone.

Through OEGlobal, educators improve courses and curricula, making their schools more effective; students find additional resources to help them succeed; and independent learners enrich their lives and use the content to tackle some of our world’s most difficult challenges, including sustainable development and climate change. It unleashed the global open sharing movement, helping to pave the way for the worldwide phenomenon of open digital learning.

چندین دانشگاه (در ایالات متحده آمریکا و استرالیا) و سازمان های اعتباربخشی خاص (در ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی، نروژ، انگلستان) تمام یا برخی از مدارک BIHE را به رسمیت شناخته اند. لیست این دانشگاه ها و موسسات در اینجا ارائه شده است.

Evaluation Services Inc. (ESI) در ایالات متحده مدارک BIHE را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در همه برنامه ها ارزیابی و به رسمیت شناخته است.

شورای ملی ممتحنان مهندسی و نقشه برداری (NCEES) در ایالات متحده، برنامه های مهندسی BIHE را از سال ۲۰۱۷ تأیید کرده است.

  • موسسه ارزیابی مدارک تحصیلی (ACEI)
  • ABE UK برنامه های حرفه ای BIHE را تایید کرده است
  • SAQA (مرجع صلاحیت آفریقای جنوبی)

دانشگاه ها و مدارس زیر برنامه های BIHE را به رسمیت شناخته اند:

  • دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد، ایالات متحده
  • دانشکده پزشکی استنفورد، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه بوفالو، دانشکده داروسازی و علوم دارویی، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه تگزاس A&M، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه اوکلند، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه میشیگان، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه کیس وسترن رزرو، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ، ایالات متحده آمریکا
  • کالج تحصیلات تکمیلی دانشگاه آیووا، ایالات متحده
  • دانشگاه اقیانوس آرام، ایالات متحده آمریکا
  • دانشگاه باند استرالیا

در حالی که اثربخشی و کیفیت آموزش ارائه شده در BIHE از طریق عملکرد فارغ التحصیلان آن در اقشار مختلف زندگی خود را نشان می دهد، و هر ساله موسسات جدید در سراسر جهان این واقعیت را درک می کنند و بر اساس آن واکنش نشان می دهند، این موضوع همچنان چالشی برای بسیاری از فارغ التحصیلان BIHE است. ، نه تنها برای پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی، بلکه در زمینه های مهاجرت، اشتغال، توسعه شغلی، و آزمون حرفه ای، اجاره نامه و صدور مجوز.

از سال ۲۰۰۷ BIHE به عضویتOEGlobal (که قبلاً با نام OCW شناخته می‌شد) بوده و آن را به اولین مؤسسه در ایران تبدیل کرده است که در توسعه، اجرا و حمایت از آموزش آزاد مشارکت دارد – جنبش جهانی برای انتشار مطالب درسی دانشگاهی به صورت آنلاین و در دسترس قرار دادن آنها به طور گسترده. به همه.

از طریقOEGlobal، مربیان دوره ها و برنامه های درسی را بهبود می بخشند و مدارس خود را موثرتر می کنند. دانش آموزان منابع بیشتری برای کمک به موفقیت پیدا می کنند. و یادگیرندگان مستقل زندگی خود را غنی می کنند و از محتوا برای مقابله با برخی از دشوارترین چالش هایجهان ما از جمله توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی استفاده می کنند. این جنبش جهانی به اشتراک گذاری باز را راه اندازی کرد و به هموار کردن راه برای پدیدهیادگیری دیجیتال باز در سراسر جهان کمک کرد.

اصل مطالب بدون ترجمه :

International Recognition

Since its inception more than three and half decades ago, BIHE and its graduates have cherished the ambition for formal accreditation of its programs by official, reliable, and credible accreditation agencies. The belief that such accreditation would open more opportunities for further education and employment for its graduates fuels this ambition. To this end, during the past years, BIHE, both nationally and internationally, has implemented and followed various measures abroad.

It should be noted that the accreditation of BIHE degrees is not simply a matter of satisfying standards, requirements, qualifications, and quality assurance procedures, the default route for accreditation of any normal university degree. Due to the very particular and unnatural situation of the Bahá’í community and BIHE in Iran, this normal avenue has been blocked. International protocols precondition any accreditation on recognition of the university in its home country by its government. In case of BIHE, due to the evident, systematic oppression of the Bahá’í community in Iran, the government not only refuses to recognize BIHE, but even attacks and arrests its staff and attempts to shut down its operations. The Iranian Ministry of Education even refuses to recognize the credentials of those BIHE graduates who have been awarded masters or doctoral degrees by prestigious universities abroad and returned to Iran, with the excuse that their first degree is not recognized.

Due to this constitutional obstacle, many accreditation authorities and institutions fail to even start an assessment process. However, these accreditation bodies admit that the quality and the content of the BIHE programs, and the success of its graduates both in admission to and graduation from top universities in Europe and North America and in their careers in academia or industry, confirm the high academic standards of BIHE programs and the knowledge and skills of its graduates. This realization has motivated some of these accreditation bodies to invite universities and employers to assess BIHE graduates on a case-by-case basis and accept them at their own discretion. In fact, many universities worldwide do accept BIHE graduates in this manner as they have sufficient knowledge of BIHE’s work to feel assured of the ability of students to progress successfully.

Acceptance
Recognition
Membership

BIHE records at least 115 universities worldwide that have accepted BIHE undergraduate and master’s degree as a basis for admission. Here is the list of these universities:

Harvard University, USA
Yale University, USA
University of California, Berkeley, USA
Columbia University, USA
University of Chicago, USA
Johns Hopkins University, USA
The University of Texas at Austin, USA
Illinois Institute of Technology, USA
Indiana University, USA
Boston University, USA
University of Kentucky, USA
Saint Joseph’s University, USA
Clemson University, USA
New Jersey Institute of Technology, USA
Ball State University, USA
University of Utah, USA
California State University, Fullerton, USA
The University of Texas at Arlington, USA
University of Missouri, Kansas City, USA
San Jose State University, USA
The University of New Mexico, USA
Temple University, USA
Drexel University, USA
University of South Carolina, USA
Mercer University, USA
Portland State University, USA
Northeastern Illinois University, USA
University of Louisville, USA
Pacific Lutheran University, USA
Queens University, Canada
University of British Columbia, Canada
Carleton University, Canada
University of Manitoba, Canada
Concordia University, Canada
University of Ottawa, Canada
McGill University, Canada
University of Waterloo, Canada
Delhi University, India
Jawaharlal Nehru University, India
University of Pune, India
Indian Institute of Information Technology, India
International Institute of Information Technology (I Square IT), India
Bangalore University, India
University of Cambridge
University of Oxford
University College London( UCL), UK
Birkbeck College, University of London, UK
University of Bristol, UK
University of Bath, UK
Durham University, UK
University of St Andrews, UK
The University of Edinburgh, UK
The University of Manchester, UK
The University of Warwick, UK
Lancaster University, UK
Loughborough University, UK
University of Exeter, UK
University of York, UK
University of Sussex, UK
University of Nottingham, UK
University of Sheffield, UK
University of Birmingham, UK
University of Liverpool, UK
University of Surrey, UK
Heriot-Watt University, UK
Aston University, UK
University of Kent, UK
Queen Mary University of London, UK
City University London, UK
University of West England, UK
Salford University, UK
University of Leicester, UK
School of Oriental and African Studies (SOAS), UK
University of Dundee, UK
London Metropolitan University, UK
Anglia Ruskin University, UK
University of Limerick, Republic of Ireland
Oslo University, Norway
Norwegian School of Theology, Norway
University of Jyvaskyla, Finland
Université d’Orléans,France
Université Pierre & Marie Curie,France
Jean Monnet University,France
Delft University of Technology(TU Delft), Netherlands
Eindhoven University of Technology, Netherlands
Karlsruhe Institute of Technology, Germany
University of Bonn,Germany
University of Kaiserslautern, Germany
Darmstadt University of Technology, Germany
University of Bayreuth, Germany
University of Passau, Germany
Technical University of Berlin(TU Berlin), Germany
University of Pisa, Italy
​Vienna University of Technology, Austria
University of Minho, Portugal
National Technical University of Athens, Greece
University of Luxembourg, Luxembourg
The University of Adelaide, Australia
University of Wollongong, Australia
University of Technology, Sydney, Australia
University of South Australia, Australia
Victoria University of Wellington, New Zealand

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.