سانسور منابع امری ( آثار بهاء الله – عبد البهاء – شوقی – پیامهای بیت العدل ) توسط بیت العدل

مورد اول :

 

⛔️📕⛔️سانسور ۹۰ درصدی آثار باب و بهاء الله وو !

📚سران بهائیت ادعا می کنند باب (نقطه اولی) بیش از ۲۲۰ اثر دارد که تنها یک اثر ایشان توسط بیت العدل منتشر شده و ما بقی بصورت آکبند در بیت العدل نگهداری می شود. البته هنوز هم بعد از ۱۷۰ سال نتوانسته اند تناقضات و ایرادات آن فقط یک اثر را توجیه و حل و فصل کنند.

باید دید سران بیت العدل از چه چیزی می ترسند که بقیه آثار باب را منتشر نمی کنند؟!

⏪این در حالیست که یکی از تعالیم و شعارهای بهائیت، تحری حقیقت است که بیشتر به شعاری توخالی ماند که تنها نام آن را یدک می کشند اما هیچ تحری در مورد دیگر آثار باب صورت نگرفته و نمی گیرد.
آیا برای تحری حقیقت، راهی غیر از مطالعه کتب و آثار شخص ادعا کننده وجود دارد؟

و جالبتر اینکه دکتر حبیب ریاضتی که از سران بهائیت است در پایان این کلیپ می گوید:

⚡️الان کسی دقیقا نمیدونه در بهائیت چه خبره!!!⚡️

 

 

مورد دوم :

 

 

ادامه لینک بالا

چون بسیاری از آثار مبارکه هنوز در دسترس نیست، آنچه در این ایّام در زمینۀ افکار و عقاید دیانت بهائی بیان می شود طبیعتاً مبتنی بر موادِّ منشور است و بی شکّ انتشار آثار دیگر نه تنها زوایای آنچه را که امروز مبهم است روشن خواهد نمود بلکه امکان مطالعۀ تحوّلات آراء مختلفه را در آثار و ادوار مختلفه به محقّق آثار بهائی خواهد داد. با آنکه تحقیق دقیق و همه جانبه در آثار مبارکه باید مبتنی بر تحلیل و مقایسه آثار و بر اساس امّهات آنها باشد امّا عدم دسترسی کامل به آنها نباید مانع از شروع تحقیق گردد. موکول کردن تحقیقات به زمانی که همۀ آثار مبارکه در دسترس قرار گیرد امری غیر عملی و نسنجیده است. باید بر اساس مطالب موجود تحقیق را آغاز نمود و تکمیل تدریجی تحقیقات را که لازمۀ هر نوع تحقیقی است موکول به نشر و جمع آوری آثار دیگر نمود.

https://ahdvamisagh.org/node/250

 

مورد سوم :

 

💠 بیت العدل هم اعتراف می کند که بسیاری از آثار بهائی انتشار نیافته است .
ناگفته پیداست که بهائیت بسیار ناگفته ها دارد ! شاید در آثار نشر نیافته دلیل انسانیت سیاسی-تشکیلاتی بهائیت و سکوت در برابر ۴۰۰۰ کودک کشته شده فلسطینی توسط اسرائیل ، نهفته باشد .
اخبار امری سال ۱۳۴۳ .

از آثار عظیم امر بهائی فقط قسمتی منتشر شده است هنوز سالیان دراز فرصتهای بسیاری لازم است تا کلیه این آثــــــــار گرانبها انتشار یابد و در دسترس همگان قرار گیرد . ونشر اما خوشبختانه در زمان ما نیز از آثار مبارکه ایکه طبع و نشـ شده مجموعه های متعددی میتوان یافت و اکنون در این قسمت آثار منتشره نازله از قلم اعلى وکلک مبارک حضرت عبد البهاء و حضرت ولی امرالله بطور فهرست ذکر میشود و انشاء الله در شماره های آینده اخبار امری به تفصیل درباره معرفی آثار مبارکه و کتب مولفین و نویسندگان بهائی در همین ستون مطالبی باستحضار خوانندگان عزیز خواهیم رساند

 

نمونه هایی از آثار بها الله که در منابع امری از آنها یاد شده است ولکن اصل اثر بها الله منتشر نشده است

 

نمونه اول :

متن زیر از لوحی نقل شده است که در هیچ یک از آثار منتشر شده بهاء الله موجود نمی باشد

گنج شایگان ص ۷۸

 

 

مورد دوم :

گنج شایگان ص ۷۹ از مجموعه الواح قزوین ( این منبع هم هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته است

 

 

مورد سوم :

مائده آسمانی جلد ۴ صفحه ۳۵۳ از اشراق خاوری مطلب مربوط به طاهره قره العین از منبعی نقل شده است که نام آن مشخص نیست و این متن بهاء الله در هیچ منبع رسمی بیت العدل منتشر نشده است

 

موزد بعدی :

💠 تطبیق دو چاپ گنجینه حدود و احکام و حذف باب ۷۶ در چاپهای بعدی که در موضوع طرد می باشد

بیت العدل لطفا پاسخ دهد چرا احکام طرد را سانسور کرده است ؟

 

 

متن اصل صفحات سانسور شده :

✅ یکی از احکام جنجالی در منابع بهائی حکم طرد است چون این حکم با ادعای تحری حقیقت سازگاری ندارد بهائیان خود به وجود چنین تناقض هایی پی برده و به سرپوش نهادن و سانسور نمودن مدارک فوق اقدام کرده اند. نمونه این کارها را می توان در حذف نمودن باب ۷۶ گنجینه ی حدود و احکام چاپ های جدید که در نهی از معاشرت و تکلم با منفصلین روحانی بوده و حاوی مدارک اخیر نیز بوده است، مشاهده کرد. غافل از آن که با این ماست مالی ها چهره سیاه رهبران بهائی سفید نخواهد شد. باب ۷۶ در نسخه طبع طهران سنه ۱۰۹ بدیع مطابق ۱۳۳۱ شمسی ، صفحات ۳۶۹ تا ۳۷۳ را شامل می شود. ۱

 

 

مورد بعدی :

✖️
سندی دیگر از خیانت بیت العدل به بهاء الله :

یکی از سخنان جنجالی بهاء الله ادعای خداوندی و الله بودن وی می باشد که در جملات زیر شاهد آن هستیم چنانچه ملا حظه می گردد در چاپ دوم کتاب که در سال ۱۹۶۴ چاپ گردیده است لفظ ” انا ” آمده اما در چاپ سوم بسال ۱۹۹۶ ” انا ” بخاطر انتقادات گسترده علیه بیت العدل و مبلغین آن با گستاخی تمام ب برای فرار از پاسخگوئی لفظ ” انا ” را تبدیل به ” ان ” گردیده است

” ان استمع ما یوحی من شطر البلاء علی بقعه المحنه و الابتلاء من سدره القضاء انّه لااله الّا انا المسجون الفرید …
بشنو آن چه را که وحی می شود از مصدر بلا بر زمین غم و اندوه از سدره قضا بر این که خدایی نیست جز من زندانی بی همتا ! ”

نظر شما در مورد این مطلب :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.