پاسخ به یک شبهه: مگر شیعیان منتظر یک حکومت دینی جهانی نیستند؟
بخش شانزدهم مقاله ی معرفی تشکیلات بهایی برای اندیشمندان ایرانی
ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر بهائیت را به دلیل دنبال کردن مسیری جهت رسیدن به حکومت جهانی از نوع دینی بر پایه احکام کتاب اقدس مورد مذمت قرار میدهید، در باور شیعیان و دیگر مسلمانان یا حتی شاید بتوان گفت تمامی پیروان ادیان الهی، همه منتظر موعودی هستند که حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد داد. چرا دیگران را مورد مذمت قرار نمیدهید؟ چرا به شیعیان این ایراد را وارد نمیدانید؟
ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر بهائیت را به دلیل دنبال کردن مسیری جهت رسیدن به حکومت جهانی از نوع دینی بر پایه احکام کتاب اقدس مورد مذمت قرار میدهید، در باور شیعیان و دیگر مسلمانان یا حتی شاید بتوان گفت تمامی پیروان ادیان الهی، همه منتظر موعودی هستند که حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد داد. چرا دیگران را مورد مذمت قرار نمیدهید؟ چرا به شیعیان این ایراد را وارد نمیدانید؟
پاسخ بسیار روشن است. وعدهی حکومت واحد جهانی که به دست موعود الهی تحقق خواهد یافت، موضوعی نیست که هیچ شیعه یا مسلمانی آن را انکار نماید. این که بندگان صالح خداوند متعال، زمین را به ارث میبرند، وعدهای است که در تمام کتب آسمانی مطرح گردیده است. از کتاب زبوری که هم اکنون در دسترس بشر قرار دارد تا قرآن کریم؛ همه و همه به این موضوع به صورت بسیار روشن تصریح مینمایند.
پس چرا بهائیان را به خاطر دنبال کردن این هدف، مورد مذمت قرار میدهید؟
پاسخ این است که فعالیتهای بهائیان چند اشکال اساسی دارد.
اول این که بر اساس مدارکی که پیش از این تقدیم گردید، بهائیت یک باور و عقیده نیست. بلکه حزب و تشکیلاتی است که افراد به عضویت آن در میآیند. پوشش باور و عقیده، ابزاری است که در تبلیغات از آن استفاده مینمایند و الا به هیچ وجه دین و باور و عقیده نیست.
دوم این که بهائیان و تشکیلات بهائی بر خلاف ادیان الهی و آسمانی، هدف نهایی خود را مخفی و انکار میکنند. اگر از مبلغین بهائی سوال کنید آیا شما دنبال تشکیل حکومت دینی و حکومت واحد جهانی هستید، به شدت این موضوع را انکار مینمایند. حتی خود را بسیار منزجر و بیزار از عبارت حکومت دینی نشان میدهند.
اما همان گونه که در نقشههای بیت العدل نیز مشاهده گردید، همین فرد بهائی در یک سیستم نظاممند و بر اساس نقشههای ابلاغی از سوی اسرائیل از ابزارهایی مثل سیستمهای آموزشی و دعا و نیایش برای دخول افواج و جذب نیرو استفاده میکند بدون این که حقیقت را در همان ابتدا مطرح نماید. مخاطب فرقهی بهائیت مثل سرکار خانم فائزه هاشمی، با وجود این که چند ماه در کنار بزرگترین مبلغین فارسی زبان بهائیت زندگی کرده، ولی هیچ اطلاعی از اهداف این باور ندارد. سرکار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی که حکومت دینی را برنمیتابد، اگر میدانست که هدف سرکار خانم فریبا کمال آبادی و دیگر اعضای گروه یاران، دستیابی به حکومت دینی در ایران و جهان است، شاید هیچ گاه جذب اخلاق به ظاهر زیبای آنان نمیشد. بیشک اگر سرکار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی از اهداف آنان اطلاع داشت، این چنین از آنان دفاع نمیکرد.
نه تنها در ایران بلکه در هر نقطه از این کره خاکی اگر بهائیان صداقت داشته باشند و با صراحت بگویند ما به دنبال براندازی حکومتها و تشکیل حکومت جهانی هستیم، بیشک با آنان برخوردهایی کاملا جدی صورت میپذیرد.
لذا تشکیلات بهائی و بهائیان هیچ شباهتی با ادیان الهی و آسمانی ندارند؛ اگر در ادیان آسمانی همه به آمدن موعود الهی امید دارند و به آن تصریح میکنند و سخن تشکیل حکومت واحد جهانی است، در بهائیت این هدف استراتژیک را مخفی نموده و هیچ گاه در تبلیغات خود سخنی از آن به میان نمیآورند؛ همان گونه که در مدت چند ماه زندگی در کنار سرکار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی، هیچ گاه چنین حقایقی را به اطلاع ایشان نرساندند.
و این از زشتترین تکنیکها و شیوههاست که مخاطب به بهانههای آموزشی و محیط زیست و … جذب تشکیلات شود و در تمام این مدت نیز هیچ سخنی از این اهداف و آرمانها به میان آورد نشود. هیچ گاه به مخاطب گفته نشود به منظور دخول افواج و جامعهسازی با هدف رسیدن به حکومت دینی، نیاز به جذب شما در تشکیلات بهائی داریم. این دقیقا بر خلاف آموزههای ادیان آسمانی است که از همان ابتدا او را متذکر وجود مقدس موعود الهی میکنند.