نقد ایقان بهاء الله
🔴نقد ایقان جلسه ۱ نقد ایقان :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه اول گروه پژوهشی در آئین بهایی:
آیا معجزه در باور فرد بهایی انحصار در کلمات است؟
https://telegram.me/naghdbahaiat/3042
🔴نقد ایقان جلسه ۲ نقد ایقان :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه دوم گروه پژوهشی در آئین بهایی:
آیا معجزه در باور فرد بهایی انحصار در کلمات است؟
https://telegram.me/naghdbahaiat/3044
🔴نقد ایقان جلسه ۳ نقد ایقان :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه سوم گروه پژوهشی در آئین بهایی:
آیا معجزه در باور فرد بهایی انحصار در کلمات است؟
https://telegram.me/naghdbahaiat/3046
🔴نقد ایقان جلسه ۴ نقد ایقان :
گروه پژوهشی در آئین بهایی: ایقان از دیدگاه بهائیان
مبنای ایمان نمی تواند قرار بگیرد چون از
منقولات است و تام نیست
https://telegram.me/naghdbahaiat/3048
🔴نقد ایقان جلسه ۵ :
گروه پژوهشی در آئین بهایی
ایقان از دیدگاه بهائیان
آیا فیض روح القدس در باور
آئین بهایی تام است یا خیر ؟
مهمان این هفته: استاد حسن ارشاد
https://telegram.me/naghdbahaiat/3050
🔴نقد ایقان جلسه ۶ :
گروه پژوهشی در آئین بهایی
ایقان از دیدگاه بهائیان
ادامه آیا فیض روح القدس در باور
آئین بهایی تام است یا خیر ؟ ۲
مهمان این هفته: استاد حسن ارشاد
https://telegram.me/naghdbahaiat/3052
🔴نقد ایقان جلسه ۷ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه هفتم
پیرامون : بسم ربنا العلی الاعلی
https://telegram.me/naghdbahaiat/3054
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۸ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه هشتم
پیرامون : بسم ربنا العلی الاعلی
https://telegram.me/naghdbahaiat/3056
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۹ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه نهم قسمت سوم پیرامون :
بسم ربنا العلی الاعلی
https://telegram.me/naghdbahaiat/3058
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۰ قسمت ۱ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه دهم قسمت اول پیرامون :
فی بیان انّ العباد لن یَصِلوا الی شاطئ بحرِ العرفانِ الاّ
بالانقطاع الصرف عن کلّ مَن فی السمواتِ و الارضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3060
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۰ قسمت ۲ :
نقد ایقان پژوهشی در ایقان؛ جلسه دهم قسمت دوم پیرامون :
فی بیان انّ العباد لن یَصِلوا الی شاطئ بحرِ العرفانِ الاّ
بالانقطاع الصرف عن کلّ مَن فی السمواتِ و الارضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3062
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۰ قسمت ۳ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه دهم قسمت سوم پیرامون :
فی بیان انّ العباد لن یَصِلوا الی شاطئ بحرِ العرفانِ الاّ
بالانقطاع الصرف عن کلّ مَن فی السمواتِ و الارضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3064
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۱ قسمت ۱ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه یازده قسمت اول پیرامون :
حاصل امر به انقطاع تقابل با تحری حقیقت است
https://telegram.me/naghdbahaiat/3067
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۱ قسمت ۲ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه یازده قسمت دوم پیرامون :
حاصل امر به انقطاع تقلید است
https://telegram.me/naghdbahaiat/3069
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۱ قسمت ۳ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه یازده قسمت سوم پیرامون :
حاصل امر به انقطاع تقابل با عقلانیت است
https://telegram.me/naghdbahaiat/3071
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۱ قسمت ۴ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه یازده قسمت چهارم پیرامون :
حاصل امر به انقطاع تقابل با عقلانیت است
https://telegram.me/naghdbahaiat/3073
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۲ قسمت ۱ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه دوازدهم قسمت اول پیرامون :
قرآن منادی حقیقی تحری حقیقت
https://telegram.me/naghdbahaiat/3075
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۲ قسمت ۲ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه دوازدهم قسمت دوم پیرامون :
قرآن منادی حقیقی تحری حقیقت
https://telegram.me/naghdbahaiat/3077
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۳ قسمت ۱ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۳ قسمت ۱ پیرامون :
قَدِّسُوا اَنفُسَکُم یا اَهلَ الاَرضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3079
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۳ قسمت ۲ :
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۳ قسمت ۲ پیرامون :
قَدِّسُوا اَنفُسَکُم یا اَهلَ الاَرضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3081
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۳ قسمت ۳:
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۳ قسمت ۳ پیرامون :
قَدِّسُوا اَنفُسَکُم یا اَهلَ الاَرضِ
https://telegram.me/naghdbahaiat/3083
—————————————————————-
🔴نقد ایقان جلسه ۱۴:
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۴ :
لعل تصلن
https://telegram.me/naghdbahaiat/3085
🔴نقد ایقان جلسه ۱۵:
سی و دومین کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهایی: پژوهشی در ایقان(۱۵) بررسی متن اصلی (۸): “جوهر این باب آنکه سالکین سبیل ایمان و طالبین کؤوس ایقان باید نفوس خود را از جمیع شئونات عرضیّه پاک و مقدّس نمایند، یعنی گوش را از استماع اقوال و قلب را از ظنونات متعلّقه به سُبُحات جلال و روح را از تعلّق به اسباب ظاهره و چشم را از ملاحظه کلمات فانیه
https://telegram.me/naghdbahaiat/3114
نقد ایقان؛ جلسه ۱۶ :
اگر عبد بخواهد اقوال و اعمال و افعال عباد را از عالِم و جاهل میزان معرفت حقّ و اولیای او قرار دهد هرگز به رضوان معرفت ربّ العزّه داخل نشود و به سر منزل بقا نرسد و از جام قُرب و رضا مرزوق نگردد .
از حسن ارشاد
https://telegram.me/naghdbahaiat/3150
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۷ قسمت دوم از حسن ارشاد ) :
نقض قاعده تقریر توسط بهاء الله در جمله زیر
اگر عبد بخواهد اقوال و اعمال و افعال عباد را از عالِم و جاهل میزان
معرفت حقّ و اولیای او قرار دهد هرگز به رضوان معرفت
ربّ العزّه داخل نشود …
https://telegram.me/naghdbahaiat/3194
https://www.balatarin.com/permlink/2016/8/15/4268594
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۸ قسمت سوم از حسن ارشاد
جمله زیر با ارجاع بهاء الله به اقوال علما در ایقان نفض شده است :
اگر عبد بخواهد اقوال و اعمال و افعال عباد را از عالِم و جاهل میزان
معرفت حقّ و اولیای او قرار دهد هرگز به رضوان معرفت
ربّ العزّه داخل نشود …
https://telegram.me/naghdbahaiat/3251
https://www.balatarin.com/permlink/2016/8/19/4272641
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۱۹ قسمت چهارم از حسن ارشاد
جمله زیر با ارجاع بهاء الله به اقوال علما در ایقان نفض شده است :
اگر عبد بخواهد اقوال و اعمال و افعال عباد را از عالِم و جاهل میزان
معرفت حقّ و اولیای او قرار دهد هرگز به رضوان معرفت
ربّ العزّه داخل نشود …
https://telegram.me/naghdbahaiat/3280
پژوهشی در ایقان؛ جلسه ۲۰ قسمت اول از حسن ارشاد
“ناظر به ایّام قبل شوید که چقدر مردم از اعالی و ادانی همیشه منتظر ظهورات احدیّه در هیاکل قدسیّه بوده اند به قسمی که در جمیع اوقات و اوان مترصّد و منتظر بودند و دعاها و تضرّع ها می نمودند که شاید نسیم رحمت الهیّه به وزیدن آید و جمال موعود از سرادق غیب به عرصه ظهور قدم گذارد. و چون ابواب عنایت مفتوح می گردید و غمام مکرمت مرتفع و شمس غیب از افق قدرت ظاهر می شد جمیع تکذیب می نمودند و از لقاء او که عین لقاءاللّه است احتراز می جستند چنانچه تفصیل آن در جمیع کتب سماویّه مذکور و مسطور است…..”
مهمان برنامه: استاد حسن ارشاد
سه شنبه ۲ شهریورماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://www.youtube.com/watch?v=rl6aBBVOSas&feature=youtu.be
https://telegram.me/naghdbahaiat/3289
موضوع چهل و یکمین کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهایی:
نقد ایقان ۲۱ و یک قسمت دوم
“ناظر به ایّام قبل شوید که چقدر مردم از اعالی و ادانی همیشه منتظر ظهورات احدیّه در هیاکل قدسیّه بوده اند به قسمی که در جمیع اوقات و اوان مترصّد و منتظر بودند و دعاها و تضرّع ها می نمودند که شاید نسیم رحمت الهیّه به وزیدن آید و جمال موعود از سرادق غیب به عرصه ظهور قدم گذارد. و چون ابواب عنایت مفتوح می گردید و غمام مکرمت مرتفع و شمس غیب از افق قدرت ظاهر می شد جمیع تکذیب می نمودند و از لقاء او که عین لقاءاللّه است احتراز می جستند چنانچه تفصیل آن در جمیع کتب سماویّه مذکور و مسطور است…..”
مهمان برنامه: استاد حسن ارشاد
یکشنبه ۷ شهریورماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/3340
https://www.youtube.com/watch?v=rT2R-dcWNS8&feature=youtu.be
موضوع چهل و چهارمین کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهایی:
نقد ایقان جلسه ۲۲ قسمت سوم
“اگر بر ابتلای انبیاء و علّت و سبب اعتراضات عباد بر آن شموس هویّه آگاه شوید بر اکثری از امور اطّلاع یابید و دیگر هر چه اعتراضات مردم را بر مشارق شموس صفات احدیّه بیشتر ملاحظه کنید در دین خود و امراللّه محکم تر و راسخ تر شوید…..”
مهمان برنامه: استاد حسن ارشاد
یکشنبه ۱۴شهریورماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://www.youtube.com/watch?v=CRw84ZqRRbA
https://telegram.me/naghdbahaiat/3477
نقد ایقان جلسه ۲۳
“اگر بر ابتلای انبیاء و علّت و سبب اعتراضات عباد بر آن شموس هویّه آگاه شوید بر اکثری از امور اطّلاع یابید و دیگر هر چه اعتراضات مردم را بر مشارق شموس صفات احدیّه بیشتر ملاحظه کنید در دین خود و امراللّه محکم تر و راسخ تر شوید…..”
https://www.balatarin.com/permlink/2016/9/11/4292190
https://www.youtube.com/watch?v=vkJORa5TukU&feature=youtu.be
https://telegram.me/naghdbahaiat/3522
نقد #ایقان ؛ جلسه ۲۴ قسمت پنجم صفحه ۳
( حسن ارشاد )
اگر بر ابتلای انبیاء و علّت و سبب اعتراضات عباد
بر آن شموس هویّه آگاه شوید بر اکثری از امور
اطّلاع یابید و دیگر هر چه اعتراضات مردم را بر مشارق
شموس صفات احدیّه بیشتر ملاحظه کنید در دین
خود و امراللّه محکم تر و راسخ تر شوید📚
https://telegram.me/naghdbahaiat/3573
https://www.youtube.com/watch?v=WPFZH4Y7YHs&feature=youtu.be
https://www.balatarin.com/permlink/2016/9/18/4297928
اگر بر ابتلای انبیاء و علّت و سبب اعتراضات عباد
https://telegram.me/naghdbahaiat/3603
———
نقد ایقان جلسه ۲۵ :
از جمله انبیاء نوح بود که نهصد و پنجاه سال نوحه نمود و عباد را به وادی ایمن روح دعوت فرمود و احدی او را اجابت ننمود. و در هر یوم به قدری ایذاء و اذیّت بر آن وجود مبارک وارد می آوردند که یقین بر هلاکت او می نمودند. و چه مراتب سخریّه و استهزاء و کنایه که بر آن حضرت وارد شد چنانچه می فرماید: “و کُلَّمَا مَرَّ عَلَیهِ مَلَأٌ مِن قَومِهِ سَخِرُوا مِنهُ قَالَ اِن تَسخَرُوا مِنَّا فَإنَّا نَسخَرُ مِنکُمْ کَمَا تَسخَرُونَ فَسَوفَ تَعلَمُونَ.”
مهمان برنامه: استاد حسن ارشاد
یکشنبه ۴ مهرماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/3630
———-
نقد ایقان جلسه ۲۶
و از جمله انبیاء #نوح بود که #نهصد_و_پنجاه سال #نوحه نمود و عباد را به وادی ایمن روح دعوت فرمود و احدی او را اجابت ننمود. و در هر یوم به قدری ایذاء و اذیّت بر آن وجود مبارک وارد می آوردند که یقین بر هلاکت او می نمودند. و چه مراتب سخریّه و استهزاء و کنایه که بر آن حضرت وارد شد چنانچه می فرماید: “و کُلَّمَا مَرَّ عَلَیهِ مَلَأٌ مِن قَومِهِ سَخِرُوا مِنهُ قَالَ اِن تَسخَرُوا مِنَّا فَإنَّا نَسخَرُ مِنکُمْ کَمَا تَسخَرُونَ فَسَوفَ تَعلَمُونَ.”
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
——————
نقد ایقان جلسه ۲۷ :
و از جمله انبیاء #نوح بود که #نهصد_و_پنجاه سال #نوحه نمود و عباد را به وادی ایمن روح دعوت فرمود و احدی او را اجابت ننمود. و در هر یوم به قدری ایذاء و اذیّت بر آن وجود مبارک وارد می آوردند که یقین بر هلاکت او می نمودند. و چه مراتب سخریّه و استهزاء و کنایه که بر آن حضرت وارد شد چنانچه می فرماید: “و کُلَّمَا مَرَّ عَلَیهِ مَلَأٌ مِن قَومِهِ سَخِرُوا مِنهُ قَالَ اِن تَسخَرُوا مِنَّا فَإنَّا نَسخَرُ مِنکُمْ کَمَا تَسخَرُونَ فَسَوفَ تَعلَمُونَ.”
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲ آبان ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/3807
———-
موضوع #شصت_و_هفتمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهایی:
نقد ایقان جلس ۲۸
☝️✴️ #امتحانات الهیّه همیشه در ما بین عباد او بوده و خواهد بود تا #نور از ظلمت و #صدق از کذب و #حقّ از باطل و #هدایت از ضلالت و #سعادت از شقاوت و خاراز #گل ممتاز و معلوم شود. چنانچه فرمود: “#الم اَحَسِبَ النَّاسُ اَن یُترکُوا اَن یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُم لا یُفتَنُونَ.”✴️
✴️و بعد از #نوح جمال #هود از مَشرق ابداع مُشرق شد و قریب #هفتصد سنه اَوازید به اختلاف #اقوال، مردم را به رضوان قرب ذی الجلال دعوت نمود. و چه مقدار #بلایا که به مثل غیث هاطل بر آن حضرت بارید تا آنکه کثرت دعوت سبب کثرت #اعراض شد و شدّت اهتمام علّت شدّت اغماض گردید. “#وَ لا یَزیدُ الکَافِرینَ کُفْرُهُم إلّا خَسَاراً. ” ✴️
قالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَکَ مِنْ بَعْدِکَ وَ أَضَلَّهُمُ السَّامِرِیُّ طه (۸۵)
وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّهً یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ یَوْمَ الْقِیامَهِ لا یُنْصَرُونَ قصص(۴۱)
https://telegram.me/naghdbahaiat/3840
———-
نقد ایقان جلسه ۲۹
و بعد هیکل صالحی از رضوان #غیبی معنوی قدم بیرون نهاد و عباد را به شریعه قرب باقیه دعوت نمود و صد سنه اَو ازید امر به اوامر الهی و نهی از مناهی می فرمود، ثمری نبخشید و اثری ظاهر نیامد. و چند مرتبه #غیبت اختیار فرمود. با آنکه آن جمال ازلی ناس را جز به مدینه احدیّه دعوت نمی نمود.”
https://telegram.me/naghdbahaiat/3917
———–
نقد ایقان جلسه ۳۰
الف :
ایقان صفحه ۶ : و بعد هیکل صالحی از رضوان غیبی معنوی قدم بیرون نهاد و عباد را به شریعه قرب باقیه دعوت نمود و صد سنه اَو ازید امر به اوامر الهی و نهی از مناهی می فرمود، ثمری نبخشید و اثری ظاهر نیامد. و چند مرتبه غیبت اختیار فرمود.
ب :
تعارض نظر باب و بهاء الله پیرامون نواب اربعه در غیبت صغری
ج :
چرا بهاء الله چهار نفر از حروف حی باب را واجد اتهامات زیر می دانست ؟ :
۱ – قاتل اصلی باب
۲ – جعل سند
۳ – جعل هویت فرد بی هویت
۴ – واجد وصف زندیق
۵ – عامل جمیع فساد عالم
۶ – دروغگو (شهادت دروغ )
۷ – جاه طلب
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
سه شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/3988
————–
نقد ایقان جلسه ۳۱
نوبت به #موسی رسید و آن حضرت به #عصای_امر و #بیضای_معرفت از فاران محبّت الهیّه با #ثعبان_قدرت و شوکت صمدانیّه از سینای نور به عرصه ظهور ظاهر شد و جمیع من فی الملک را به ملکوت بقا و اثمار شجره وفا دعوت نمود. ص ۶
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
سه شنبه ۲ آذر ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/4050
———
موضوع #هشتاد_و_پنجمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۲)
#بررسی_متن_اصلی (۲۶)
نوبت به #موسی رسید و آن حضرت به #عصای_امر و #بیضای_معرفت از فاران محبّت الهیّه با #ثعبان_قدرت و شوکت صمدانیّه از سینای نور به عرصه ظهور ظاهر شد و جمیع من فی الملک را به ملکوت بقا و اثمار شجره وفا دعوت نمود. ص ۶
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲۱ آذر ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://telegram.me/naghdbahaiat/4422
موضوع #نودمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۳)
#بررسی_متن_اصلی (۲۷):
با اینکه جمیع #انبیاء در حین ظهور خود مردم را #بشارت می دادند به #نبیّ بعد و علامتی از برای #ظهور بعد ذکر می فرمودند چنانچه در همه کتب مسطور است. با وجود طلب و انتظار ناس به مظاهر قدسیّه و ذکر علامات در کتب، چرا باید این گونه امور در عالم رو دهد که جمیع #انبیاء و #اصفیاء را در هر عهد و عصر این گونه #ظلم و جبر و تعدّی نمایند؟
#حسن_ارشاد
https://telegram.me/naghdbahaiat/4598
موضوع #نود_و_چهارمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۴)
#بررسی_متن_اصلی (۲۸):
و بالاخره امر به جائی کشید که همین مؤمن را به نهایت #عذاب #شهید
نمودند. اَلا لعنهُاللّه عَلی القَوم الظّالِمینَ
ایقان ص ۷
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
https://t.me/naghdbahaiat/5318
https://t.me/naghdbahaiat/5319
۳۴
پژوهشی در #ایقان (۳۵)
#بررسی_متن_اصلی (۲۹):
پس نیست این امورات #محدَثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسّی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
https://t.me/naghdbahaiat/5372
موضوع #یکصدمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۶)
#بررسی_متن_اصلی (۳۰):
جلسه اول :
تشکیلات بهایی هم مجتهد و مرجع تقلید دارد و هم مقلد و نظام تقلید
پس نیست این امورات #محدَثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسّی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://t.me/naghdbahaiat/5562
جلسه اول :
تشکیلات بهایی هم مجتهد و مرجع تقلید دارد و هم مقلد و نظام تقلید
موضوع # ۱۰۱ #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۷)
#بررسی_متن_اصلی (۳۱):
پس نیست این امورات #محدَثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسّی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
جلسه دوم :
وجود اجتهاد و مرجعئی که فاقد تخصص هستند
ایقان ص ۹
پس نیست این امورات محدَثه مگر از انفس محدوده که در وادی کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به ظنونات خود و هر چه از علمای خود شنیدهاند همان را تأسّی می نمایند. لهذا غیر از اعراض امری ندارند و جز اغماض حاصلی نخواهند.
https://t.me/naghdbahaiat/5696
۳۸
پژوهشی در #ایقان (۳۹)
#بررسی_متن_اصلی (۳۳):
پس نیست این امورات #محدَثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسّی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
https://t.me/naghdbahaiat/5821
جلسه سوم :
وجود مقام روحانی و آخوند توضیح پیرامون ایادیان امر الله تا زمان شوقی
موضوع #صد_و_پانزدهمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۳۹)
#بررسی_متن_اصلی (۳۳):
پس نیست این امورات #محدَثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسّی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
مطالب مطروحه :
جلسه چهارم :
علی رغم انکار وجود روحانیت در تشکیلات بهایی اثبات اینکه بهائیان روحانیت و آخوند دارند
الف :
تشریح چارت نظام و تشکیلات روحانیت بهائیان :
دار التبلیغ – مشاورین قاره ای – هیئت های نظارت – مساعدین
( دو سند )
ب :
بررسی اسناد جواز پرداخت و اخذ پول برای تبلیغ و مبلغین حرفه ای بهائیان
( سه سند )
https://t.me/naghdbahaiat/5947
—-
موضوع #صد_و_نوزدهمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۴۰)
#بررسی_متن_اصلی (۳۴):
پس نیست این امورات #محدثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
جلسه پنجم :
(ارائه منابع مالی تشکیلات روحانی بهائیان)
حسن_ارشاد
(https://attach.fahares.com/xvOpavmdr6ro6hXPG8mFWg==)
https://t.me/naghdbahaiat/6071
۴۱
موضوع #صد_و_بیست و یکمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۴۱)
#بررسی_متن_اصلی (۳۵):
پس نیست این امورات #محدثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۱ اسفند ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
جلسه ششم :
ادامه ارائه منابع مالی تشکیلات روحانی بهائیان
https://t.me/naghdbahaiat/6140
پژوهشی در #ایقان (۴۲)
#بررسی_متن_اصلی (۳۶):
پس نیست این امورات #محدثه مگر از #انفس_محدوده که در وادی #کبر و غرور حرکت می نمایند و در صحراهای بُعد سیر می نمایند و به #ظنونات خود و هر چه از #علمای خود شنیده اند همان را #تأسی می نمایند. لهذا غیر از #اعراض امری ندارند و جز #اغماض حاصلی نخواهند.
ایقان ص ۹
ویژگی علماء از دیدگاه اسلام
https://t.me/naghdbahaiat/6962
موضوع #صد_و_سی_و_هشتمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۴۳)
#بررسی_متن_اصلی (۳۷):
در همه اوقات سبب صدّ عباد و منع ایشان از شاطی بحر احدیّه #علمای عصر بوده اند که زمام آن مردم در کف کفایت ایشان بود. و ایشان هم بعضی نظر به #حبّ_ریاست و بعضی از عدم #علم و #معرفت، #ناس را منع می نمودند
ایقان ص ۱۰ – ۹
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران https://t.me/naghdbahaiat/7111
موضوع #صد_و_پنجاه_و_پنجمین #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۴۴)
#بررسی_متن_اصلی (۳۸):
در همه اوقات سبب صدّ عباد و منع ایشان از شاطی بحر احدیّه #علمای عصر بوده اند که زمام آن مردم در کف کفایت ایشان بود. و ایشان هم بعضی نظر به #حبّ_ریاست و بعضی از عدم #علم و #معرفت، #ناس را منع می نمودند
ایقان ص ۱۰ – ۹
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۷ خرداد ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران https://t.me/naghdbahaiat/7896
موضوع #صد_و_شصت_و_دوم #کنفرانس گروه پژوهشی در آئین بهائی:
پژوهشی در #ایقان (۴۵)
#بررسی_متن_اصلی (۳۹):
چنانچه همه انبیاء به اذن و اجازه #علمای عصر سلسبیل #شهادت را نوشیدند و به اعلی افق عزّت پرواز نمودند. چه #ظلم ها که از #رؤسای_عهد و #علمای عصر بر سلاطین وجود و جواهر مقصود وارد شد.
مهمان برنامه: استاد #حسن_ارشاد
یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران
https://t.me/naghdbahaiat/8305
نقد ایقان جلسه ۴۶
نقد صفحه ۱۰ ایقان قطعه زیر جلسه اول :
و این معلوم است که اهل کتابی که صدّ نمودهاند مردم را از صراط مستقیم، علمای آن عهد بودهاند چنانچه اسم و رسم جمیع در کتب مذکور است و از اکثر آیات و اخبار مستفاد می شود لَو اَنتُم بِطَرفِ اللّه تَنظُرُونَ. پس قدری به دیده بصیرت الهیّه در آفاق علم ربّانی و انفس کلمات تامّه صمدانیّه تعقّل فرمائید تا جمیع اسرار حکمت روحانیّه بی سبحات جلال از خلف سرادق فضل و افضال ظاهر و هویدا شود. و کلّیّه اعتراض مردم و احتجاجات ایشان از عدم ادراک و عرفان حاصل شده. مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند
حسن ارشاد
https://t.me/naghdbahaiat/8370
نقد ایقان جلسه ۴۷
جلسه دوم
نقل تشرف محمد بن عیسی بحرینی و موثق دانستن این تشرف از دیدگاه باب
تفسیر سوره یوسف ص ۱۴۶ :
https://t.me/naghdbahaiat/8453
چکیده :
نقل تشرف علی بن مهزیار در تفسیر سوره کوثر و تشرفش در زمان غیبت صغرای امام زمان ع
جلسه ۴۸ قسمت سوم
نقد صفحه ۱۰ ایقان قطعه زیر :
و این معلوم است که اهل کتابی که صدّ نمودهاند مردم را از صراط مستقیم، علمای آن عهد بودهاند چنانچه اسم و رسم جمیع در کتب مذکور است و از اکثر آیات و اخبار مستفاد می شود لَو اَنتُم بِطَرفِ اللّه تَنظُرُونَ. پس قدری به دیده بصیرت الهیّه در آفاق علم ربّانی و انفس کلمات تامّه صمدانیّه تعقّل فرمائید تا جمیع اسرار حکمت روحانیّه بی سبحات جلال از خلف سرادق فضل و افضال ظاهر و هویدا شود. و کلّیّه اعتراض مردم و احتجاجات ایشان از عدم ادراک و عرفان حاصل شده. مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند
حسن ارشاد
https://t.me/naghdbahaiat/8487
چکیده :
نقل توقیع محمد بن الحسن ع امام زمان در رد ادعای امامت جعفر کذاب از تفسیر کوثر باب
جلسه ۴۹ نقد ایقان
قسمت چهارم
نقد صفحه ۱۰ ایقان قطعه زیر :
و این معلوم است که اهل کتابی که صدّ نمودهاند مردم را از صراط مستقیم، علمای آن عهد بودهاند چنانچه اسم و رسم جمیع در کتب مذکور است و از اکثر آیات و اخبار مستفاد می شود لَو اَنتُم بِطَرفِ اللّه تَنظُرُونَ. پس قدری به دیده بصیرت الهیّه در آفاق علم ربّانی و انفس کلمات تامّه صمدانیّه تعقّل فرمائید تا جمیع اسرار حکمت روحانیّه بی سبحات جلال از خلف سرادق فضل و افضال ظاهر و هویدا شود. و کلّیّه اعتراض مردم و احتجاجات ایشان از عدم ادراک و عرفان حاصل شده. مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند
https://t.me/naghdbahaiat/8660
جلسه ۵۰ نقد ایقان
قسمت پنجم
چکیده :
نقل توقیع محمد بن الحسن ع امام زمان خطاب به شیخ مفید از تفسیر کوثر باب
نقد صفحه ۱۰ ایقان قطعه زیر :
و این معلوم است که اهل کتابی که صدّ نمودهاند مردم را از صراط مستقیم، علمای آن عهد بودهاند چنانچه اسم و رسم جمیع در کتب مذکور است و از اکثر آیات و اخبار مستفاد می شود لَو اَنتُم بِطَرفِ اللّه تَنظُرُونَ. پس قدری به دیده بصیرت الهیّه در آفاق علم ربّانی و انفس کلمات تامّه صمدانیّه تعقّل فرمائید تا جمیع اسرار حکمت روحانیّه بی سبحات جلال از خلف سرادق فضل و افضال ظاهر و هویدا شود. و کلّیّه اعتراض مردم و احتجاجات ایشان از عدم ادراک و عرفان حاصل شده. مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند
حسن ارشاد
https://t.me/naghdbahaiat/8707
============
جلسه ۵۱
نقد ایقان ص ۱۱
مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند و به حقیقت آن واصل نشدند لهذا عَلَم فساد برافراختند و رایات فتنه برپا نمودند. و این معلوم است که تأویل کلمات حمامات ازلیّه را جز هیاکل ازلیّه ادراک ننمایند و نغمات ورقاء معنویّه را جز سامعه اهل بقا نشنود. هرگز قبطی ظلم از شراب سبطی عدل نصیب ندارد و فرعون کفر از بیضای موسی اطّلاع نیابد. چنانچه می فرماید: “وَمَا یَعلَمُ تأویلَهُ إلّا اللّهُ و الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ. ”
https://t.me/naghdbahaiat/8848
جلسه ۵۲
مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات #ظهور بعد فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند و به حقیقت آن واصل نشدند لهذا عَلَم فساد برافراختند و رایات #فتنه برپا نمودند. و این معلوم است که #تأویل کلمات حمامات ازلیّه را جز هیاکل ازلیّه ادراک ننمایند و نغمات ورقاء معنویّه را جز سامعه اهل بقا نشنود. هرگز قبطی ظلم از شراب سبطی عدل نصیب ندارد و فرعون کفر از بیضای موسی اطّلاع نیابد. چنانچه می فرماید: “وَمَا یَعلَمُ #تأویلَهُ إلّا اللّهُ و #الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ.
https://t.me/naghdbahaiat/9129
نقد ایقان ؛ جلسه ۵۳
مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد
فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند و به حقیقت آن
واصل نشدند لهذا عَلَم ….وَمَا یَعلَمُ تأویلَهُ إلّا اللّهُ
و الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ
( حسن ارشاد )
نقد ایقان ؛ جلسه ۵۴
مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد
فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند و به حقیقت آن
واصل نشدند لهذا عَلَم ….وَمَا یَعلَمُ تأویلَهُ إلّا اللّهُ
و الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ
( حسن ارشاد )
نقد ایقان ؛ جلسه ۵۵
مثلاً بیاناتی که طلعات جمال حقّ در علامات ظهور بعد
فرمودند آن بیانات را ادراک ننمودند و به حقیقت آن
واصل نشدند لهذا عَلَم ….وَمَا یَعلَمُ تأویلَهُ إلّا اللّهُ
و الرّاسِخُونَ فِی العِلمِ
( حسن ارشاد )
نقد ایقان ؛ جلسه ۵۶
ایقان ص ۱۱ مثلاً چون ایّام موسی گذشت
و انوار عیسی از فجر روح عالم را احاطه نمود
جمیع یهود اعتراض نمودند ….
( حسن ارشاد )
نقد ایقان ؛ جلسه ۵۶
متن ایقان ص ۱۱ باید مروّج و مکمّل شرایع تورات باشد و این جوان ناصری
که خود را مسیح اللّه می نامد حکم طلاق و سبت
را که از حکم های اعظم موسی است نسخ نموده . و دیگر آنکه
علائم ظهور هنوز ظاهر نشده چنانچه یهود هنوز
منتظر آن ظهورند که در تورات مذکور است.
( حسن ارشاد )